Sticky Beantwoord

Problemen Nummerweergave bij vaste telefoon T-Mobile Thuis

  • 9 september 2019
  • 85 reacties
  • 6533 Bekeken

Reputatie 4
Badge +2
Bijna alle vragen, op dit moment 9-9-2019 in het T-Mobile Thuis - Telefonie gedeelte betreffen het niet werken van de nummerweergave bij inkomende gesprekken.

Om de forum vervuiling die hiermee ontstaat tegen te gaan hoop ik dat dit topic van een zacht roze kleurtje wordt voorzien en bovenaan in de lijst terecht kan komen.

Samenvatting betreffende de falende nummerweergave.

Getroffen toestellen.
Gigaset, Philips, Panasonic en Profoon.

Modems; In ieder geval de Zyxel T50 maar er is ook een melding van een Huawei modem

Oorzaak: Er zijn vele protocollen en signaalvormen waarmee het Caller-id tijdens het maken van een verbinding meegestuurd wordt. T-mobile blijkt een dusdanig protocol te hanteren waar heel veel telefoons niet mee overweg kunnen.

Oplossing;
Tot op dit moment geen.

Er is wel een toezegging van de T-mobile moderators op dit forum dat er voor de Zyxel T50 een andere firmware (software op de modem) in een testfase is maar daarvan is helaas geen uitgifte datum bekend.


Lijst van wel werkende toestellen durf ik niet aan te bieden omdat blijkt dat bij klant A die een nieuw toestel aanschafte dat zo uit de doos werkte, maar dat hetzelfde toestel bij klant B die het om die redenen ook gekocht had geen oplossing bracht.
Een dergelijke lijst is ook bijna niet samen te stellen omdat de mensen waar het werkt dit hier niet op het forum komen vertellen. 😁
icon

Beste antwoord door Brian 14 november 2019, 09:05

Hi all, het is dan eindelijk zover, op 21 november wordt de Zyxel update uitgerold mét onder andere de fix voor de nummerherkenning! In dit onderhoudstopic vind je hier meer informatie over. In het onderhoudstopic hebben we weer verwezen naar dit topic omdat dit zo'n mooi verzameltopic is. :)

Bekijk origineel

85 reacties

Ja klopt @Jason maar niet een specifiek IP toestel, wat @mdsm wel heeft volgens mij  ,maar ik ben blij dat het nu bij mij werkt😁👍

Reputatie 3
Badge +3

@bantak Je hebt een Panasonic KX TG 6811NL en dat is toch echt een vast telefoontoestel (of lees ik verkeerd?). :wink: Superfijn trouwens dat je een oplossing gevonden hebt! Chapeau en hopelijk hebben meer mensen op de Community hier baat bij. Thanks voor het delen! :smile:

@mdsm dank voor je reactie ik heb alleen geen Voip toestel ,

ik heb ondertussen wel een oplossing gevonden door de regio indeling op België te zetten. @yalerta 

Reputatie 7
Badge +7

@mdsm ik heb zojuist al gereageerd en je eigen topic, wat goed dat je de oplossing hebt gevonden. Ik hoor graag van anderen of het voor hen inderdaad ook werkt met deze stappen!

Edit: Wat de update betreft, deze is inmiddels voor ongeveer 90% van onze klanten uitgerold. Zie dit topic voor meer informatie.

Wij hebben sinds 3 dagen thuis T-mobile thuis internet abonnement aangesloten. Wij gebruiken onze Gigaset VoIP telefoon om met andere gigaset.net gebruikers onderling te bellen.

Sinds het overstap naar T-mobile thuis internet alleen maar problemen gehad met bellen en gebeld worden via onze vertrouwde Gigaset VoIP telefoon.

Bij andere internet providers had wij nooit problemen gehad met met onze Siemens Gigaset VoIP telefoon.

Ik heb het probleem onderzocht bij T-mobile thuis internet Zyxel modem en hieronder beschreven hoe ik voor elkaar gekregen heb via T-mobile internet Zyxel modem samen te laten werken met Gigaset VoIP telefoon.

Nu kunnen wij onderling probleemloos bellen en gebeld worden via Gigaset VoiceIP telefoon die rechtstreeks aangesloten is op T-mobile thuis internet modem.

Als je zelfde probleem ondervonden hebt, kan je onderstaande link klikken, instructies lezen en eventueel toepassen op jou T-mobile Zyxel modem en Gigaset VoIP telefoon.

https://community.t-mobile.nl/t-mobile-thuis-telefonie-494/probleem-met-gigaset-net-inkomende-gesprekken-314310#post1527335

Bij ons op kantoor doet de nummerweergave het eindelijk.

 

@bantak.

Modem een keer opnieuw opgestart?

Inloggen in de modem via het hamburgermenu (3 streepjes) rechtsboven naar VOIP → Telefoon en dan Tabblad Regio. Hier kan nu gekozen worden voor BellerId type en kan er FSK of DTMF ingesteld worden.

De daaronder staande mogelijkheid “servicemodus van gesprek” op Europe type instellen is nog een volgende mogelijkheid om te proberen.

En uiteraard ook het Dect basisstaion even stroomloos stroomloos maken kan helpen.

Dank je voor je suggesties @yalerta alleen helaas geen resultaat :-( 

Reputatie 4
Badge +2

@bantak.

Modem een keer opnieuw opgestart?

Inloggen in de modem via het hamburgermenu (3 streepjes) rechtsboven naar VOIP → Telefoon en dan Tabblad Regio. Hier kan nu gekozen worden voor BellerId type en kan er FSK of DTMF ingesteld worden.

De daaronder staande mogelijkheid “servicemodus van gesprek” op Europe type instellen is nog een volgende mogelijkheid om te proberen.

En uiteraard ook het Dect basisstaion even stroomloos stroomloos maken kan helpen.

Zaterdag ook de firmware update gehad naar V5.50(ABPY.0)b12_20190730, alleen helaas nog geen nummerweergave op mijn Panasonic KX TG 6811NL , bij mijn vorige provider Telfort dit probleem niet , wat kan ik nog meer doen dan modem resetten , standaard op DTFM zetten ???

Reputatie 1

Ik durf het bijna niet te zeggen 😂 maar hier inmiddels ook de firmware update gehad naar b12  en het werkt!

Ook ik heb zaterdagmorgen vroeg de update gehad (Firmware-versie: V5.50(ABPY.0)b12_20190730), getest en nummerherkenning werkt nu ook op mijn Gigaset.

Houdt moet mensen…..

Ik heb hier een aantal maanden zitten meelezen omdat ik OOK dat probleem had….
Maar vannacht de update gehad en nummerweergave werkt hier op de Gigaset…

Nu maar hopen dat dit niet ten koste is gegaan van iets anders….:thinking:

Hallo afgelopen nacht zal er een update plaats gevonden hebben voor nummerweergave eindelijk dacht ik.

Maar wat een techneuten zijn er nou bij t.mobilethuis.

Gebeld naar klantenservice daar krijg ik te horen mislukt en daar communiceren ze niet over met de klanten.

Ik moet zo snel mogelijk nummerweergave op mijn vaste telefoon.

Wacht nu al ruim een maand ik heb als vaste telefoon een giganet en mijn modem is een T50.

Als ik vraag aan klantenservice vraagt hoe lang duurt het  nu nog krijg je het antwoord weet ik niet en de ander zeg weer nee meneer u ben abuis dat gebeurt aankomende nacht de man duidelijk verteld dat op de mail staat in de nacht van 20 op 21 november tjonge tjonge wat heb je aan die gasten van klantenservice niets dus.

Ze weten niets of worden niet op de hoogte gehouden.

Een antwoord van dat weet ik niet heb ik niets aan.

Ik wil weten wanneer ik nu nummer weergaven krijg.

T-mobilethuis ik vind dit om je te schamen.

Nu wil ik weten wanneer krijg ik nummer weergaven mijn modem is een ZyxelT50. 

 

Niet meer te lang wachten mijn geduld begin op te raken.

 

 

Helaas, nog steeds geen nummerweergave! Afgelopen nacht zou er een update(onderhoud) geweest zijn, hier zelfs een e-mail over gehad op 15-11. Het modem heb ik gereset maar nee hoor, helemaal niks! Graag zou ik willen weten of wij eerder van ons abonnement af kunnen want dit hebben wij niet afgesloten!!!

bij mij nog gewoon firmware V5.50(ABPY.0)b9 , er is dus niets gebeurd...

Reputatie 1

@Sander áls er een update is geweest heeft dat niet geholpen, nog steeds geen nummerweergave.😝

Helaas nog steeds geen nummerweergave.

Ik kan niet wachten om over te stappen naar KPN. :unamused:

Reputatie 7
Badge +6

Hi @wijbro2

 

Je hebt helemaal gelijk! De e-mail is correct. Ik heb dan ook direct het topic aangepast. Het gaat dus gebeuren in de nacht van 20 op 21 november. 

 

Bedankt voor je scherpte!

Reputatie 1

Servicebericht van T-Mobile omtrent deze update ontvangen. Daarin staat:

"We voeren dit onderhoud uit op ons netwerk in de nacht van 20 op 21 november."

Terwijl in het onderhoudstopic, waarna wordt verwezen,  in de nacht van 21 op 22 november wordt aangegeven.

Detail zullen we maar zeggen.😇

 

Gaat deze update alléén het telefoon probleem oplossen of ook eíndelijk het IPTv probleem? Al sinds 14 juni geen Tv mogelijk met de T50/ Amino ontvanger via DSL 😕 !!

Reputatie 1

@Brian inderdaad "eindelijk" en toch al weer 10 tot 17 dagen later dan vorige week door je collega  toegezegd. ( namelijk tussen 4/11 en 11/11). Maar ok wat zijn 17 dagen op pakweg een half jaar dat dit probleem al speelt, áls het de 21ste dan ook maar uiteindelijk gaat gebeuren én goed gaat! Fingers crossed.😂

 

Nog  geen mailtje gehad. (Het is nu 14-11-2019.)

 

Brian 

Ik heb nog geen mail ontvangen en ik heb wel een zyxelT50 modem maar misschien komt hij nog

Ik hoop dat de update goed gaat.

Bedankt 

Vriendelijke groet

J.S.H

Reputatie 7
Badge +7

Hi all, het is dan eindelijk zover, op 21 november wordt de Zyxel update uitgerold mét onder andere de fix voor de nummerherkenning! In dit onderhoudstopic vind je hier meer informatie over. In het onderhoudstopic hebben we weer verwezen naar dit topic omdat dit zo'n mooi verzameltopic is. :)

Reputatie 6

Dat van die TV upgrade is tussen neus en lippen door geoppert, waarschijnlijk om iets positiefs in het nieuws te brengen na de aankondiging van Ziggo met de nieuwe Next box, dat is gewoon een grote stap die ze op een nog grotete achterstand zet.
De modem perikelen zijn al wat maandjes bekend en er zou 2/3maanden terug al een oplossing zijn en spoedig beschikbaar, nu is die beschikbaar om uit te rollen gaan ze weer aan de routering sleutelen waardoor er weer van alles naar de knoppen ging en moesten ze iets wat ze in een half uurtje verklooit hebben weer terug draaien wat dagen duurde, hoop dat ze nu eerst eens de problemen oplossen die er nog zijn voordat ze nieuwe problemen gaan creeeren, daar blinken ze dit jaar wel in uit.

Reageer