Beantwoord

T-mobilethuis via vaste telefonie is niet bereikbaar


  • is een Top Poster
  • 8 reacties

Ik kan geen enkel nummer van T-mobile bellen via de vaste telefoon. Alle andere nummers werken wel.

Reeds gemeld als storing maar na een maand nog steeds geen oplossing.

icon

Beste antwoord door Jason van Odido 8 March 2021, 13:22

Bekijk origineel

18 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @SLK 

Kan je ook naar andere servicenummers bellen? T-Mobile heeft volgens mij alleen maar servicenummers.

Ja, alleen T-mobile is niet bereikbaar. Reden te veel contact opgenomen met T-mobile i.v.m. storingen van af januari en daardoor geblokkeerd??

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @SLK, ik zie geen enkele blokkade in jouw vaste lijn of in het abonnement dus daar kan het sowieso niet aan liggen - overigens is het niet mogelijk om enkel specifieke T-Mobile nummers te blokkeren. Wat ik nog vreemder vind, is dat ik kan zien dat er vrij recent nog naar ons Klantenservicenummer gebeld is (0800-0092) vanuit jouw telefoonlijn. Uit privacyoverwegingen kan ik die data en tijdstippen natuurlijk niet publiekelijk wereldkundig maken, maar ik zie geen enkele obstructie waardoor dit euvel zou opspelen. Welke nummers heb je het precies over?

Beste Jason, kom het zelf ervaren, volgens meerdere mensen van de klantenservice, is dit een storing bij meerdere aansluitingen (algemene klacht waaraan zou worden gewerkt. 

De geblokkeerde nummers (mijn ervaring): 1200, 06-2400-1200, 0800-0092, 0800-7112, 0800-7123.

Recent gebeld via een mobielnummer van T-mobile, kreeg wel de rekening voor bellen buiten de bundel.

 

Reputatie 7
Badge +16

Goedemiddag @SLK, bedankt voor je terugkoppeling! 

Ik wilde niet suggereren dat jij het niet zo ervaart, eerder dat je dan op bepaalde momenten wel naar onze nummers kunt bellen, klopt dat? 

Wat voor melding krijg je wanneer je deze nummers tracht te bereiken? Er zijn geen algemene problemen geweest met onze vaste lijn dus ik vermoed dat het dan een individueel issue is. Des te meer reden om dit op te lossen. Ik ga een aanpassing doen in het modem, kun je straks bevestigen of dit gewerkt heeft of niet? Alvast bedankt voor je medewerking! 👍

Nu opnieuw geprobeerd om 1200 te bereiken, lukt nog steeds niet. (8-3-21 om 20.30h)

Ik toets op de handset 1, 2,0,0 dan op verbinden. Hoor de kiestoon en dan is het stil. Geen beltoon, geen verbinding. Dit is echt alleen bij nummers van T-mobile. Ook al een klacht ingediend bij T-mobile maar ook hier hoor je niets van, net als bij de klantenservice op alle fronten is het stil, dus contract maar opzeggen.

toets achtereenvolgens 1, 2, 0. 0 druk op verbinden en dan is het stil

Reputatie 7
Badge +4

Hi @SLK,

Dank voor de informatie en sorry dat wij destijds niet meer op jouw berichten terug zijn gekomen! Ik weet niet waarom dit ons is ontschoten. Hopelijk lukt het je inmiddels wel om al onze telefoonnummers te bereiken? Anders zorg ik er graag voor dat wij er snel voor jou naar gaan kijken!

Hallo, een week geleden had ik mijn router een fabriek reset gegeven. Ik had een ip-adres nodig voor een apparaat. Nu kreeg ik gisteren een app van mijn ouders dat mijn vaste lijn niet werkt en naar voice mail gaat. De optie uitgezet en nu ben ik niet meer bereikbaar. Als ik via mijn mobiel bellen krijg ik te horen dat mijn nummer niet in gebruik is. Wat gaat hier mis? 

Reputatie 7

Hoi @Robeerto67 ,

Ik help je graag verder! Ik ben direct aan de achterkant gaan kijken en het lijkt erop dat er geen verbinding kan worden gemaakt met het modem. Hoe ziet op dit moment jouw set-up eruit? Mocht het modem direct zijn aangesloten en daarbij de telefoon ook, wil ik graag kijken of een reprovisie het probleem doet oplossen. Hier heb ik wel jouw toestemming voor nodig. Wil je mij laten weten of ik dit kan uitvoeren? Ik hoor het graag van je!

Hallo Boris,

Ik had via Facebook messagencer ook al contact gezocht. Daarin schreef dat Niels kan zien dat er problemen zijn met de verbinding.is. Ze hebben het vermoeden dat mijn verbinding gekruist is met die van een andere gebruiker. Ook lees ik dat een monteur in de wijkcentrale 2 abonnementen op 1 aansluiting aangesloten heeft. Vandaar de storing met de telefoon. Wat ik wel in mijn settings van mijn mobiel kan zien is dat er een andere gebruiker is die ook dezelfde modem heeft als ik. Ik denk dat die monteur niet goed heeft opgeled met het aansluiten van een andere gebruiker. Dus die van mij is denk ik dan ook bij de andere gebruiker gezet. Wel vreemd dat dit kan.

Reputatie 7

Hi @Robeerto67, super om te horen dat jij via Facebook ook al verder bent geholpen! Ik heb gelijk even een kijkje genomen in jouw profiel om te zien wat er hiervoor al in werking is gezet. Er is een verzoek ingediend bij de technische dienst om ervoor te zorgen dat jouw vaste telefonie weer gaat werken. Ook is er aangekaart dat er inderdaad vermoed wordt dat het hier om een kruising gaat. Dankjewel voor de aanvullende informatie hierop. De technische dienst gaat hiermee aan de slag en doet hun best om dit zo snel mogelijk te verhelpen. Ik kan mij voorstellen dat dit wat vreemd in de oren klinkt. Wij gaan jou dan ook zeker helpen om te achterhalen of jij daadwerkelijk gekruisd bent. Ik hoop dan ook dat jij snel wordt voorzien van goed nieuws en een heldere terugkoppeling! 😊 

Hallo Boris en Lisa, graag wil ik van julli kant weten waarom ik geen 2de modem kan/mag aansluiten op jullie eigen modem. Gisteren werd mij dit namelijk verteld in de Facebook messenger. Zolang ik de 2de modem heb aangesloten werkte de telefoon prima. Ook heb ik een foto verstuurd via de messemger dat mijn vaste telefoon gewoon in jullie modem zit. Dit vind ik wel raar. Ik wacht wel op antwoord van jullie.

Reputatie 7
Badge +14

Hallo Boris en Lisa, graag wil ik van julli kant weten waarom ik geen 2de modem kan/mag aansluiten op jullie eigen modem. Gisteren werd mij dit namelijk verteld in de Facebook messenger. Zolang ik de 2de modem heb aangesloten werkte de telefoon prima. Ook heb ik een foto verstuurd via de messemger dat mijn vaste telefoon gewoon in jullie modem zit. Dit vind ik wel raar. Ik wacht wel op antwoord van jullie.

Dit is toch wel een rare wending. Zodra jij een 2e modem aansluit achter het T-Mobile modem gaat de telefoon weer werken?

Kun je dan wat meer gedetaileerd aangeven wat / hoe je iets aansluit en dat het dan niet werkt en vervolgens wat jij thuis dan weer aansluit zodat het wel werkt?   Want volgens je bovenbeschreven situatie zou onderstaande plaatje jouw ervaring zijn?

 

 

Hallo eric, ik had als tweede modem een ftiz-box aangesloten. Mijn vaste telefoon werkte prima met de zyxel modem. Maar 17 dagen geleden is er op een onverklaarbare wijze de telefoon gestopt met werken. De vaste telefoon heb ik op de zyxel en in het groene vakje op poort 2 aangesloten. De fritz-box werkt niet met analoge telefoon maar met digitale telefoon. Waarom deze in de laatste 2 weken gestopt is met werken is voor mij een raadsel.

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @Robeerto67, om je zo goed mogelijk te helpen, heb ik een grondige analyse van het modem en de verbinding uitgevoerd en ik constateer geen afwijkingen op de lijn. Het VoIP- (vaste telefonie) account staat goed geregistreerd en is “up”, oftewel online. Kan ik hieruit concluderen dat de vaste telefoon inmiddels weer prima werkt, of is dat te voorbarig? Mocht het toch nog niet werken, laat dan het Zyxel modem alsjeblieft aangesloten staan, dan pakken we het op een andere manier op!

Om te testen of jij gekruist bent met een andere aansluiting, wil ik je graag verzoeken om het modem te herstarten en het exacte tijdstip hiervan te noteren in dit topic, dan controleer ik of het modem ook in de lijnmeting offline gegaan is. Zo ja: dan is er geen sprake van een kruising en kunnen we een ander stappenplan volgen. Dit gaat opgelost worden!

Hallo @Jason de telefoon werkt weer. Ik lees nog ff de antwoorden in Facebook messenger door en dan vooral de de vraag: zit de glasvezelkabel wel in je modem. Daar boedelen ze die gele kabel mee? Ok vind ik het raar dat ik mijn 2de modem er achter weg moet doen om alles weer goed werkend te krijgen.  Ook heb ik in de messenger gelezen dat het mac adres op mijn modem niet overeen komt met het mac adres wat jullie kunnen zien. Klopt dit? Dit hebben ze op 18 mei om 10:39 uur gezien. Als ik de modem nog moet resetten dan kan dit pas na 17:00 uur vanavond.

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @Robeerto67, bedankt voor je terugkoppeling en top dat het weer werkt! 

De glasvezelkabel die van het modem naar de converter loopt, is inderdaad de gele kabel. Hoe heb je die op dit moment aangesloten en hoe ziet dat eruit wanneer je het eigen modem ertussen plaatst? In de lijnmeting zie ik dat het Zyxel modem precies hetzelfde MAC-adres heeft als het modem dat wij op 21 november 2019 hebben bezorgd dus er is in ieder geval geen sprake van een kruising. Excuses voor de eerdere, foutieve berichtgeving: ik kon het MAC-adres toen niet aflezen en wilde er zeker van zijn dit dat overeenkwam; dat stukje is nu in ieder geval uitgesloten.

 

 

Reageer