Beantwoord

Verkeerd telefoonnummer gekoppeld


Bij mijn overstap van de vorige provider zou mijn telefoonnummer worden overgenomen. In alle settings lijkt dit ook te zijn, maar als ik mezelf bel vanaf mijn vaste lijn naar mijn mobiel krijg ik een ander nummer te zien.

Als ik mijn vaste nummer bel vanaf mijn mobiel krijg ik voicemail.

 

Kan dit weer rechtgezet worden?

icon

Beste antwoord door Jason van Odido 23 June 2020, 14:20

Bekijk origineel

12 reacties

Heb je al bericht gehad dat je nummer is overgezet, je krijgt eerst een tijdelijk nummer tot de vorige provider dit vrijgeeft voor overname, meestal laatste dag contract oude provider.

Is die volgens de berichten overgezet kan het zijn dat je even je telefoon mpet herstarten.

Sterker nog ik heb een melding gehad dat het overzetten is geannuleerd… T-mobile moet nogmaals dit verhuisverzoek indienen

Lekker dan, reden van afwijzing bekend?

Volgens mijn oude provider duurde de activering te lang, en is het automatisch geannuleerd. Op zich niet vreemd heeft 3 maanden geduurd voordat mijn lijn actief werd

 

Reputatie 6

@sjozti ik ga je graag helpen om je nummer over te zetten naar je T-Mobile Thuis abonnement! Zou je mij een privébericht sturen met het telefoonnummer dat je wilt behouden? Dan maak ik het direct voor je in orde.

@Ginny de situatie is nog niet veranderd. Kan je hier nog eens naar kijken?

 

Dank

Reputatie 6

@sjozti goed dat je aan de bel trekt! Ik zie dat jouw aanvraag nog niet geaccepteerd is. Weet jij nog wanneer je je telefoonnummer hebt opgezegd bij je vorige provider? Wellicht dat ik er met deze informatie achter kan komen waarom het verzoek niet wordt geaccepteerd.

@Ginny Begin November 2019 heb ik T-Mobile Thuis aangevraagd incl. vast bellen. De lijn is uiteindelijk 15-4-2020 pas actief geworden en toen is mijn contract ingegaan.

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @sjozti, vermoedelijk is jouw vaste telefoonnummer langer dan zestig dagen vóór 9 juni niet geporteerd. Dit houdt in dat de oude provider dan inderdaad het telefoonnummer vrijgeeft. Omdat je geen gebruik gemaakt hebt van de Overstapservice, is jouw vorige abonnement bij de oude provider eerder opgezegd dan de datum waarop de verbinding bij ons geactiveerd werd, klopt dit? 

In dat geval klopt het dat je een ander telefoonnummer in het scherm ziet wanneer je jezelf belt. Dat is namelijk het “tijdelijke” nummer dat T-Mobile in dit geval aan jouw vaste telefoonlijn koppelt. Dat tijdelijke nummer is nu definitief je nieuwe telefoonnummer. Ik vind het oprecht enorm spijtig je dit te moeten melden, maar zo weet je wat er gebeurd is. 

 

Beste Jason,

Mijn oude abonnement heb ik opgezegd NA het opleveren van de lijn van T-mobile. Anders had ik 6 maanden zonder internet gezeten. Dus dit strook niet met je aanname.

T-Mobile heeft toegezegd mijn vaste nummer over te nemen, en wil dan ook vragen dat ze dit met mijn oude provider gaat regelen.

Dit is het minste wat men kan doen, gezien de zeer hobbelige start

 

 

Reputatie 7
Badge +16

@sjozti Pardon, dan heb ik de verkeerde veronderstelling in handen genomen! Dat is niet mijn intentie geweest. Wanneer ik de aanvraag naar voren haal, lijkt het alsof jouw oude abonnement eerder opgezegd is dan de opleverdatum. 

Ik heb direct een ticket ingeschoten naar onze experts bij de Nummerbehoud afdeling. Zij pakken dit binnen maximaal vijf werkdagen op. De uitleg omtrent de oplevering aan onze kant en de opzegging van je oude provider heb ik erbij geplaatst zodat zij hier ook van op de hoogte zijn. 

Het spijt me dat er nog geen sluitend antwoord is gekomen, ik kan niets beloven, maar wil wel alles uit de kast halen om je zo goed mogelijk te helpen. Zo kan jouw vaste telefoonnummer hopelijk toch nog behouden worden! 

Reputatie 7
Badge +16

Goedemiddag @sjozti, een kleine update: het nummerbehoud heeft een spreekwoordelijke “push” gekregen vanuit de technische dienst. Hierdoor is de aanvraag inmiddels geaccepteerd in het interne porteringsysteem. 

Dit zou moeten betekenen dat het doorgezet wordt en je oude provider het nummer aan ons vrijstelt. Zodra ik nog een update heb, ontvang je die direct van me! Geniet van de zon en alvast een prachtig weekend toegewenst! 😁🌞

Reageer