Beantwoord

SIP gegevens opvragen voor eigen modem

  • 16 December 2019
  • 3 reacties
  • 1049 Bekeken

Aan de telefoon had ik al gevraagd of ik wel alle gegevens zou krijgen om mijn eigen modem te kunnen gebruiken. Ik snap wel dat er uiteraard dan geen support meer is. Ik heb expliciet naar de sip gegevens gevraagd en die zou ik gewoon kunnen krijgen. (lijkt me ook logisch anders kun je de dienst niet meer gebruiken met een eigen modem). Maar nu lees ik overal op dit forum dat niet alleen die geheim worden gehouden maar anderen ook nog eens geblokkeerd worden. (zoals hier) Klopt dat nog steeds of is er al iets veranderd op dit punt? Ik wil het erg graag weten want ik wil erg graag van de zxytel af.

 

icon

Beste antwoord door yalerta 16 December 2019, 13:37

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @p-twain,

Welkom Thuis & welkom bij de T-Mobile community. 
Dit is een klant helpt klant ondersteuningsforum met actieve ondersteuning vanuit T-Mobile.
Ik ben bang dat ik je als mede-klant moet teleurstellen over de SIP instellingen.

Graag verwijs ik je naar de reactie van T-Mobile Thuis moderator @Sander.

@Sander schreef: De gegevens voor Voip en SIP worden niet vrijgegeven. Dit doen we voor de veiligheid van onze gebruikers en om de dienst te kunnen waarborgen. Vaste telefoon aansluiten op Phone 1 en bellen. Dat is de dienst die we aanbieden. Niet meer, niet minder. 🙂

 

Je kunt natuurlijk altijd in een reactie plaatsen in de technische discussie topic over de Voip / SIP instellingen. Ik hoop je zo voldoende geïnformeerd te hebben en wens je nog een prettige dag. 

 

Veiligheid is natuurlijk veel waard, fijn dat we zo goed beschermd worden.:upside_down: Maar goed, misschien maar een andere Voip provider op een andere poort dan 5060, jammer ik hou normaal graag alles onder 1 dak.

Reputatie 7
Badge +5

En hier staat een uitleg

In genoemd topic wordt de Zyxel modem achter een “eigen” modem geplaatst en van de TmT telefoondienst gebruik gemaakt.

In mijn situatie is het net andersom. De Zyxel is als DMZ ingesteld naar mijn eigen router. Hiermee wordt ALLE verkeer doorgestuurd naar de eigen router dus ook poort 5060.
Veel VOIP providers hebben andere poorten beschikbaar indien het via de 5060 op een of andere manier niet lukt.

Reageer