Beantwoord

Telefoonggesprek doorschakelen bij in gesprek

  • 11 January 2019
  • 8 reacties
  • 1189 Bekeken

Ik heb twee telefoonlijnen bij T-Mobile. Graag zou ik willen dat een inkomend gesprek wordt doorgeschakeld naar de andere lijn, indien de eerste lijn in gesprek of bezet is. Ik zie dat je alle gesprekken kunt doorschakelen, maar de optie "doorschakelen indien bezet" zie ik niet. Of bestaat deze optie bij T-Mobile helemaal niet?
icon

Beste antwoord door Brian 14 January 2019, 16:57

Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 7
Hi @sookhlals, ik zie dat mijn collega de back-up doorschakeling al aan heeft gezet. Hierbij wordt het nummer automatisch doorgeschakeld wanneer deze niet bereikbaar is (door bijvoorbeeld een storing). Naast deze doorschakeling en de directe doorschakeling die je kan activeren via My T-Mobile zijn er geen andere mogelijkheden, sorry! 🙂
De back-up doorschakeling werkt niet, anders zou de oproep op de eerste lijn doorgeschakeld moeten worden naar de tweede lijn, indien de eerste lijn bezet is.
Ik begreep van de klantenservice dat ik dit via de instellingen van het dect-telefoontoestel moest doen. Dat heb ik ook geprobeerd, maar het lukt niet. Deze service moet door de provider ondersteund worden, hetgeen niet het geval is.
Ook begreep ik van de klantenservice, dat indien je de voicemail via MyTmobileThuis uit zet, oproepen dan doorgeschakeld worden naar het antwoordapparaat van het telefoontoestel, zodat ik geen enkel gesprek hoef te missen. Ook deze functie werkt niet. Indien de lijn bezet is, krijgt de beller gewoon een bezettoon te horen, de oproep wordt niet doorgeschakeld naar het antwoordapparaat.
De oproep wordt alleen doorgeschakeld naar het antwoordapparaat, indien het gesprek niet beantwoord wordt. Dit gebeurde ook toen de voicemail nog niet uitgezet was via MyTmobileThuis. Dus dat aan- en uitzetten van de voicemail via MyTmobileThuis, heeft geen enkele betekenis in dit opzicht.
Reputatie 7
Hey Sookhlals,

Blijkbaar is je bericht er tussendoor geglipt, excuses voor de late reactie! Ik ben benieuwd of dit probleem inmiddels is opgelost? Zo niet, dan hoor en help ik je graag!
Nee, dit probleem is niet opgelost, in geen enkel opzicht. De enigste oplossing is om een andere provider te kiezen, na afloop van dit contract.
De klantenservice geeft tegenstrijdige antwoorden. De één zegt dat het wel werkt, de ander weer niet.
De één zegt dat indien je de Voicemail uitzet via de webinterface, de inkomende gesprekken naar het antwoordapparaat van het telefoontoestel gaan, indien dat nummer bezet is. Dit is ook een leugen. Voicemail aan of uit, het heeft geen enkel verschil tot gevolg.

Voordat ik overstapte naar T-Mobile, heb ik de helpdesk gevraag of deze mogelijkheid er was. Er werd bevestigend geantwoord! En nu blijkt dat de toen verstrekte informatie niet correct was, zelfs tot op dit moment zijn niet alle medewerkers van de helpdesk op de hoogte van het feit dat deze functionaliteiten bij T-Mobile niet werken.

Ik zal jullie vertellen wat wel werkt en wat niet werkt. Geef dit door aan jullie helpdesk medewerkers, zodat anderen niet de dupe worden van jullie onjuiste informatie:
  • Alleen "Alle oproepen doorschakelen" werkt.
  • Oproepen doorschakelen indien bezet, bestaat bij T-Mobile niet.
  • Oproepen doorschakelen indien bezet, instellen via je eigen telefoontoestel, gaat niet werken, omdat T-Mobile die mogelijkheid ook niet heeft. Deze doorschakeling is afhankelijk van je provider, niet van je telefoontoestel.
  • Indien bezet, oproepen doorschakelen naar het antwoordapparaat van je telefoon, werkt niet, ook niet als je de voicemail via de webinterface, uitschakelt.
Reputatie 3
Schrale troost: bij Tele2 werken die opties ook wel/niet los van elkaar en weten de medewerk(st)ers dit ook niet ... Dus daarvoor hoef je niet naar Tele2 over te stappen.
Schrale troost: bij Tele2 werken die opties ook wel/niet los van elkaar en weten de medewerk(st)ers dit ook niet ... Dus daarvoor hoef je niet naar Tele2 over te stappen.
Dank voor je bericht. Ik ga terug naar mijn oude provider (XS4ALL) waar ik 12 jaar klant was, voordat ik overstapte naar T-Mobile. Bij mijn oude provider waren de door mij gewenste doorschakelingen wel mogelijk. XS4ALL is iets duurder, maar ik heb het voor over om ervoor te betalen.

Ook ik verwachtte bij mijn nieuwe provider deze mogelijkheid. Dee discussie is van 4 jaar geleden. Is het inmiddels wel mogelijk?  De back-up functie is dan wel toegevoegd maar kan alleen ingeschakeld worden bij direct doorschakelen. 

Reputatie 7
Badge +9

Hi @JPMG welkom op onze Community! Heb je 2 vaste telefoonlijnen? Dan heb je de mogelijkheid om de telefoonlijnen naar elkaar door te verbinden. Vaste telefoon naar mobiel kan altijd. Doorschakelen indien bezet als losstaande optie bestaat niet, omdat je een ingespreklijn niet kunt doorschakelen. Een ingespreklijn wordt herkend als zijnde "de lijn gaat over". Als je nog meer vragen hebt, stel ze gerust!

Reageer