Beantwoord

Problemen Nummerweergave bij vaste telefoon

  • 9 September 2019
  • 131 reacties
  • 14519 Bekeken

Reputatie 7
Badge +5
  • is een gewaardeerde antwoordgever
  • 1353 reacties
Bijna alle vragen, op dit moment 9-9-2019 in het T-Mobile Thuis - Telefonie gedeelte betreffen het niet werken van de nummerweergave bij inkomende gesprekken.

Om de forum vervuiling die hiermee ontstaat tegen te gaan hoop ik dat dit topic van een zacht roze kleurtje wordt voorzien en bovenaan in de lijst terecht kan komen.

Samenvatting betreffende de falende nummerweergave.

Getroffen toestellen.
Gigaset, Philips, Panasonic en Profoon.

Modems; In ieder geval de Zyxel T50 maar er is ook een melding van een Huawei modem

Oorzaak: Er zijn vele protocollen en signaalvormen waarmee het Caller-id tijdens het maken van een verbinding meegestuurd wordt. T-mobile blijkt een dusdanig protocol te hanteren waar heel veel telefoons niet mee overweg kunnen.

Oplossing;
Tot op dit moment geen.

Er is wel een toezegging van de T-mobile moderators op dit forum dat er voor de Zyxel T50 een andere firmware (software op de modem) in een testfase is maar daarvan is helaas geen uitgifte datum bekend.


Lijst van wel werkende toestellen durf ik niet aan te bieden omdat blijkt dat bij klant A die een nieuw toestel aanschafte dat zo uit de doos werkte, maar dat hetzelfde toestel bij klant B die het om die redenen ook gekocht had geen oplossing bracht.
Een dergelijke lijst is ook bijna niet samen te stellen omdat de mensen waar het werkt dit hier niet op het forum komen vertellen. 😁
icon

Beste antwoord door jaki12 5 December 2020, 19:25

Bekijk origineel

131 reacties

Als je het forum doorzoekt kom je zelfs de Draytek ook tegen waar nummerweergave niet op werkt.
Bij mij werkte de 3 jaar oude Gigaset niet, weet geen type nummer daarvan en de nieuw aangekochte Gigaset A475H werkt het wel op de Huawei.
Misschien kan ik binnenkort de Zyxel testen, men wil bij mij een modemswap proberen ivm een klein probleempje in de Huawei wat niet op te lossen is
Reputatie 7
Hoi @yalerta,

Bedankt voor de uitleg en het centraal plaatsen van alle informatie rondom nummerweergave. Ik doe ook een duit in de zak:

1) Nummerweergave werkt bij T-Mobile Thuis via het DTMF protocol. Je kunt nagaan of jouw toestel dit ondersteunt door te bellen naar 085-7732598. Druk daarna een toets in. Als ik bijvoorbeeld 5 intoets op mijn telefoon en ik krijg als terugkoppeling FIVE te horen, dan ondersteunt het toestel DTMF. Als ik dit niet te horen krijg, ondersteunt het toestel geen DTMF.
2) Vervolgens kun je bij de telefoonzaak navraag doen welke toestellen DTMF ondersteunen.
3) Met het nieuwe modem Zyxel blijkt op sommige DTMF toestellen een issue te zijn met nummerweergave. Dit is alleen met de Zyxel, dus niet met het Huawei of Draytek modem. De oplossing hebben we inmiddels gevonden en zullen dit binnenkort (nog geen datum) op alle Zyxel modems corrigeren.
4) Dit gaat om nummerweergave bij inkomende gesprekken. Nummerweergave bij uitgaande gesprekken kun je uit- of aanzetten.

Het lijkt mij mooi om hier een algemeen informatief topic van te maken. Yalerta, is het een idee om dan het woordje 'geen' te schrappen uit de titel? Ook de hoofdletters zijn, denk ik, niet nodig. Wil je bovenstaande informatie verwerken in jouw post of zullen we dit als antwoord onder het topic plaatsen?
Reputatie 2
Hier ook een duit in het zakje:
Ben sinds vandaag klant bij tmt en op mijn vaste lijn krijg ik ook geen nummerherkenning; ik heb eerder al gevonden op dit forum dat je dat maar moet proberen op te lossen via chat bij facebook, en daar dus de vraag gesteld, geen antwoord.
Mijn modem is dus inderdaad de Zyxel T50, en mijn toestel is een Phonak Dect CP1
Heb de modem èn de basisstation van de stroom afgehaald, maar hij herkent mijn eigen mobile nummer niet.

En hierboven staat dat er geen technische oplossing is? Goed begin....
Laat ik dan ook nog maar eens reageren: ik ben sinds 22 juli klant.
Op mijn Panasonic telefoons werkte vanaf dag 1 de nummerherkenning ook niet.
Voordat ik bij T-Mobile kwam was ik klant bij KPN en daar werkte het jaren prima!
Ik heb de Panasonic KX-TG 7321... De test bij dat 085 nummer werkt perfect.
Dat was natuurlijk ook te verwachten.
Dus: wanneer komt die fix voor de firmware van mijn TK50 modem?
@Sander , even een toevoeging op jou punt 1, als je dat nummer belt en netjes de "five" terug hoort, wat dus impliceerd dat het moet werken werkt het nog niet altijd, bij mij werkte het niet.
terwijl ik netjes FIVE hoorde en mijn toestel ook DTMF ondersteund en het bij Telfort op het DTMF wel deed en bij Tele 2 adsl werkt hij ook prima overigens.😉

Dan komen we ook bij punt 3 even terecht, dus ook op een Huawei modem werkt het niet altijd zoals het zou moeten.
Reputatie 7
Hi @Doornekamp33, klopt hoor, het gaat hier om twee verschillende zaken: Niet alle toestellen werken goed met het DTMF protocol dat wij gebruiken, de Gigaset zien we bijvoorbeeld regelmatig voorbij komen. Dit is ongeacht welk modem je gebruikt en is toestelspecifiek. Dit is geen bug maar heeft te maken met compatibiliteit. Daarnaast speelt er wél een bug met het Zyxel modem. Hier hebben we inmiddels een oplossing voor die binnenkort uitgerold gaat worden.

P.S. Bedankt voor de informatie in dit topic, we hebben hem sticky gemaakt zodat andere klanten dit ook direct kunnen zien!
Reputatie 1
Een beetje haast maken voor de klanten, kan geen kwaad hoor T-mob!!
Dit loopt al een tijdje, en mijn start bij jullie was toch ook niet heel voorspoedig te noemen.
Reputatie 3
Inmiddels 3 verschillende toestellen uitgeprobeerd, alle drie geven ze "five" terug zoals eigenlijk ook wel verwacht.
Nogmaals bevestigd dat het dus in het modem zit, in mijn geval het Zyxel modem.
Waar ik overigens verder dik tevreden over ben.
Ik sluit aan in de wachtrij van een hopelijk snelle (en juiste) firmware update.😇
Ik vind het een beetje triest dat T-mobile dit niet voor elkaar heeft. Thuis zien wij wel nummerweergave, ook een gigaset. Op de zaak dus niet , wat ontzettend irritant is.
Maar wij hebben al besloten dat wij zowel zakelijk als privé volgend jaar weer terug overstappen naar KPN.
Dat betekend dat wij ook onze mobile abonnementen gaan overzetten.
Sinds 3 juli vol verwachting, want, "we zijn er druk mee bezig en werken keihard aan een oplossing". 't Is bijna 3 oktober. 't Lijkt Den Haag / de regering wel.
Reputatie 2
Krijgen we een update deze week? @Sander
Reputatie 7
Hi @Rockiej1, zodra we de fix uitrollen brengen we jullie zeker op de hoogte!
Ik zie in de het overzicht van de Zyxel router (VOIP - Call history) dat de nummers wel bekend zijn... het is dus puur het laatste stukje : router naar telefoon
Hi @Sander @Brian ,

Ik ben nu bijna 2 maanden ook klant bij Tmobile Thuis geworden, en volg met belangstelling de perikelen over het ontbreken van de nummerweergave, omdat ik daar met mijn Gigaset ook last van heb. Ik ben dus ook al die tijd op de hoogte van een patch/fix/factory update die er voor het Zyxel T50 modem aan zit te komen. Misschien handig als de jongens en meisjes van Tmobile onze verwachtingen wat smarter managen, want krijg het gevoel dat het allemaal wel héél erg lang duurt en aan het lijntje wordt gehouden. Wees eens wat concreter over wanneer deze fix -die kennelijk dus al zeker 2 maanden in de testfase zit- er uiterlijk uitgaat, want dit lijkt nergens op...
Graag zou ik willen weten hoe lang het nog gaat duren voordat dit probleem opgelost is!
Wij hebben ook een abonnement op de zaak en het is ontzettend vervelend dat wij niet meer zien wie er belt.
Hiervoor hadden wij Ziggo en KPN, bij beide geen problemen met dezelfde telefoon.
Eigenlijk zou ik het liefst van het hele abonnement vervroegd af willen, maar dat zal juridisch wel niet kunnen. Toch ga ik het als dit nog langer duurt wel proberen.
Jullie falen hierin ontzettend!
Er zit wat aan te komen de komende weken in 3 fases, maar of dit de beloofde update is is afwachten.😧😯
Reputatie 3
@Doornekamp33 volgens mij hebben de techneuten bij T-Mobile, die dit probleem op hun bordje hebben gekregen, geen idee hoe of wat.😂
@wijbro2 Er zit een oplossing aan te komen, alleen weet men nog niet wanneer, ik hoop wel dat dit spoedig is, ik heb namelijk nu 2 modems in huis, de Huawei die een Lan probleem heeft, en een vervangende Zyxel T50 met het nummerweergave probleem, als die beloofde update nu komt kan ik ze omwisselen en is de thuis instalatie dan probleemloos, tenminste dat hoop ik.
Ik heb wel te horen gekregen dat dit niet de beloofde oplossing van de Zyxel is, dus gedult word weer op de proef gesteld.
Reputatie 3
@Doornekamp33 kortom hoop is voorlopig alles wat we met betrekking tot dit probleem hebben.
Erg professioneel komt het allemaal niet over.
@wijbro2 , dat heb ik ook al meerdere keren geoppert, maar er veranderd weinig naar buiten toe, communiceren is niet het sterkste punt binnen T-Mobile naar buiten toe, problemen oplossen gaat ook niet vlot, is het pech dat er (te)veel gelijk gebeurde,
Veel nieuwe klanten, problemen met de systemen, vakantie tijd en een tekort aan modems waardoor er een nieuw model te snel moest worden ingevlogen, of heerst er ook een incompentententie op de werkvloer om problemen adequaat aan te pakken en een communicatie probleem naar buiten toe, als iemand het weet mag die het zeggen.
Reputatie 3
@Doornekamp33 volgens mij heb je het hierboven keurig samengevat, verder niets aan toe te voegen.😂
Reputatie 7
@Doornekamp33

Ik begrijp het helemaal. T Mobile wil geen false beloften doen en daarom wil het niet openbaar een datum bekend maken. of dat een verstandige keuze is laat ik in het midden :)
Door het niet te doen geeft het ook minder druk.

ik verwacht de aankondiging op korte termijn.
Okee, ze willen geen valse beloften doen, maar er is al 2 maanden geleden zo ongeveer gezegt, we hebben het probleem gelocaliseerd en er is een oplossing aanstaande we weten wat we moeten doen, die dus lang op zich laat wachten, te lang naar mijn mening.
Reputatie 3
@Doornekamp33 inmiddels is het al wel 3 maanden geleden dat "het probleem is gelocaliseerd en de oplossing is gevonden".
Het implementeren van die oplossing gaat blijkbaar over heel veel en ook nog eens traag werkende schijven. Dat is tegenwoordig toch al helemaal populair: verdeel een probleem over zoveel mogelijk partijen, zodat niemand zich verantwoordelijk voelt en ze allemaal naar elkaar kunnen wijzen en daarmee de klant van het kastje naar de muur sturen.😝
Ik weet ook niet waarom het zo lang moet duren @wijbro2 , ik weet wel dat sinds ik bij T-Mobile zit er daarna heel veel mis ging en men gewoon mankracht te kort kwam, of dat nu nog naijlt, in ieder geval duurt het te lang en kost het klanten, ook omdat men niks openbaar meedeeld over het waarom en overal om heen draaid.
Zo ook de "grote TV upgrade" die rond september zou komen, niks meer van gehoort.

Reageer