Beantwoord

VoipPlanet account

  • 25 January 2019
  • 5 reacties
  • 852 Bekeken

Reputatie 1
Vandaag is T-Mobile thuis actief, tenminste, het internet werkt, de tv ga ik morgen aansluiten en telefonie neem ik niet af bij t-mobile. Dit laatste omdat ze geen SIP data vrijgeven en ik niets heb aan de alles in 1 box in de garage die mijn openvpn server om zeep helpt. Dus ik heb een paar switches gekocht, splits VLAN 300 af, door mijn firewall heen, loopt as een dolle. VLAN 640 loopt door het huis, maar ik wou een paar nwe kabels trekken, dus maak ik dat morgen af.

Ik zag op het T-Mobile ook nog een VLAN 100 binnenkomen, maar Voice staat tagged op VLAN 300, maar die levert ook het externe IP. Anyway, jammer van de SIP. Maar mijn eigen ATA adapter kan niet meer op poort 5060 en 5062 bij VoipPlanet registreren. Da's raar, toch, MobileVoip werkt wel over WifI, dus in principe moet het kunnen, of MobileVoip doet geen SIP, maar goed. Weet iemand hoe je een externe VOIP leverancier aansluit?

LET OP, ik gebruik geen T-Mobile apparatuur, alleen de media converter van t-mobile. Het modem heb ik 5 min gebruikt om te laten zien dat ik internet had, de monteur wou het er niet op gokken 🙂 Maar dat loopt lekker, 27Mb/s over de Wifi op het normaal druk thuis lan met 5 gebruikers, vond ik niet slecht.

Nu nog mijn VoipPlanet account aan de praat krijgen, omdat T-Mobile geen sip data vrijgeeft... (En omdat VoipPlanet goedkoop is v.w.b. bellen met Sri Lanka, en dat doe ik regelmatig)

Iemand?
icon

Beste antwoord door tmoesel 30 January 2019, 12:23

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 1
Weet overigens iemand wat VLAN 100 doet, is dat een SIP lan? Misschien moet ik dat VLAN maar eens naar een vrije poort doorleiden en eens gaan kijken.
Reputatie 6
Het is niet onwaarschijnlijk dat dit o.a. voor TR-069 is, i.c.m. control van VoIP/SIP. Zie b.v. deze beschrijving.
Reputatie 1
Inmiddels werkt TV ook zonder issues, eitje. Maar die VOIP..... Baal ervan mensen zo moeilijk doen over zoiets triviaals, vaste lijnen zijn toch zeker 20 jaar niet meer het vloeibare goud van vroeger?

Inmiddels heb ik ergens gelezen dat VLAN 100 management is. Is wel ongeveer hetzelfde als zeggen 'overige', maar ik kan eenvoudig VLAN 100 doorleiden naar een vrije poort op 1 van de switches om te kijken. Zou het beheer van router op afstand zijn? Maar goed, als internet 't prima doet, TV ook prima werkt, waarom zou ik. Meer een hobby project voor later.

Heeft iemand ervaring met OPNSense? Mijn hudige firewall is IpFire, werkt heel goed, maar is niet VLAN capable. OPNSense is dat wel, maar in het verleden heb ik een tijdje met pfSense gedraaid en was niet onder de indruk. Met FreeBSD als basis, is de hardware ondersteuning van cosumenten hardware gewoon minder. IPfire is Linux based, dus loopt heel lekker. Maar aangezien OPNSense al flink ver van pfSense is afgedreven, misschien is het een optie. Ik heb een 4-core intel, 16GB RAM en 2 Intel NIC's en natuurlijk de Realtek moederbord NIC (die ik voor orange gebruik). Vooral Realtek leek een probleem, maar misschien is dat niet meer zo......
Reputatie 6
Ik heb beide 'Sense's' wel eens ter test en evaluatie gebruikt in virtuele machine (AMD64) en ook op echte hardware (oud intel atom board).
Beide kunnen geen datavolume throttling, wel perfekt bandbreedte throttling, maar daarnaar was ik niet op zoek. Het werkt goed dual of triple boot op echte hardware, maar slechte mogelijkheden voor gebruik van LTE modems en moderne protocollen daaraan gereleteerd, USB etc. Voor standaard ethernet is het wel prima als je ook nog een relatief goede/mooie userinterface wilt en fijne configuratie backup history.

Met jouw computer met 3 NIC's kun je prima 1 of meerdere virtuele routers draaien om zo wat uit te proberen. Op die manier kun je ook een NIC of USB driverprobleem omzeilen en makkelijk virtuele kabels 'ompluggen'.

Een niet werkend alternatief VoIP/SIP lijkt voor diverse mensen een voortsudderend issue, misschien kun je dat met jouw setup ook wat makkelijker te lijf gaan.
Strict genomen voldoet TMT momenteel niet aan moderne telecomwetten; Met gesloten en ongedocumenteerde bruikleenrouter schijnt alternatief VoIP te werken, maar met eigen router niet, althans niet op dezelfde poort als TMT gebruikt. Daarmee heeft een concurent een nadeel, want die moet wel de flexibiliteit bieden voor het variabel hebben van de poort.
XS4ALL had/heeft b.v. defacto al een andere eigen poort in gebruik, zodat eigenlijk de concurrent het makkelijker heeft. Maargoed, ook SIP gegevens zijn bij XS4ALL simpelweg verkrijgbaar.
Reputatie 1

Met dank aan de meest waardeloze support van voipplanet ben ik er nooit uitgekomen. Het TM probleem lijkt erin te zitten dat je zelf geen 5060 kan open zetten. Ik heb Xeloq geprobeerd, dat werkt prima. Momenteel gebruik ik uPNP voor de NAT transversal en dat werkt prima, bellen, gebeld worden, registratie, alles top. Ik verbind met 5060 aan XeLoQ zijde, maar heb een poort in 45xxx regionen als retour. Ik gebruik een Grandstream HT 802, en die zet de poorten open, op mijn firewall de HT 802 toestemming gegeven dit voor zichzelf te doen. De helpdesk was initieel wat traag in het opstarten, maar op dit moment krijg ik zelfs op zondag antwoord. Dus ook daar een vooruitgang. Is duurder dan VoipPlanet, maar het werkt. Heb ook cheapconnect geprobeerd, was ook al geen succes. Maar ja, dat was met een SPA112 en die is wat notoir. Maar zelfs het registreren lukt niet, ook als je de cheapconnet handleiding tot de letter volgt. Maar met XeloQ heb ik met STUN gewerkt (ook al zeggen ze dat ze dat niet gebruiken, NAT keep-alive en ook helemaal zonder. Best flexibel. Moest alleen de beltonen goed zetten en de codecs (ook een SPA112 aandachtspunt, maar ook de RTP frame length, die moet op 20ms, De Grandstream had die standaard goed staan).

Mijn firewall is IPFire en SIP_ALG staat uit.

Reageer