Beantwoord

Vaak gebeld door oplichters die zich voordoen als Microsoft

  • 20 June 2017
  • 1 reactie
  • 1047 Bekeken

Hallo, op onze huistelefoon worden we nu regelmatig gebeld door onze grote vrienden uit India die uit naam van Microsoft bellen. Nou weet ik die gasten wel uit te spelen, maar het begint aardig irritant te worden. Is het mogelijk deze nummers te blokkeren. Heb 1 nummer #442075848899, maar tegenwoordig hebben ze het nummer afgeschermd. Heb al een Jenny en een Dinah aan de telefoon gehad. Voor een paar weken terug heb ik gezegd dat ik geen Pc heb waar windows op staat. ( heb een laptop) maar dat hoef ik hun niet aan de neus te hangen. Zei mevrouw doodleuk dat ik maar naar de winkel moest gaan om een pc te kopen en dan belde ze weer terug. Maar terugkomend op mijn vraag. Ik heb de klachtenformulier gedownload , het overlastformulier, maar daar staat weer op dat ze geen buitenlandse nummers kunnen onderzoeken. Wat te doen, want ik heb zo langzamerhand geen zin meer in deze gasten.
icon

Beste antwoord door Dave 21 June 2017, 09:49

Bekijk origineel

1 reactie

Reputatie 7
Hey Hellangellus,

Dat is inderdaad behoorlijk irritant! Zo te zien zijn ze behoorlijk actief op het moment, hopelijk kapt het ook weer spoedig!

Het klopt inderdaad dat wij alleen telefonische overlast kunnen onderzoeken van binnenlandse nummers, omdat we anders de beheerder van het nummer niet kunnen achterhalen. In dit geval zal het niet heel veel verschil maken, maar heb je al een geheim nummer? Op deze manier voorkom je in de toekomst dergelijke praktijken, al lijkt dit ook te duiden op fraudeurs die willekeurig nummers uitzoeken. Je kunt er voor kiezen om de privénummers voor nu te negeren, tot ze hun praktijken staken. We kunnen echter ook jouw telefoonnummer wijzigen, als je dit zou willen, maar ik snap ook dat je dit misschien vrij ingrijpend vindt. Als we dit echter voor je kunnen verwerken, voeg dan even jouw T-Mobile Thuis klantnummer toe aan jouw profiel. Dit is alleen zichtbaar voor jou en de T-Mobile medewerkers, niet voor anderen.

Hopelijk stopt de overlast spoedig! Als wij je nog ergens bij kunnen helpen, dan horen we dat natuurlijk graag van je!

Reageer