Sticky Beantwoord

Problemen Nummerweergave bij vaste telefoon T-Mobile Thuis

  • 9 september 2019
  • 68 reacties
  • 5157 Bekeken


Toon eerste reactie

68 reacties

Reputatie 6
Badge +4

Ben vandaag aangesloten en mijn DECT telefoon ondersfeund nummerherkening!

Bedraad is de DSL verbinding goed maar wifi is een beetje treurig, amper de helft van de snslheid en modem staat gewoon in woonkamer.

Dag allen, 

 

Excuses, excuses, excuses: het aangekondigde upgrade met de oplossing voor het nummerweergave probleem is uitgesteld. Vandaar dat het op dit moment nog niet werkt. Ik snap het sentiment helemaal, ik leg graag uit hoe dit werkt, om verwarring te voorkomen.

 

Om dit werkend te krijgen, moet je de firmware aanpassen. Het is dus geen knopje omzetten of een kleine update doorvoeren. De software moet herschreven worden, uitgebreid getest en ingepland worden. Je wilt natuurlijk niet iets uitrollen en dat blijkt dat er alsnog een foutje in zit. Aangezien we begin deze week vrij abrupt een grote wijziging moesten doorvoeren in de routering van ons internetverkeer, wilden we niet tegelijkertijd een upgrade van de modem software doorvoeren. Als er onvoorziene tegenslagen waren met één van de twee heb je te maken met een groot risico. De routering is inmiddels doorgevoerd en geslaagd. We hebben dan ook direct een nieuwe datum ingepland (op korte termijn) om de firmware upgrade door te voeren. Degenen met een Zyxel modem zullen hier in de week van 4 t/m 11 november een e-mail over ontvangen. Ik zal het tegen die tijd ook in dit topic delen. 

 

Wat in het vat zit, verzuurt niet!

Beste Sander de reeds lang aanhoudende klachten op het forum zijn niet te rangschikken onder de term "sentiment". "Woede " lijkt mij passender…………………….

We wachten maar weer af.

Doe je best

 

Het is nu de zaterdag vlak vóór 11 november 2019. Nog geen email van t-m ontvangen over zyxel update tbv inkomende nummerherkenning/weergave vastbellen. Wat is nu de status Sander?

Reputatie 1

@rahrah: nee écht van harte gaat het niet, dat geeft al weer te denken.😏 Nu staat er geen jaartal achter 4 t/m 11 november dus ehh...

Ik kom van KPN daar werkte nummerweergave uitstekend ik heb klantenservice al gebeld maar daar heb je ook niets aan die geven hun mond maar een duw.

Ik zal graag een datum en een jaartal horen. vanaf 30 sept bij T-Mobile vanaf die tijd al bezig voor nummerweergave op mijn vaste telefoon.

 

Reputatie 6

Ik heb vernomen in week 47 van dit jaar, als er niet weer iets tussen komt, iets waar ze goed in zijn is gebleken.

We hebben 1 dag , dan krijgen we een email. Toch?

Nee dit is niet leuk , graag een update als deze er is, heb zelf getest met een ander toestel,  deze werkt wel bij t mobile ADSL, maar helaas  probleem is echt het modem.

Reputatie 1

@Doornekamp33 heb begrepen dat het net als met de eerder "beloofde" grote TV-update gaat (september zou die toch zijn?).

Telkens een weekje of zo erbij sjoemelen en voor je het weet is er weer een jaar voorbij! 

Overigens lijkt die TV-update helemaal in het zwarte gat verdwenen, want daar hoor je niks meer van. Wie weet verdwijnt de nummerweergave problematiek daar ook wel in, ruimte genoeg! 😂

Reputatie 6

Dat van die TV upgrade is tussen neus en lippen door geoppert, waarschijnlijk om iets positiefs in het nieuws te brengen na de aankondiging van Ziggo met de nieuwe Next box, dat is gewoon een grote stap die ze op een nog grotete achterstand zet.
De modem perikelen zijn al wat maandjes bekend en er zou 2/3maanden terug al een oplossing zijn en spoedig beschikbaar, nu is die beschikbaar om uit te rollen gaan ze weer aan de routering sleutelen waardoor er weer van alles naar de knoppen ging en moesten ze iets wat ze in een half uurtje verklooit hebben weer terug draaien wat dagen duurde, hoop dat ze nu eerst eens de problemen oplossen die er nog zijn voordat ze nieuwe problemen gaan creeeren, daar blinken ze dit jaar wel in uit.

Reputatie 6
Badge +7

Hi all, het is dan eindelijk zover, op 21 november wordt de Zyxel update uitgerold mét onder andere de fix voor de nummerherkenning! In dit onderhoudstopic vind je hier meer informatie over. In het onderhoudstopic hebben we weer verwezen naar dit topic omdat dit zo'n mooi verzameltopic is. :)

Brian 

Ik heb nog geen mail ontvangen en ik heb wel een zyxelT50 modem maar misschien komt hij nog

Ik hoop dat de update goed gaat.

Bedankt 

Vriendelijke groet

J.S.H

Nog  geen mailtje gehad. (Het is nu 14-11-2019.)

 

Reputatie 1

@Brian inderdaad "eindelijk" en toch al weer 10 tot 17 dagen later dan vorige week door je collega  toegezegd. ( namelijk tussen 4/11 en 11/11). Maar ok wat zijn 17 dagen op pakweg een half jaar dat dit probleem al speelt, áls het de 21ste dan ook maar uiteindelijk gaat gebeuren én goed gaat! Fingers crossed.😂

 

Gaat deze update alléén het telefoon probleem oplossen of ook eíndelijk het IPTv probleem? Al sinds 14 juni geen Tv mogelijk met de T50/ Amino ontvanger via DSL 😕 !!

Reputatie 1

Servicebericht van T-Mobile omtrent deze update ontvangen. Daarin staat:

"We voeren dit onderhoud uit op ons netwerk in de nacht van 20 op 21 november."

Terwijl in het onderhoudstopic, waarna wordt verwezen,  in de nacht van 21 op 22 november wordt aangegeven.

Detail zullen we maar zeggen.😇

 

Reputatie 7
Badge +6

Hi @wijbro2

 

Je hebt helemaal gelijk! De e-mail is correct. Ik heb dan ook direct het topic aangepast. Het gaat dus gebeuren in de nacht van 20 op 21 november. 

 

Bedankt voor je scherpte!

Reageer