Beantwoord

Vaste telefoon overzetten naar een Voip provider, moet ik opzeggen.

  • 9 August 2020
  • 14 reacties
  • 1141 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Aangezien ik mijn thuis installatie wil aanpassen i.v.m. de uitgerangeerde Asus router is de keuze gevallen op een setje Fritz boxen, waarom, lekker makkelijk te verkrijgen, makkelijk in te stellen en natuurlijk de Mesh optie die Fritz heeft.

Nu geeft T-Mobile natuurlijk de Sipp gegevens niet vrij, geen probleem gaan we naar een VoIP provider, nog goedkoper ook, maar nu de vraag, moet ik eerst het telefonie gedeelte opzeggen of kan ik gewoon nummerbehoud ingeven bij de VoIP provider en word het dan vanzelf beëindigd.

icon

Beste antwoord door Anonymous 12 August 2020, 10:12

Bekijk origineel

14 reacties

Reputatie 7
Badge +5

Zelf heb ik eerst bij een Voip provider (CC) aangemeld en daar een nieuw nummer toegewezen gekregen. Uitvoerig gecontroleerd of het allemaal werkte ivm de poort 5060 en nummerherkennings perikelen die gemeld werden. (Nergens geen last van gehad) Daarna nummer portering aangevraagd bij CheapConnect.
Verliep zonder problemen, Daarna mijn telefoon opgezegd bij Tmobile.

Nadeel; Ik heb 1 jaar 8,95 euro betaald voor een 2e nummer. Dit was achteraf soms wel makkelijk omdat ik ingesteld had dat “mijn” nummer doorgeschakeld werd naar dat 2e nummer. Dus een “in gesprek” schakelde door naar een ander toestel van mijn Gigaset N300a-IP en 2 gelijktijdige gesprekken op de vaste lijn(en) werden ook mogelijk. :tired_face:

Zelfs met 2 nummers is cheap connect nog goedkoper dan TM, 2x 8.95 +5 euro nummerbehoud is minder dan 30 euro bij tm een jaar.

Maar je moet dus zelf telefonie opzeggen begrijp ik er uit, ook na nummer overgezet te hebben naar Cheap Connect.

Reputatie 7
Badge +14

Telefonie opzeggen na nummerportering kan geen kwaad. Hooguit een afkoopsom als je dit ook voor een jaar had afgenomen? De belkosten per minuut lijken ook lager, je moet natuurlijk wel een device hebben wat zich kan registreren bij de CC sip server. Ten slote de kwaliteit. Een provider heeft een QOS op de vlan voor voice. Met CC gaat het over de top met de rest van het internet verkeer. Dus oppassen bij dikke download tijdens het bellen.

Afkoopsom is niet van toepassing, nooit geweest bij TM waar je het altijd kan opzeggen omdat het een extra is, je moest wel wachten tot na de kortingen anders vervielen die.

Vaste telefoon word amper gebruikt, maar een paar keer per maand, nu iets meer omdat TM hier thuis slechte mobiele dekking heeft.

Dikke downloads gebeuren hier zelden, en via een Fritzbox moet telefonie gewoon lukken, zowel via de ingebouwde dect als de telefoon poort.

Reputatie 7
Badge +14

Top oplossing dus!

Dat dacht ik ook, Fritzen zijn onderweg, als het niet werkt kan ik altijd nog overstappen.

Sodeju zeg, vanmorgen om een uur of 8 CC aangevraagd met nummerbehoud, zou wel even duren voordat het rond is, voor 10 uur al bericht vanuit TM dat het telefonie gedeelte uit gaat en het nummer is vrij gegeven aan CC.

Het kan dus wel.

Nu even wachten op de daadwerkelijke overgang, dan de Fritzen ophangen, heb een 5490 direct op de glas aansluiting en de 7581 als AP voor de boven verdieping, en als het niet goed dekkend is komt er nog 1 bij voor aan de andere kant van de woning.

Waarom voor deze 2 gekozen, ze waren nieuw goedkoop te verkrijgen als overstock, WiFi is snel genoeg voor mij, en een 5490 scheelt weer een stroom verbruiker, de MC is niet nodig.

Reputatie 7
Badge +5

In je CC account kun je te porteren nummer reeds invoeren en zelfs uitgaande gesprekken mee doen met de nummer herkenning daarvan. Het CallerId wordt netjes meegestuurd.

Controleer na de portering wel even of je abonnement aangepast is. 1e en 16e van de maand zijn “bereken-datums” voor de maandelijkse vaste kosten meen ik bij Tmobile

Mijn Telefonie staat uit op 12/9 bij TM, maand opzegtermijn.

CC kan ik nog niet gebruiken, Fritz is nog niet geariveerd, varwacht ik eind deze week half volgende week, heb hem via een Tweaker gekocht en hem gemeld, geen haast maken, verstuur hem maar wanneer je toch in de buurt moet zijn.

Hij zou hem deze week een keer opsturen.

De 7581 heb ik vandaag pas gekocht.

Reputatie 7
Badge +5

@Doornekamp33 

Nog een kleine tip die ik wel makkelijk vind bij CC.

Op mijn Android telefoon Mizudroid geïnstalleerd. Dit is een Sip Voip Softphone die ook op het CC account kan verbinden. Via de app bellen tegen de CC tarieven gebruik ik bijna niet.

Maar in het startscherm van de app komt op de bovenste regel het account tegoed. En dat werkt veel makkelijker dan inloggen bij CC om te zien hoeveel we nog kunnen weg kletsen.

(Omdat ik regelmatig op andere Peecees/Laptops zit te rommelen heb ik mezelf aangeleerd om geen wachtwoorden op te slaan)

Ik heb bij CC ingesteld dat bij 5 euro ik een bericht moet krijgen, heb er nu 25 euro opgezet, bel bijna niet maar wil wel voldoende kunnen bellen als het nodig is.

Werkt wel, want toen stond er nog niks op en kreeg gelijk een mail.😁

Reputatie 7
Badge +5

Juist omdat ik er zo weinig gebruik van maak is zo'n tussentijdse check wel makkelijk. Die mail krijgt de wederhelft en die verwijdert ze soms vlug, uit de angst dat het scam is.

Maar wauw 25 euro, als eens aan het gemis van rente gedacht bij een bedrag van dergelijke grootte? :thinking::joy:

Moest wel 25 euro doen, nu blijf ik op de spaarrekening net onder het miljoen en hoef ik geen negatieve rente te betalen.😁

Geintje was dat maar waar, maar mis het niet en het is niet weg, kan ik jaren mee vooruit en de jaarlijkse 8.95 kan er ook vanaf, heb ik volgend jaar een handeling minder te doen.

 

Op dit moment is mijn rente 0.02%, lager kan niet volgens de voorwaarden, maar de aandelen gaan beter op dit moment, na ongeveer 18% verlies is er nu weer de helft terug verdient, en nee heb geen T-Mobile in de portefeuille zitten.

 

Na wat strubbelingen werkt de telefoon nu eindelijk goed, heb geen verbinding kunnen krijgen op poort 5060, moest volgens Google 1 regel in de Fritz aanpassen naar 6000 de src-poort en toen registreerde die wel en was ik welgeteld elke keer 30 minuten bereikbaar, dan zat poort 5060 weer dicht en kwam er geen oproep meer binnen, zodra ik uitbelde weer 30 minuten bereikbaar, enz enz.

Na nog een nachtje doorhalen alles op poort 5070 gezet totaal op 9 regels in de back-up en nu werkt het als een zonnetje, net als de Fritzen overigens, heb er nog een Fritz-Repeater 2400 bijgezet omdat ik in de tuin weinig bereik had, ook weer opgelost, hele huis is gedekt en de tuin tot in de schuur, had ik veel eerder moeten doen.

Reageer