Sticky Beantwoord

Problemen Nummerweergave bij vaste telefoon T-Mobile Thuis

  • 9 september 2019
  • 85 reacties
  • 6570 Bekeken

Reputatie 4
Badge +2
Bijna alle vragen, op dit moment 9-9-2019 in het T-Mobile Thuis - Telefonie gedeelte betreffen het niet werken van de nummerweergave bij inkomende gesprekken.

Om de forum vervuiling die hiermee ontstaat tegen te gaan hoop ik dat dit topic van een zacht roze kleurtje wordt voorzien en bovenaan in de lijst terecht kan komen.

Samenvatting betreffende de falende nummerweergave.

Getroffen toestellen.
Gigaset, Philips, Panasonic en Profoon.

Modems; In ieder geval de Zyxel T50 maar er is ook een melding van een Huawei modem

Oorzaak: Er zijn vele protocollen en signaalvormen waarmee het Caller-id tijdens het maken van een verbinding meegestuurd wordt. T-mobile blijkt een dusdanig protocol te hanteren waar heel veel telefoons niet mee overweg kunnen.

Oplossing;
Tot op dit moment geen.

Er is wel een toezegging van de T-mobile moderators op dit forum dat er voor de Zyxel T50 een andere firmware (software op de modem) in een testfase is maar daarvan is helaas geen uitgifte datum bekend.


Lijst van wel werkende toestellen durf ik niet aan te bieden omdat blijkt dat bij klant A die een nieuw toestel aanschafte dat zo uit de doos werkte, maar dat hetzelfde toestel bij klant B die het om die redenen ook gekocht had geen oplossing bracht.
Een dergelijke lijst is ook bijna niet samen te stellen omdat de mensen waar het werkt dit hier niet op het forum komen vertellen. 😁
icon

Beste antwoord door Brian 14 november 2019, 09:05

Hi all, het is dan eindelijk zover, op 21 november wordt de Zyxel update uitgerold mét onder andere de fix voor de nummerherkenning! In dit onderhoudstopic vind je hier meer informatie over. In het onderhoudstopic hebben we weer verwezen naar dit topic omdat dit zo'n mooi verzameltopic is. :)

Bekijk origineel

85 reacties

Sinds 3 juli vol verwachting, want, "we zijn er druk mee bezig en werken keihard aan een oplossing". 't Is bijna 3 oktober. 't Lijkt Den Haag / de regering wel.
Reputatie 1

Ahhhhhhhhhhhhh, die 3 streepjes rechts boven! was ik nog nooit geweest, ik ga gelijk opzoeken!!

Dank!

Ik vind het een beetje triest dat T-mobile dit niet voor elkaar heeft. Thuis zien wij wel nummerweergave, ook een gigaset. Op de zaak dus niet , wat ontzettend irritant is.
Maar wij hebben al besloten dat wij zowel zakelijk als privé volgend jaar weer terug overstappen naar KPN.
Dat betekend dat wij ook onze mobile abonnementen gaan overzetten.
Hi @Sander @Brian ,

Ik ben nu bijna 2 maanden ook klant bij Tmobile Thuis geworden, en volg met belangstelling de perikelen over het ontbreken van de nummerweergave, omdat ik daar met mijn Gigaset ook last van heb. Ik ben dus ook al die tijd op de hoogte van een patch/fix/factory update die er voor het Zyxel T50 modem aan zit te komen. Misschien handig als de jongens en meisjes van Tmobile onze verwachtingen wat smarter managen, want krijg het gevoel dat het allemaal wel héél erg lang duurt en aan het lijntje wordt gehouden. Wees eens wat concreter over wanneer deze fix -die kennelijk dus al zeker 2 maanden in de testfase zit- er uiterlijk uitgaat, want dit lijkt nergens op...
Reputatie 7
Badge +7

Hi all, het is dan eindelijk zover, op 21 november wordt de Zyxel update uitgerold mét onder andere de fix voor de nummerherkenning! In dit onderhoudstopic vind je hier meer informatie over. In het onderhoudstopic hebben we weer verwezen naar dit topic omdat dit zo'n mooi verzameltopic is. :)

Ook na update van vannacht van de T50 nog steeds geen nummerherkenning. Ben op 3 september overgestapt van KPN naar t-mobile. Bij de KPN werkte naam en nummerherkenning probleemloos. Heb spijt als haren op mijn hoofd van de overstap. Met stijgende verbazing heb ik de klachten op dit forum gelezen en ben vooral geschokt over de zeer lange periode waarin de klanten aan het lijntje worden gehouden. Bovendien is hier juridisch sprake van een wanprestatie. Immers op de website van t-mobile thuis wordt niets over dit probleem vermeld. Mijn gigaset voldoet aan de op dit forum weergegven telefonische test. Ik ben in ieder geval niet van plan om mij met een kluitje in het riet te laten sturen en zal binnenkort een aantal consumentenprogramma's deelgenoot maken van dit blijkbaar door t-mobilethuis niet op te lossen probleem.

Reputatie 1

@naalroc  inloggen in het modem en dan bij de logs van de telefoon gaan kijken.

Om precies te zijn bij VoIP => gespreksgeschiedenis

 

Reputatie 1

Via het menu kun je kiezen voor VoIP🙂

Reputatie 1
Inmiddels 3 verschillende toestellen uitgeprobeerd, alle drie geven ze "five" terug zoals eigenlijk ook wel verwacht.
Nogmaals bevestigd dat het dus in het modem zit, in mijn geval het Zyxel modem.
Waar ik overigens verder dik tevreden over ben.
Ik sluit aan in de wachtrij van een hopelijk snelle (en juiste) firmware update.😇
Reputatie 1

@Brian inderdaad "eindelijk" en toch al weer 10 tot 17 dagen later dan vorige week door je collega  toegezegd. ( namelijk tussen 4/11 en 11/11). Maar ok wat zijn 17 dagen op pakweg een half jaar dat dit probleem al speelt, áls het de 21ste dan ook maar uiteindelijk gaat gebeuren én goed gaat! Fingers crossed.😂

 

Ja klopt @Jason maar niet een specifiek IP toestel, wat @mdsm wel heeft volgens mij  ,maar ik ben blij dat het nu bij mij werkt😁👍

Reputatie 7
Badge +6
Hoi @yalerta,

Bedankt voor de uitleg en het centraal plaatsen van alle informatie rondom nummerweergave. Ik doe ook een duit in de zak:

1) Nummerweergave werkt bij T-Mobile Thuis via het DTMF protocol. Je kunt nagaan of jouw toestel dit ondersteunt door te bellen naar 085-7732598. Druk daarna een toets in. Als ik bijvoorbeeld 5 intoets op mijn telefoon en ik krijg als terugkoppeling FIVE te horen, dan ondersteunt het toestel DTMF. Als ik dit niet te horen krijg, ondersteunt het toestel geen DTMF.
2) Vervolgens kun je bij de telefoonzaak navraag doen welke toestellen DTMF ondersteunen.
3) Met het nieuwe modem Zyxel blijkt op sommige DTMF toestellen een issue te zijn met nummerweergave. Dit is alleen met de Zyxel, dus niet met het Huawei of Draytek modem. De oplossing hebben we inmiddels gevonden en zullen dit binnenkort (nog geen datum) op alle Zyxel modems corrigeren.
4) Dit gaat om nummerweergave bij inkomende gesprekken. Nummerweergave bij uitgaande gesprekken kun je uit- of aanzetten.

Het lijkt mij mooi om hier een algemeen informatief topic van te maken. Yalerta, is het een idee om dan het woordje 'geen' te schrappen uit de titel? Ook de hoofdletters zijn, denk ik, niet nodig. Wil je bovenstaande informatie verwerken in jouw post of zullen we dit als antwoord onder het topic plaatsen?
Reputatie 1

Ik durf het bijna niet te zeggen 😂 maar hier inmiddels ook de firmware update gehad naar b12  en het werkt!

Hallo afgelopen nacht zal er een update plaats gevonden hebben voor nummerweergave eindelijk dacht ik.

Maar wat een techneuten zijn er nou bij t.mobilethuis.

Gebeld naar klantenservice daar krijg ik te horen mislukt en daar communiceren ze niet over met de klanten.

Ik moet zo snel mogelijk nummerweergave op mijn vaste telefoon.

Wacht nu al ruim een maand ik heb als vaste telefoon een giganet en mijn modem is een T50.

Als ik vraag aan klantenservice vraagt hoe lang duurt het  nu nog krijg je het antwoord weet ik niet en de ander zeg weer nee meneer u ben abuis dat gebeurt aankomende nacht de man duidelijk verteld dat op de mail staat in de nacht van 20 op 21 november tjonge tjonge wat heb je aan die gasten van klantenservice niets dus.

Ze weten niets of worden niet op de hoogte gehouden.

Een antwoord van dat weet ik niet heb ik niets aan.

Ik wil weten wanneer ik nu nummer weergaven krijg.

T-mobilethuis ik vind dit om je te schamen.

Nu wil ik weten wanneer krijg ik nummer weergaven mijn modem is een ZyxelT50. 

 

Niet meer te lang wachten mijn geduld begin op te raken.

 

 

Reputatie 1

Ook hier nog steeds geen nummerweergave.

Wordt wel een héél lang lijntje op deze manier.

Benieuwd wanneer het breekt.…

Bovendien veroorzaakt T-Mobile zelf nog grotere problemen, als ik het nieuws een beetje volg. Goed bezig daar!

De ACM heeft al interesse blijkbaar.

Reputatie 6

Nou ook geen nummerweergave, maar ook geen update gehad, weer een belofte gebroken.

Ik zit en zat op V5.50 (ABPY.0) B9 dus niks veranderd.

 

En de nummers die gebeld hebben staan gewoon in het log, dus ze komen wel binnen op het modem.

Hoe lang gaat het nog duren voordat nummerweergave het gaat doen?

Wi hebben het Zyxel T50 modem op kantoor en het is ontzettend vervelend dat wij niet zien wie er belt.

Reputatie 6

Zou afgelopen nacht moeten zijn opgelost, er is een update verzonden naar de Zyxel modems volgens de mail, ik ga het zien straks als ik thuis kom.

Ik zie er helaas nog niks van:neutral_face:

Reputatie 1

………..

 

En de nummers die gebeld hebben staan gewoon in het log, dus ze komen wel binnen op het modem.

Wat bedoel je daarmee? en hoe kan je dat zien dan?

 

Bij ons op kantoor doet de nummerweergave het eindelijk.

 

Modem nu opnieuw opgestart en nog steeds geen nummerweergave. Ik kan niet wachten om over te stappen naar KPN. :unamused:

Het is nu de zaterdag vlak vóór 11 november 2019. Nog geen email van t-m ontvangen over zyxel update tbv inkomende nummerherkenning/weergave vastbellen. Wat is nu de status Sander?

Ik zie in de het overzicht van de Zyxel router (VOIP - Call history) dat de nummers wel bekend zijn... het is dus puur het laatste stukje : router naar telefoon
Graag zou ik willen weten hoe lang het nog gaat duren voordat dit probleem opgelost is!
Wij hebben ook een abonnement op de zaak en het is ontzettend vervelend dat wij niet meer zien wie er belt.
Hiervoor hadden wij Ziggo en KPN, bij beide geen problemen met dezelfde telefoon.
Eigenlijk zou ik het liefst van het hele abonnement vervroegd af willen, maar dat zal juridisch wel niet kunnen. Toch ga ik het als dit nog langer duurt wel proberen.
Jullie falen hierin ontzettend!

Reageer