Beantwoord

Via welk type vaste telefoonlijn ben ik aangesloten?


Hoi!

 

Ik wil een telefoon kopen voor vast bellen. De vraag is welk type aansluiting heb ik? Ik kan in de contract op de website niets anders vinden, dan “vast bellen”. Maar is het ISDN of VoIP? Ik neem aan, dat het geen analog meer is. Ik neem aan dat het een stomme vraag moet zijn, als ik daar geen antwoord kan vinden. Maar ik wil ook niets verkeerds kopen.

 

Alvast bedankt voor de hulp.

icon

Beste antwoord door Jason van Odido 3 June 2020, 09:59

Bekijk origineel

23 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Hoi @Immanuel 

Het is gewoon een analoge aansluiting op het modem, de rest van de verbinding is wel digitaal (DSL of Glasvezel) maar dat maakt voor het toestel niet uit.

Het is wel belangrijk dat je de juiste telefoon selecteert voor nummerweergave (zien wie er belt) en een goede uitleg staat op https://www.coolblue.nl/advies/nummerherkenning-vaste-telefoon.html Sowieso geeft CoolBlue duidelijk aan welke telefoons geschikt zijn voor KPN modems (DTMF) en welke voor alle andere providers (FSK) en welke voor beide. Je moet dus FSK hebben maar beter nog beide mocht je het toestel ooit via KPN willen gebruiken.

Groet, Folkert

Hartelijk dank. Da heeft mij geholpen.

Groet, Immanuel

@Folkert , Geef je wel de goede info aan @Immanuel , Dit is het antwoord wat ik vorig jaar kreeg van @Brian .

 

Hi @Doornekamp33, die conclusie is, ben ik bang, de juiste. Wij gebruiken DTMF op ons netwerk en Siemens Gigaset toestellen hebben hier inderdaad vaak problemen mee. Omdat dit op netwerk niveau is ingeregeld heb ik hier geen oplossing voor, sorry!

@Folkert en @Doornekamp33 

Ik heb voor de zekerheid toch nog een keer bij de technische dienst aangevraagd. En daar hebben ze mij ook gezegd, dat het telefoon FSK moet hebben. En dat Siemens, Procoon en Panasonic vaak problemen hebben.

Reputatie 7
Badge +3

@Immanuel en @Doornekamp33 Nou als ik de diverse posts van Brian nog eens terug lees dan hebben ze het inderdaad over DTMF maar een afwijkende van die van KPN. CoolBlue heeft het over FSK.

Ik ga er achteraan. Wil het nu ook zeker weten. 

Panasonic staat bekend om problemen met TM nummerweergave. Siemens maakt geen telefoons meer, Gigaset is een eigen bedrijf geworden.

Reputatie 7
Badge +3

Ik zou persoonlijk voor een Gigaset gaan, ondersteunt beide. Ik heb zelf een A475 op een KPN lijn. Werkt prima en een duo set is 50 euro. Daarvoor vele jaren en A170 gehad, ook naar volle tevredenheid.

KPN gebruikt op voip FSK, op de oude vertrouwde koperlijn DTMF, Telfort is wel weer DTMF.

Mijn oude gigaset deed het niet bij T-Mobile, wel bij Telfort, was een 600 serie, de A475 die ik nu ook heb werkt prima voor de nummer weergave.

Beide ondersteunen DTMF en FSK maar de 600 serie niet de goede.

 

@Folkert , Ik ben nu ook wel nieuwsgierig wat het nu wel is, DTMF of FSK.

Reputatie 7
Badge +16

Goedemorgen @Immanuel, tof dat je de Community om hulp vraagt, daar zijn we we voor! 😄

Ik heb het meteen gecheckt bij onze experts en wij gebruiken nummerweergave via DTMF. Het toestel moet dit protocol ondersteunen om een nummer correct weer te geven. De merken Siemens, Panasonic en Profoon geven vaak problemen. De werking hiervan is niet te garanderen.  Vaak is hierbij het probleem ook dat het toestel niet rechtstreeks is aangesloten. Ook is het niet mogelijk om nummerweergave te gebruiken op de KPN Chicago toestellen.

Om na te gaan of jouw toestel DTMF ondersteunt, kun je dit verifiëren in de handleiding van de telefoon. Wat je ook kunt doen is bellen naar 085-7732598. Druk dan een toets in van jouw telefoon. Indien de telefoon DTMF ondersteunt, zal er een terugkoppeling worden gegeven. Voorbeeldje: je drukt <5> in en krijgt “FIVE” als terugkoppeling te horen. Als je dit niet hoort, ondersteunt jouw vaste telefoon geen DTMF.

Op DECT Telefoonshop kun je ook alle telefoonspecificaties checken. Zo ben je helemaal tot in de puntjes voorbereid wanneer je straks een toestel gaat kopen! 

Als we je nog ergens anders bij kunnen helpen, geef een seintje. We komen graag in actie voor je! 💪😎

@Jason , Dus tocch DTMF zoals @Brian mij toenertijd heeft bevestigt, mooi is dat opgeklaard, nu even contact opnemen met Coolblue dat zij dit ook gaan vermelden.

Dan dat nummer bellen om te checken, dit is voor het protocol prima, maar voor nummerweergave niet waterdicht, mijn Gigaset uit de 600 serie kreeg netjes five retour, maar geen nummer op het scherm als je gebelt werd, dus het werkt half.

Vrienden. zoals jullie je misschien herinneren, ben ik ook oeverloos bezig geweest met die nummerweergave en heb ik dat afgelopen december weten op te lossen.

In het item https://community.t-mobile.nl/t-mobile-thuis-telefonie-494/nummerweergave-vaste-telefoon-316284/index2.html schreef ik op 29 december van het afgelopen jaar:

Ik heb nu ook de fabrieksinstellingen van het modem teruggezet. Ik moest inderdaad een paar aanpassingen ook weer opnieuw instellen.

In de instellingen VOIP - Telefoon - Regio staat de nummerherkenning op Default, maar het werkt dus niet.

Ik heb nu ook nog een keer de stekker van het basisstation er uit getrokken en weer opnieuw in het stopcontact met een pauze van een aantal seconden. Maar helaas, geen resultaat! Ik krijg alleen nog steeds te zien: “Inkomend gesprek”.

Ik zal nu ook nog de instelling VOIP - Telefoon - Regio op DTMF zetten, Werkt niet….

Ik zal een en ander nog even op FSK zetten. En dat blijkt te werken……

Waarom heeft niemand dat even gezegd????

Ik weet niet wat Default dan is?

Ik heb toen dus vastgesteld dat jullie modem een fsk signaal uitgeeft.

Nu moet ik dus weer vaststellen dat jullie alweer de kluit in het riet zitten te sturen naar een lotgenoot.

Lees je reacties en zet die, als ze oplossingen bevatten, in een database!

Dus @Immanuel  iedere analoge telefoon is goed, als hij voor de nummerherkenning maar FSK verstaat. Je zult dan zien dat ook Panasonic het uitstekend doet!!

Reputatie 7
Badge +3

Heb ik dan toch gelijk met FSK @Wim Kreuger ?

En heb ik misschien  voor Jan L*L een nieuwe gigaset gekocht.

@Folkert:

Volgens mij wel. Bij mij werkt het met FSK. Zoals ik beschreef heb ik dat min of meer per ongeluk ontdekt door gewoon maar in de instellingen te gaan “klooien”.

Zoals je hier onder kunt zien, is dat mijn instelling en daar werkt op mijn heel oude set Panasonics de nummerweergave mee.

Ik heb dat dus al een hele tijd geleden aangegeven en als men dan hardnekkig weigert bij de “deskundigen” van dit forum om dat even op te schrijven en ook te vertellen aan de gebruikers, kan ik alleen maar mijn handen ten hemel heffen onder het slaken van vertwijfelde kreten als: “Heer geef wijsheid!!!!”
En dan schrijf ik hier niet wat ik eigenlijk denk….

 

@Doornekamp33 

Ik vrees van wel….

Ik heb een Huawei in gebruik  zal morgen eens kijken maar volgens mij heb ik die instelling niet.

Goed zoeken in de instellingen. Het duurde bij mij ook even voor dat ik wist waar het stond..

Succes!

Ik weet even niet wat er gebeurt is, maar kom de Huawei niet in, Bitdefender geeft aan dat er een kritiek risico is en de boel blokkeert.

 

We hebben deze gevaarlijke pagina voor uw bescherming geblokkeerd: http://192.168.1.1/atpscriptall_/lang/nl/device_info_res.js/lang/nl/user_login_res.js/lang/nl/wizard_res.js/lib/base64.js/js/user_login.js?HG659HG659V100R001C243B0321234567890 Naam bedreiging: JS:Trojan.Cryxos.3912

Reputatie 7
Badge +15

Trojan 🤔

Klinkt niet best @Doornekamp33 

Als je er nu helemaal niet meer op komt kan je het beste een fabrieksreset uitvoeren.

Bij mij staat de instelling op default en alles werkt prima incl nummerweergave

Het toestel dat gebruikt wordt is een zeer goedkope. ALDI huismerk 😉

@Doornekamp33 :

Kun je er al weer in?

Kan een false positve zijn, maar misschien hebben de chinezen zich nu eindelijk bloot gegeven per ongeluk:wink: .

Maar inderdaad een keer resetten en anders kun je Bitdefender vast wel vertellen dat je er toch in wil….
Ik gebruik het niet, dus ik ken het programma ook niet zo goed.

Ik ben er in geweest, gewoon effe bitdefender uitzetten.

Maar die instelling heb ik echt niet kunnen vinden, scheelt je hoeft niet lng te zoeken, je kan maar weinig instellen in de Huawei.

Maar het werkt bij mij met de A475 gigaset, dus ook geen noodzaak om het te veranderen in de instelling.

Wat betreft dat het nu wel werkt op de Zyxel is volgens mij de laatste update die gekomen is, die heeft de nummerweergave “gefixt”.

Dan ben ik toch nieuwsgierig.

Wat is het type Huaweimodem?

 

Standaard TM modem de HG659, kaler dan.kaal met de TM firmware.

Dat mag je wel zeggen! Ik ben eens op zoek gegaan naar een gebruiksaanwijzing, maar inderdaad, wat een waardeloze doos. Ik las op internet ook al toevallig een verhaal van de consumentenbond over dit modem, maar als je een en ander leest begin ik nu te snappen hoe ze hun tarieven financieren. Alles moet echt helemaal uitgeknepen worden...

Reageer