Beantwoord

Vaak niet bereikbaar op thuis nummer

  • 23 July 2017
  • 6 reacties
  • 1093 Bekeken

Reputatie 2
  • is een Master Poster
  • 15 reacties
Regelmatig zijn we niet bereikbaar op ons thuis telefoon terwijl internet en TV het wel gewoon doen.
Bellers krijgen dan te horen "Dit nummer is niet in gebruik". Na een tijdje doet ie het weer. Aan het toestel lijkt het dus niet te liggen.

Op dit moment doet ie het niet en dit was vorige week maandag ook het geval. Mijn moeder is hulpbehoevend en heeft een alarmsysteem zodat ze met 1 druk op de knop een centrale kan bellen maar dit heeft dus geen nut als de telefoonlijn het niet doet. Dit gebeurde ook voordat ze dit systeem had.

Ik heb de router uit/aan gezet, het toestel uit/aan gezet, kabels opnieuw erin gezet maar dit heeft niet geholpen.

Wat zou het kunnen zijn ?
icon

Beste antwoord door Sander 26 July 2017, 13:30

Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 7
Hoi Ryan05, dat is inderdaad de juiste manier van resetten. Goed dat je het topic er even bij haalde. Je hebt ook de fabrieksreset van het modem uitgevoerd toch? Ik denk graag met je mee om het op te lossen, want telefonie behoort het gewoon te doen!

Testen
Je schrijft dat er ook een alarmsysteem is aangesloten. Kun je voor mij testen wat er gebeurt als je de telefoon rechtstreeks op Phone 1 aansluit? Vaak ligt een probleem namelijk aan de bekabeling tussen het modem en het basisstation. Als je naast de telefoon het alarmsysteem hebt aangesloten, zal er dus ergens een switch, verloopstukje zitten. Ik ben dus benieuwd naar de bereikbaarheid van jouw toestel als deze rechtstreeks wordt aangesloten. Test voor de zekerheid met twee verschillende telefoonkabels (RJ-11). Eventueel een reset van het telefoontoestel is ook wel handig. Dan kunnen we dat ook uitsluiten. Ideaal zou zijn om toch ook met een ander toestel te testen.

Reset telefoontoestel
Haal de stroomstekker uit het basisstation. Druk de 'home'knop op het toestel in. Dit is vaak het enige knopje op het toestel. Er zit een icoontje van een luidspreker op (zo'n wifi logo op z'n kant 🙂 ). Terwijl je dit knopje ingedrukt houdt, voer je de stroomkabel weer in. Houd het knopje nog vijf seconden vast. Als je nu loslaat gaat het toestel zich resetten.

Houd je ons op de hoogte?
Reputatie 2
Ik heb het op deze manier gedaan maar heeft helaas niet geholpen
https://forum.t-mobile.nl/t-mobile-thuis-internet-492/powerflip-uitvoeren-op-modem-van-t-mobile-thuis-276078
Reputatie 7
Probeer eens een powerflip. de draytek heeft dat meestal nodig na een reset.
Reputatie 2
Ik heb een Draytek, lampje van Phone1 brandt wel.
Voor de hard reset hoorde ik een in gesprekstoon
Na de hard reset hoor ik niks, lijn blijft dus helemaal dood.
Geen ander toestel in huis dus dat kan ik niet op dit moment uitproberen.
Reputatie 7
Hallo Ryan05,

Dat is erg vervelend !
Als de telefoon geregistreerd is dan gaat er op het Huawai modem een VOIP lampje branden. Bij de Draytek kan je dit helaas niet zien. Je kan een reset proberen door deze 30sec in te drukken.

Als je gaat bellen blijft de lijn dan helemaal dood of hoor je een soort van ingesprekstoon ?
Als je niets hoort zou ik toch even een ander toestel proberen. Mocht dat het probleem niet oplossen dan zou het nog kunnen dat het modem niet goed werkt.
Reputatie 2
Telefoon doet het nog steeds niet!

Zojuist met een medewerker gesproken op de chat. Oa gecontroleerd of de kabels aan beide uiteinden goed erin zaten en in de juiste poort Phone1. Dit zit goed.
Uiteindelijk een hard reset laten uitvoeren op de modem maar dit heeft niet geholpen.

Voor de hard reset hoorde ik: Dit nummer is niet in gebruik.
Na hard reset wordt de lijn direct afgebroken.

Als het iets lokaals is en dus niks mis met de lijn is, dan zou je toch verwachten dat als iemand belt naar het vaste nummer dat deze beller wel hoort dat het overgaat ?

Reageer