Beantwoord

Telefonie aansluiten in de woonkamer

  • 9 September 2018
  • 6 reacties
  • 2243 Bekeken

Sinds kort heb ik t mobile thuis. De telefonie is niet door de monteur aangesloten. Dit heb ik zelf moeten doen, maar dit lukt alleen door de telefoon direct in het glasvezel modem te pluggen. Dit is niet praktisch, omdat dit in de meterkast is. In de woonkamer hoor ik daardoor de telefoon niet. Is het mogelijk om de telefoon op een andere manier aan te sluiten, zodat deze in de woonkamer kan staan?
icon

Beste antwoord door GekkieW 9 September 2018, 16:55

Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 2
Dit is lastig vanaf afstand te zeggen. Heb je een aansluiting in je woonkamer? Is er een foto te maken van de bekabeling in de meterkast? In de meeste huizen zal het ISRA ook in de meterkast zitten en zal er vanaf daar een kabel lopen naar de aansluiting (vermoedelijk) in de woonkamer. Mocht er geen bekabeling liggen, dan kun je wellicht kiezen voor een dect telefoon. Er zijn veel setjes met een los basisstation die je in de meterkast kan plaatsen en dan een oplader in de woonkamer. Of neem een setje met 2 handsets als het basisstation en lader 1 apparaat is, dan kun je de losse lader die erbij zit in de woonkamer plaatsen.
Beste Hugo, dank voor je reactie. In de meterkast is inderdaad een isra aansluiting en de telefoon aansluiting zit inner woonkamer. Bij mijn vorige provider werkte dat zonder enig probleem, maar sinds ik bij t mobile thuis zit, blijft de telefoon daar zoeken naar signaal. Als ik de telefoon rechtstreeks aan het modem koppel werkt het dus wel.
In vervolg op bovenstaande heb ik net alle kabels ontkoppeld en weer ingeplugd. Nieuw probleem. Ik heb nu bereik in de woonkamer, maar elk nummer dat ik probeer te bellen is in gesprek. Ook als ik mijn huisnummer bel vanaf een mobiel toestel gebeurt er niets.
Reputatie 2
Wat heb je vroeger voor lijn gehad? Het klinkt alsof je nu je telefoon op een verkeerde telefoonaansluiting hebt aangesloten. Staat er in je meterkast niet nog een oud modem waar de kabel vanuit de woonkamer in zit? Een foto kan je wellicht nog verder helpen.
Dank. Het is gelukt na het aan en uitzetten van het modem.
Reputatie 7
@GekkieW

Applaus! Fijn om te lezen dat alles inmiddels gelukt is. Soms kan het opnieuw opstarten van het modem alles oplossen. 😉

Mocht iemand anders ook ergens tegenaan lopen bij de installatie, ik plaats hier nog een video waarin wordt uitgelegd hoe je de installatie van (onder andere) de telefoon werkt.

Installatievideo

Welkom bij T-Mobile Thuis!

En @HugoB bedankt voor het meedenken!

Reageer