Beantwoord

Vaste telefoon werkt nog steeds niet.


Reputatie 1
  • is een Master Poster
  • 10 reacties

Overgestapt van Ziggo naar T-Mobile thuis per 27/06
Tot op heden (15-7) geen vaste telefoon, nummer is overgenomen via Ziggo maar T-Mobile blijft in gebreke om de lijn nu eindelijk eens op te leveren. Al diverse telefoontjes naar de klantenservice maar alleen maar loze beloftes.
De backoffice gaar het oppakken, dit kan een paar dagen duren...
3 weken is geen paar dagen !
Ik ben bang dat het niet goed gaat komen en ben zeker van plan om een officiële Ingebrekestelling te sturen en alles op te zeggen.

Een kleine hoop dat het plaatsen op dit forum misschien wat gaat helpen....

icon

Beste antwoord door Jason van Odido 16 July 2020, 12:47

Bekijk origineel

15 reacties

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @JCG, welkom op de Community, ik ga je meteen helpen!

Ik zie inderdaad dat je onze collega's van de technische dienst al ingeschakeld hebt via de klantenservice. Wegens extreme drukte loopt de verwerkingstijd daar momenteel op tot maximaal twaalf werkdagen. Omdat ik toevallig recent een gelijksoortige situatie ben tegengekomen, denk ik dat het volgende voor jou gaat werken: we hebben de optie om de VoIP (voice over IP oftewel vaste telefonie) opnieuw naar het modem te versturen. Zo'n handeling noemen we in jargon een reprovision. Dit zorgt ervoor dat de desbetreffende dienst opnieuw naar het modem gestuurd wordt en geregistreerd wordt, zo wordt jouw abonnement weer opnieuw gekoppeld aan de vaste telefonie. Laat me weten wanneer ik dit vandaag voor je mag uitvoeren, dan doe ik dit stante pede.

Los hiervan wil ik graag nog een andere test met je doornemen. Heb je al het advies gekregen om het modem volledig te resetten middels een factory reset? Hiermee wordt alles teruggezet naar de fabrieksinstellingen en forceer je vaak om haperingen en obstructies uit de wereld te helpen. We will find a solution together! 💪😎

Reputatie 1

Hallo @Jason , bedankt voor je reactie.

Ik heb nu juist de factory reset nogmaals uitgevoerd, geen resultaat.

Zou je de reprovision kunnen uitvoeren ? Ik ben benieuwd !

Reputatie 7
Badge +16

@JCG Top dat je het geprobeerd hebt, jammer dat het resultaat uitblijft! We gaan direct over op de reprovision. Dit heeft in principe direct effect, maar kan maximaal 24 uur duren. Als ook dit niet werkt, is er wat anders aan de hand en zullen de experts van de technische dienst een oplossing voor je vinden!

Reputatie 1

@Jason Tot nu geen effect, de telefoon werkt nog niet, maar we wachten de 24 uur even af.

Reputatie 1

@Jason Helaas heeft het niet gewerkt, het werkt nog niet. Zou je dit door kunnen geven aan de technische dienst dat ze dit met spoed oppakken?


Ik zit inmiddels op 21 dagen zonder telefoon….die verwerkingstijd van 12 dagen klopt niet helemaal.

Reputatie 7
Badge +16

Goedemiddag @JCG, we hebben er een spoedmelding van gemaakt. Sorry dat de reprovision niet het gewenste resultaat heeft gehad, ik heb nog één andere optie geprobeerd. Kun je proberen de vaste telefoon en het basisstation (hoofdstation waar de vaste telefoon direct aan het modem gekoppeld wordt) te resetten, alsjeblieft? Dan check ik gelijk of er hier een positief signaal doorkomt. 

Reputatie 1

Goedemiddag @Jason, allereerst bedankt voor het aanmaken van de spoed melding. Het basis station is gereset.

Reputatie 7
Badge +16

Heel graag gedaan @JCG! Eerst het enigszins positieve nieuws: de reprovision heb ik toch nogmaals uitgevoerd, want ik zie nu gelijk resultaat. De lijn staat niet langer op Idle maar is actief. Is dit verschil aan jouw kant merkbaar? Zo niet, dan zet ik het in de melding aan de techneuten!

Reputatie 1

@Jason Helaas geen verschil merkbaar, als ik mijn nummer bel krijg ik nog steeds ‘ Dit nummer is niet in gebruik ‘

 

Nog even ter info

  • nogmaals het modem gereset 
  • nogmaals telefoon basis station gereset
  • telefoon basis ook even direct op het modem aangesloten
  • als ik probeer te bellen vanaf het basis station is er wel een kiestoon ( Dit is al de tijd al zo )
  • telefoon stekker zit in tel1

 

Ik hoop dat de techneuten een oplossing kunnen bieden 😁

 

 

Reputatie 7
Badge +16

Goedemorgen @JCG, top dat je dit toelicht en uitvoerig dank voor je medewerking! 😊👍 Ik zet het direct door aan onze techneuten zodat zij van alles op de hoogte zijn. Wordt vervolgd!

Reputatie 1

Goedemiddag @Jason, we zijn weer bijna 2 dagen verder, ook nog even contact  gehad met de klantenservice, maar na jou reprovision is er verder nog niets aan gedaan.
Het enige wat men kan zeggen dat het snel zal worden opgepakt, maar de betekenis van ‘ snel’ is hen blijkbaar onbekend.…vanaf oplevering (27-6) tot op heden (21-7)  is inmiddels 26 dagen zonder vaste telefoon.

 

 

 

Reputatie 7

Hey @JCG,

Zojuist heb ik dit probleem geëscaleerd bij onze techneuten. Dit probleem houdt inmiddels te lang aan en ik wil dit graag zo snel mogelijk voor je oplossen. Zodra ik een update ontvang van onze techneuten dan deel ik dat graag hier in dit topic met je. Bedankt voor je geduld tot dusver!

Reputatie 7

Hey @JCG,

Ik heb gelijk de terugkoppeling voor je! Gelukkig is de fout hersteld en zou je vanaf nu probleemloos moeten kunnen bellen. Mijn collega van de technische dienst heeft je geprobeerd te bellen vandaag. Kun je mij van een terugkoppeling voorzien of het weer werkt naar behoren? :relaxed:

Reputatie 1

@Piotr  @Jason  Het werkt 😄, beide bedankt voor jullie inzet en terugkoppeling 👍👍

Reputatie 7
Badge +16

Heel graag gedaan, superfijn dat het werkt! Veel plezier met bellen en als we je nog ergens bij kunnen helpen, dan staan we altijd voor je klaar! 😄👍

Reageer