Beantwoord

VOIP met ATA op Zyxel T50

  • 2 December 2020
  • 5 reacties
  • 494 Bekeken

Ik moet binnenkort VOIP via een ATA op een Zyxel T50 aansluiten. Nu begreep ik dat dat nogal problematisch is, omdat poort 5060 niet te gebruiken is. Ik kan bij de VOIP provider wel alternatieve poorten gebruiken. Ik heb hier ook wel eens gelezen dat het ook met DNS instellingen te maken kan hebben, maar waar en hoe stond er niet bij. Wie kan hier meer over vertellen?

icon

Beste antwoord door Pieter_B 3 December 2020, 13:06

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Badge +3

@Megafrits 

Zelf heb ik hier ook een ATA met een 2 tal VoIP providers, maar heb gekozen om poort 5060 links te laten liggen en de alternatieve poort oplossing gebruikt. Dit werkt al jaren probleemloos, zelfs toen ik de Zyxel van TMT er tussen had voor testen.

@Megafrits

Zelf heb ik hier ook een ATA met een 2 tal VoIP providers, maar heb gekozen om poort 5060 links te laten liggen en de alternatieve poort oplossing gebruikt. Dit werkt al jaren probleemloos, zelfs toen ik de Zyxel van TMT er tussen had voor testen.

Allereerst bedankt voor je reactie. Dus het valt allemaal mee, gewoon een alternatieve poort in de ATA zetten en dan werkt het. Dus verder geen wijzigingen in de Zyxel.

Reputatie 7
Badge +3

@Megafrits 

5060 is ‘gereserveerd’ voor TMT VoIP, dus die kan soms behoorlijk in de weg zitten. Andere VoIP providers weten dat veel ISP’s vasthouden aan 5060, daarom bieden de betere VoIP providers al alternatieve poorten aan voor hun klanten.

@Megafrits

5060 is ‘gereserveerd’ voor TMT VoIP, dus die kan soms behoorlijk in de weg zitten. Andere VoIP providers weten dat veel ISP’s vasthouden aan 5060, daarom bieden de betere VoIP providers al alternatieve poorten aan voor hun klanten.

Bedankt voor je reactie, ik ga het gewoon proberen en ik zie wel wat er (niet) gebeurt.

@Megafrits

5060 is ‘gereserveerd’ voor TMT VoIP, dus die kan soms behoorlijk in de weg zitten. Andere VoIP providers weten dat veel ISP’s vasthouden aan 5060, daarom bieden de betere VoIP providers al alternatieve poorten aan voor hun klanten.

Bedankt voor je reactie, ik ga het gewoon proberen en ik zie wel wat er (niet) gebeurt.

Vandaag Linksys ATA kastje met CC account aangesloten met alternatieve poort ipv 5060. Alles in één keer werken. T- mobile internet met Zyxel T50 werkt dus probleemloos met VOIP provider CC zonder ingrepen in het T-Mobile T50 modem.

Reageer