Beantwoord

2 TV's niet mogelijk


Hoe kan het dat bij Tele2 wel 2 TV's mogelijk zijn en bij T-Mobile niet?
Uiteraard gaat het om dezelfde snelheid 20MB down en 1MB up
icon

Beste antwoord door Pieter_B 9 August 2018, 15:35

Bekijk origineel

13 reacties

Reputatie 5
je zou er altijd een box bij kunnen bestellen om even te bellen met het volgende nummer 0800-0092
dan kan je het uitproberen . als de snelheid het zelfde is als bij tele2 dan moet het gaan lukken om met 2 boxen te kijken .
Reputatie 7
Badge +3
Hallo @j.vantoren ,

Denk dat het wel zou kunnen, maar T-Mobile gaat er vanuit dat je naast TV kijken ook nog lekker snel over internet wil surfen.
En daar zit hem dan ook de bottleneck.

Even een voorbeeld met die 20Mb bandbreedte:

1 TV neemt bijv. 7Mb bandbreedte van je verbinding in gebruik bij bijvoorbeeld HD kanalen.
Nu kun je nog lekker surfen op de overgebleven bandbreedte van 13Mb.

Nu sluit je nog een extra TV aan, kijkt op beride TV's een HD kanaal dus de TV's nemen 14Mb bandbreedte.
Je heb om 'lekker' te kunnen surfen op het WWW nu nog maar 6Mb over.

Er kunnen nu twee situaties ontstaan:

  1. Je gaat klagen over je surfsnelheid ... lijkt wel dikke stroop, of
  2. Je gaat klagen dat je TV beeld hapert op beide TV's als je zit te surfen
Hopelijk snap je nu een beetje waarom T-Mobile op zo'n verbinding maar 1 TV wil aanbieden, om bovenstaande problemen voor te zijn en dan een ontevreden klant te hebben.

Ik ben zelf ook klant en heb geen TV van T-Mobile, maar ze nemen jou als klant dus eigenlijk een beetje in bescherming voor iets wat ze gewoonweg niet kunnen garanderen op die bandbreedte.
Bedankt beide voor de info.
Ook ik denk dat het moet kunnen want bij Tele2 werkt het prima.
Ik ga het proberen.
Reputatie 7
Badge +1
In dit geval neig ik er naar toe om P.B. in dit geval gelijk te geven, zo vind ik zelf de DSL techniek al niet geweldig en zeker als men 2 tv's wil aansluiten op 20 mb is dat veel te weinig, er wordt uitgegaan van 7mb per tv wil men een goede Full HD dan is m.i. 12mb wel het minimum.

Mocht ik zelf voor de keuze staan wat te doen, en mijn woning zou geen glasvezel hebben is voor mij de keuze duidelijk, in dat geval zou ik dan kiezen voor Ziggo of een andere kabel provider, pas als er absoluut geen andere keuze is zou ik overgaan op DSL.
Reputatie 4
Hi @j.vantoren,

Wat een goede vraag! Ik kan me best voorstellen dat je nieuwsgierig bent naar wat hier de reden van is. Ik heb het dan ook gelijk voor je uitgezocht, en ondanks dat ik jouw abonnement natuurlijk niet in kan zien, vermoed ik dat dit wel mogelijk moet zijn! Dit is dan echter wel enkel mogelijk wanneer je twee TV Boxen neemt zonder opnamefunctie. Dit omdat de TV Boxen mét opnamefunctie meer Mbps verbruiken. Korte uitleg: er wordt 4Mbps gereserveerd voor jouw internetverbinding. De rest blijft dan, als het goed is, over voor jouw TV Box(en). Dit alles is echter wel afhankelijk van jouw type verbinding. ☺️ Heb je nog vragen? Stel ze gerust!
In dit geval neig ik er naar toe om P.B. in dit geval gelijk te geven, zo vind ik zelf de DSL techniek al niet geweldig en zeker als men 2 tv's wil aansluiten op 20 mb is dat veel te weinig, er wordt uitgegaan van 7mb per tv wil men een goede Full HD dan is m.i. 12mb wel het minimum.

Mocht ik zelf voor de keuze staan wat te doen, en mijn woning zou geen glasvezel hebben is voor mij de keuze duidelijk, in dat geval zou ik dan kiezen voor Ziggo of een andere kabel provider, pas als er absoluut geen andere keuze is zou ik overgaan op DSL.

Hi BeMu,
Ik doe dit al jaren zonder problemen met Tele2.
Mijn gebruik zal niet veranderen dus waarom niet bij T-Mobile.
Reputatie 7
Hi j.vantoren,

Ik hoop dat je weet dat we je graag verwelkomen bij T-Mobile Thuis! Ik zou het tof vinden om je als klant bij ons te mogen hebben. Ik help je graag met al jouw vragen, zelfs met het bestellen. Laat je het me weten als ik iets voor je kan doen?
Reputatie 7
Hallo @j.vantoren,

Ik vermoed dat het verschil in de kwaliteit van de tv zit. T-Mobile gebruikt namelijk een hogere bitrate waardoor de tv net iets meer snelheid nodig heeft. Als deze snelheid dan niet beschikbaar is op jou locatie dan gaat het niet lukken.
Hallo @Hidden.nld ,
Dat begrijp ik, maar als ik maar 1 van de 2 tv's gebruik moet het toch kunnen.
Reputatie 7
Dat klopt, maar dat is niet de bedoeling. je gaat dan iets leveren waarvan je weet dat het niet gaat werken.
Daarom is het niet mogelijk om een extra stb te nemen als je maar op 1 tegelijk kan kijken.
Als het wat later wordt kijk ik op bed verder!
Ik kan dus ook de box steeds aan en af koppelen, maar daar heb ik geen zin in.
Vandaar dat ik een 2e box wil.
Kan ik die box ook kopen?
Reputatie 7
Badge +1
Een mogelijkheid zou kunnen zijn of er geen hogere snelheid mogelijk is op uw adres, 20mbit is zeker voor zowel tv als in combinatie met internet wel heel weinig zeker met 2 boxen.
Het grote nadeel van DSL is dat zoals reeds aangegeven de streams van je mbits afgaan dit in tegenstelling met kabel of glasvezel.

https://netco-fpi-info.fourstack.nl/
Op deze site is te zien wat mogelijk is op uw adres
Reputatie 6
@j.vantoren Zoals je in de als antwoord gemarkeerde reactie ook kan lezen, T-Mobile 'beschermt' je. Ben benieuwd hoe het met die bescherming vergaat als TV kijken op laptop (Intel inside computer platform) werkt.

T-Mobile Thuis zou premium beeldkwaliteit zijn volgens eerder berichten op dit forum. Wat is dan het verschil met met b.v. 4K TV van KPN? Waarom ben je overgestapt van T2 naar T?

Reageer