Beantwoord

vast bellen in combinatie met Doro toestel


sinds gister is mijn aansluiting actief, na extra werkzaamheden ivm glasvezelbreukje.

 

Internet werkt perfect. Vast bellen werkt niet. Als ik inlog op my-tmobile thuis, van alles geprobeerd met voicemail aan of juist uit.

 

Maar ik kan niet bellen of gebeld worden. En jullie vaste tips... allemaal geprobeerd. Niets helpt.

Enig idee wat wel de oplossing kan zijn?

icon

Beste antwoord door Brian 31 July 2020, 16:37

Bekijk origineel

32 reacties

Reputatie 7

Hey @Nietjewal,

In ieder geval fijn dat de oorzaak van het probleem is vastgesteld. :relaxed: Binnen ons team is er jammer genoeg beperkte kennis betreft omvormers of een andere telefoons voor slechthorenden die wel geschikt zijn voor VoIP. Wellicht dat iemand op de Community je van goed advies kan voorzien. Of de winkel/webshop waar je je huidige telefoontoestel hebt aangeschaft?

Is er niet een soort omvormer te koop, waar ik de analoge set op aan kan sluiten en die omvormer dan op de modem aansluiten.??

Zo ja enig advies hierin?

Ik vind het wel heel erg jammer dat er op de website niet duidelijk word vermeld dat je geen analoge telefoon kunt gebruiken in combinatie met tmobile thuis bellen.

Maar dat is dus flink balen. Want heb het toestel nog geen jaar. En ging er vanuit dat qls het bij kpn werkt. Het gewoon overal werkt.

 

Maar flink google zojuist wees uit, dat de aansluiting op de kpn modem dus inderdaad analoog is. En de modem /centrale het omzet maar voip signaal.

 

Dus nu moet ik gaan zoeken naar een betaalbare slechthorende voip telefoon..

Gedoe.

 

Maar bedankt voor de oplossing

Reputatie 7

Hi @Nietjewal, dank voor de informatie! Ik denk dat ik het probleem heb gevonden. Dit type toestel is geschikt voor een analoge telefoonverbinding maar geeft problemen bij een digitale verbinding. Laten wij nu net gebruik maken van een digitale verbinding (VoIP, wat wil zeggen dat je belt over een internetverbinding).

In de productreviews op Bol.com zag ik een soortgelijke opmerking staan van een klant die Ziggo gebruikt. Ook zij maken gebruik van VoIP en dit toestel is hier niet geschikt voor. Blijkbaar maakte je bij KPN nog gebruik van een analoge telefoonverbinding of gebruiken zij nog een andere techniek. Maar ik ben dus bang dat dit toestel niet geschikt is voor bellen over internet (VoIP) wat de meeste providers tegenwoordig gebruiken. 

Foutje. 

 

Doro phone easy 110 duo

Basis station gereset vanaf beide handsets.

Modem toch maar gereset.

Andere kabel geprobeerd.

Andere poort geprobeerd

Het gekke is, om en nabij 8 juli is de telefoon werkend van kpn glasvezel afgekoppeld. Dus hij zou geschikt moeten zijn.

 

Het gaat om :

DORO phone easy 100 duo set.

(Speciaal voor slechthorenden)

Reputatie 7

Hi @Nietjewal, bedankt voor de informatie, dan gaan we verder kijken. De verbinding zelf lijkt nu goed te werken, dan is nu nog een kwestie van de telefoon aan de praat krijgen. Zou je het basisstation van het toestel eens een reset willen geven? (de modem kan je gewoon aan laten). Met een beetje geluk gaat het basisstation dan de juiste instellingen ophalen.

Mocht dit niet werken zou je mij dan het exacte merk en type van de telefoon die je gebruikt door willen geven? Dan kijk ik graag met je mee hoe we deze werkend kunnen krijgen! 

Beste piotr, zie screenshot.

 

Zo is het nu nog steeds

 

Reputatie 7

Hey @Nietjewal,

We hebben goed nieuws als het goed is! Onze techneuten hebben ons een terugkoppeling gegeven dat alles wederom naar behoren zou moeten werken. :smile: Wanneer zij op afstand bellen dan gaat de telefoon over. Kun je dit aan ons bevestigen?

Ik wacht het af. En bedankt voor alle inzet tot zover!!

Reputatie 7
Badge +16

Bedankt voor de foto @Nietjewal, dan lijkt het euvel ergens anders vandaan te komen. Mijn collega's zullen je op de hoogte brengen én houden van de status quo aangaande jouw vaste telefonie. Er komt een oplossing! 

Houd alsjeblieft wel rekening met de maximale, gemiddelde verwerkingstijd bij onze technische dienst. Wegens drukte en vakantie is deze verwerkingstijd opgelopen tot acht dagen. Het kan eerder opgelost zijn, dus ik wil je niet verontrusten, maar het kan ook wat langer duren. Weet wel dat de experts er mee bezig zijn en er alles aan doen om ook bij jou een werkende vaste lijn aan te leveren. Het gaat ons lukken! 

Een prachtig, zonovergoten weekend toegewenst! 😉🌞

De groene kabel die er los op ligt, jullie meegeleverde kabel ook geprobeerd. Maar die doet ook niks.

 

Reputatie 7
Badge +16

Ik zet het meteen door, er lijkt wat anders aan de hand waardoor de vaste lijn niet vrijkomt! Mag ik nog één allerlaatste verzoekje doen? Zou je me alsjeblieft een foto kunnen toesturen van de kabel die de voip poort achterop het modem ingaat? Thanks alvast en we zorgen ervoor dat er zo spoedig mogelijk actie ondernomen wordt. Dit duurt nu lang genoeg! 😉

 

Telefoon kabel uit de phone poort modem gehaald.

Alle stekkers eruit, telefoon, modem, extra kastje wat erbij zit. Telefoon nogmaals gereset

 

Stekkers terug,

Telefoon kabel terug in poort.

En...…

 

Helaas

Reputatie 7
Badge +16

Helemaal super, dankjewel! De reprovision is gestart, zou je over een halfuur het modem nog eens van de stroom kunnen halen en de vaste telefoon ook? Zorg er dan alsjeblieft ook voor dat de telefoonkabel die in de VOIP poort zit achterop het modem losgekoppeld is.

Doe maar. Geen probleem. 

Moet ik daarna nog iets resetten?

Reputatie 7
Badge +16

Goedemorgen @Nietjewal, top dat je weer een aantal stappen doorlopen hebt. Ik wil graag een reprovision met je uitvoeren, dan wordt de verbinding (WAN) opnieuw naar het modem gestuurd zodat Vast Bellen een geforceerde push krijgt. Dit zou moeten werken volgens onze experts! 

Mag ik dit vandaag voor je regelen, of komt dat op een ander moment beter uit? Laat het me weten, dan zorg ik ervoor dat dit stante pede geregeld wordt! 😎👍

Was gister en vandaag helaas een erg drukke dag.

 

Maar inmiddels nog maar weer een powerflip gedaan. Kabels gewisseld, poort gewisseld.

 

Maar lampje van telefonie gaat nog steeds niet branden

Reputatie 7
Badge +16

@Nietjewal Helemaal top, dan voer ik nu de factory reset uit. Het wachtwoord en de gebruikersnaam voor Wifi worden teruggezet naar zoals ze op het modem staan (achterop). Thanks voor je terugkoppeling, ik hoop oprecht dat dit dé oplossing zal zijn!

Je mag de modem zeker voor mij resetten.

Neem aan dat mijn meegeleverde wachtwoord voor mijn internet gewoon dezelfde blijft.

 

Handset en basisstation zojuist gereset.

 

Het is het merk: Doro

(Voor slechthorenden) 2 weken terug werkend van kpn glasvezel modem af gehaald.

Reputatie 7
Badge +16

Goedemiddag @Nietjewal, sorry voor het ongemak en de verwarring! De melding die je hebt gekregen is gerelateerd aan het werk in de wijkcentrale: netwerkbeheer heeft daar jouw aansluiting aangemeld. 

Mag ik het modem op afstand voor je resetten (een factory reset)? Dan lopen we samen nog één controle na. Houd er alsjeblieft wel rekening mee dat dan alles teruggezet wordt naar de fabrieksinstellingen. Mocht dit nog niet het gewenste resultaat bieden, dan zet ik het meteen door naar onze vaste telefoniespecialisten. Met jouw bevindingen en de tot nu toe doorlopen stappen, kunnen we nagenoeg alles uitsluiten in ieder geval. 

Welke vaste telefoon gebruik je? Heb je al geprobeerd om het hoofdstation van de vaste lijn volledig te resetten? We komen er wel uit!

Ik kreeg vandaag een email met: goed nieuws. Het probleem is opgelost.

 

Goed nieuws?
 

Geen idee hoe dan, ik kan nog steeds niet bellen.

Als ik mijn vaste lijn bel, gaat die wel over. Maar de telefoon gaat niet over.
 

Vanaf mijn telefoon kan ik niet bellen en krijg ik sinds vandaag de in gesprektoon terwijl ik zeker weet dat mijn mobiel niet in gesprek is.
 

Powerflip al gedaan, 3 verschillende kabels geprobeerd. Poort 1 en poort 2 geprobeerd. Maar zonder gewenst resultaat.
 

(Het telefoon lampje op de modem brand ook niet)
 

Groet Anita

Reageer