Beantwoord

Yealink toestel werkt niet met eigen Ubiquiti apperatuur

  • 29 June 2020
  • 1 reactie
  • 892 Bekeken

Hi,

Nu dat thuiswerken meer een ding is geworden werk ik thuis ook met een vaste telefoon (Yealink T42G). De VOIP provider waar wij gebruik van maken is gnTel. Met mijn door T-mobile geleverde apparatuur (Zyxel T50) werkt alles goed. De configuratie wordt binnengehaald en het sip account registreert zich. Nu heb ik echter Ubiquiti apparatuur aangeschaft, namelijk een USG3 (router/firewall), een unifi 8ports POE switch en een UAP AC Pro (acces point). Zoals eerder gezegd werkt alles prima met de geleverde apparatuur van T-Mobile. Wanneer ik echter de Zyxel router vervang door mijn USG3 dan werkt het internet wel (WAN poort heeft VLAN 300) maar wil mijn Yealink toestel het sip account niet registreren, de configuratie haalt hij echter wel binnen. Nu heb ik in een aantal posts gelezen dat het kan liggen aan poort 5060 en dat deze in gebruik zijn door T-Mobile. gnTel biedt alternatieve poorten aan voor sip, namelijk 38388. Maar ook na het aanpassen van poort voor sip registratie van 5060 naar 38388 wilt het toestel zich niet registreren. Heeft iemand toevallig enig idee wat hier fout gaat of wat ik over het hoofd zie? Alvast bedankt!

 

Groet,

jewelry

icon

Beste antwoord door TechRacing93 6 July 2020, 15:25

Bekijk origineel

1 reactie

Reputatie 6
Badge +3

Hi @Jewelry1998 

Je kan in de Unifi Controller onder Firewall → Settings SIP uitzetten en kijken of het dan wel werkt

Plaatje ter illustratie

Reageer