Beantwoord

uitgaande nummers blokkeren

  • 25 April 2020
  • 14 reacties
  • 1204 Bekeken

Reputatie 1
  • is een Master Poster
  • 19 reacties

LS.,

 

ik zie op mijn rekening dat er alleen maar gesprekken van ongeveer 16ct (maandelijks 40-50) in rekening worden gebracht met dit nummer.

ik weet absoluut zeker dat er niet gebeld wordt met dit nummer vanuit mijn abonnement.

kan iemand verklaren, wat dit is? 
 

reena

icon

Beste antwoord door Piotr 29 April 2020, 15:13

Bekijk origineel

14 reacties

Reputatie 5

Wat zie je op de gespecificeerde factuur? Gesprekken, sms berichten, naar Nederland of buitenland? En zit er een patroon in de kosten, bijvoorbeeld elke dag rond dezelfde tijd(en) of naar hetzelfde nummer?

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @ReenaR 

Op internet kan ik 1 melding vinden over dit telefoonnummer. Het betreft een nummer uit Sliedrecht en er werd gemeld dat je door dit nummer wordt gebeld en als je opneemt hoor je niks maar er worden wel 0,16 cent kosten in rekening gebracht.

Reputatie 1

@Waqqas 

hi Waqqas, nee er is geen patroon hierin te ontdekken.

en ik heb het nummer gebeld en het lijkt een niet bestaand/ actief nummer (gaat 1 keer over en dan krijg je zo een fax geluid).

ik bel dit nummer niet, maar het staat wel op mijn rekening. 
en daar ik mijn vaste telefoontoestel al langer ontkoppeld heb, kan er door mij niet gebeld worden op deze vaste telefoonlijn.

 

Kan Tmobile verklaren hoe er vanuit mijn vaste lijn 40-50 keer per maand met dit nummer gebeld wordt volgens mijn rekening? 
 

Reputatie 5

Is er soms een doorschakeling actief op je vaste lijn?

Reputatie 1

Ik heb geen doorschakeling geactiveerd.

 

Reputatie 7
Badge +5

Een doorschakeling kan geactiveerd zijn zonder dat er een toestel is aangesloten.

De doorschakeling is geregistreerd in de centrale
 

Reputatie 7

Hey @ReenaR,

Dat is wel heel vreemd! Heb je je misschien per ongeluk aangemeld voor een dienst of service? Wij kunnen op afstand alleen internationale nummers, erotieknummers (0906), amusementsnummers (0909) en servicenummers (0900) blokkeren. Ook kunnen we je Vaste Telefonie uitzetten indien je er geen gebruik van maakt. Dat laatste kan ik gelijk voor je in orde maken indien je daar akkoord mee gaat. 

Ook kun je proberen om je modem van een fabrieksreset te voorzien en testen of het probleem nog steeds speelt. Laat ons weten of het heeft geholpen!

Reputatie 1

@Piotr 

hi Piotr, ik heb geen enkel nummer geactiveerd.

ik heb in ieder geval de vaste telefonie zelf gedeactiveerd en de deactivatie gaat (pas) eind volgend maand in.

 

Reputatie 7

Hi @ReenaR, ik heb de opzegging van je Bellen pakket aangepast en per direct stopgezet. Wil je hem weer activeren om te kijken of dit het probleem met het ongewenst uitgaand bellen op heeft gelost of wil je het pakket uit laten? Laat het nog even weten! ;)

Reputatie 1

@Brian 

thanks voor het regelen. Ik wist niet dat dit ook mogelijk was. 
nu zal ik wachten op de rekening van volgende maand en als het goed is moeten er hierop geen extra kosten zijn voor het bellen (hoewel ik niet eens een toestel heb om te bellen met de vaste lijn)  omdat er geen vaste telefonieaansluiting meer is. 
 

fingers crossed.

 

Reputatie 6

@ReenaR hou je ons op de hoogte? Laat het ons weten als we nog wat voor je kunnen doen!

Reputatie 1

@Ginny_TM , het lijkt opgelost te zijn. De nieuwe rekening vertoont alleen belactiviteiten tot 30-04-2020. Wel een heel drastische manier, nl geen vaste telefoonlijn meer, maar goed.

dank je wel

Reputatie 7

Hey @ReenaR,

Top dat je rekening er weer normaal uit ziet! Omdat ik je graag tegemoet wil komen, heb ik zojuist voor de onterechte belkosten een vergoeding ingediend. Aangezien dit om een aanzienlijk bedrag gaat, moet het eerst nog worden goedgekeurd. Zodra de vergoeding is goedgekeurd, ontvang je een bevestiging per e-mail. :relaxed:

Reputatie 1

@Piotr 

I’m totally flabbergasted and grateful.

ik had dit niet verwacht.

hartelijk bedankt!!!

Reageer