Beantwoord

23x tv op zwart, 2-3 seconden, laatste 7 dagen.

  • 30 October 2017
  • 13 reacties
  • 908 Bekeken

Reputatie 1
  • is een Master Poster
  • 20 reacties
Hoe is deze beelduitval op te lossen?
Zelfs de tv box is al uitgevallen en moest herstarten!
Zeer irritant!
icon

Beste antwoord door Brian 20 November 2017, 15:14

Bekijk origineel

13 reacties

Reputatie 7
Hi jduy, daar gaan we meteen naar kijken! Begreep ik het dat je beeld tijdens het kijken een aantal seconden op 'zwart' gaat en dat je daarna weer beeld hebt? Heb je wanneer dit gebeurt nog wel geluid? En is het na de herstart nog vaker voorgekomen? In dat geval zou ik je adviseren om als eerste te controleren of de kabels wel goed aangesloten zijn, je kan ze het beste even loskoppelen en opnieuw aansluiten. Ik hoor graag of dit het probleem heeft verholpen!
Reputatie 1
Gisteravond viel de tv box ook uit.Na opstarten, inclusief updates, is de tv, die avond dus, nog een keer uitgevallen.( Op 23-10 viel, van 18.00 tot 22.30uur de tv
6x uit).Een hele verbetering dus.
De tv valt 2 a 3 sec uit. Geluid blijft hoorbaar.
Ik heb het idee dat iemand deze vervelende storingen veroorzaakt met
gereedschap.In de weekeinden zijn de storingen beduidend minder.
Het opnieuw inpluggen van kabels etc. heeft geen effect, en heb dit al eerder gedaan omdat het probleem bij jullie al langer bekend is.
We gaan er aan werken is tot nu een lege kreet geweest.
Reputatie 1
We zijn 4 avonden verder en de tv is gisteravond 1x uitgevallen.
3 Avonden storingvrij! Een hele opluchting.
Heeft T.Mobile hier de hand in gehad of was dit toeval?
Hopenlijk blijft het zo!
Reputatie 7
Badge +4
Hallo jduy,

Heb je de stb wel rechtstreeks op de kabel aangesloten ?
In sommige gevallen werkt de stb niet met powerline adapters waardoor er ook storingen optreden.
Reputatie 1
Stom misschien, maar wat is een stb?
En powerline adapters?Heb ik niet dacht ik!
Een stb is een settopbox, ook wel tv-box of decoder genoemd. 🙂
Reputatie 1
Dank je, de stb zit rechtstreeks op de kabel, zonder powerline.
Reputatie 7
Hey Jduy, goed om te horen dat het is verbeterd! Als je nog problemen ervaart controleer dan even op welke poort je de TV-Box aangesloten hebt. Poort 3 en 4 zijn gereserveerd voor je TV-Box en poort 1 en 2 voor je internetaansluiting. Als het op deze manier aangesloten is je de problemen blijft houden laat het mij dan zeker weten!
Reputatie 1
Ik heb de poorten gecontroleerd.
De tv zat op poort 3, die moet volgens het installatie boekje in poort 4 zitten.
Poort 3 is voor een tweede tv.
.De tv zit nu in poort 4.Of dit veel zal helpen weet ik niet.
Volgende week Vrijdag laat ik het hier weten.
Ik houd elke avond het aantal uitvallen, tot volgende week Vrijdag bij.
Het totaal vermeld ik dan, ik hoop op 0.
Reputatie 1
Zoal gezegd, hier de resultaten van 8 avonden tv kijn.
Do, van 20.00 tot 22.15 uur , geen uitval.
Vr,, van 20.00 tot 21.30 uur , 1x uitval.
Za,, van 20.00 tot 22.00 uur, geen uitval.
Zo, van20.00 tot 22.15 uur, 1x uitval.
Ma, van 20.00 tot 22.45uur, geen uitval.
Di, van 20.00 tot 23.00 uur, geen uitval.
Wo, van 18.00 tot 20.30 uur. 1x uitval.
Do , geen uitval. Is dit te accepteren ? Blijft irritant, wel of geen uitval!

Do, van 20.00 tot 22.00 uur, geen uitval.
Reputatie 7
Hi jduy, dat is zeker niet de bedoeling! Hoe heb je de TV-Box aangesloten? Gezien de klachten die hebt zou het mogelijk de aansluitkabel kunnen zijn waardoor het beeld wegvalt. Op het moment dat het beeld 'zwart' wordt zie je dan nog wel een menu of helemaal niets? Als je helemaal niets meer ziet, ook geen menu, probeer dan een andere HDMI-kabel. Mocht je deze niet hebben dan kan ik eventueel een nieuwe naar je opsturen! En dit klinkt misschien gek maar gebruik je toevallig een Philips TV? In sommige gevallen kan je problemen ervaren met een Philips TV, de laatste update voor je TV ophalen lost de problemen vaak op. Ik hoor graag van je, we gaan dit oplossen!
Reputatie 1
Er is tot heden nog 1 uitval geweest.
Er waren geen updates voor de (philips) t.v. Die er was had ik al geinstalleerd.
Wel heb ik de hdmi kabel vervangen.
Hierna dus nog 1x uitval. Beeld valt op zwart 2-3 sec. Geluid loopt door.
Ik kan ,gezien de korte uitval, niet zien of het menu ook wegvalt.
Zoals het nu is valt er goed mee te leven.
Vroeger, met de analoge t.v., waren er ook regelmatig storingen, dat was geen op zwaft vallen, maar
gewoon slecht beeld. Dus, wat mij betreft, houen zo, of zijn jullie
van mening dat storingvrij moet kunnen.?
Allemaal bedankt voor de ideen en de hulp.
Reputatie 7
Hoi jduy,

Fijn om te lezen dat je minder last hebt van de beelduitval en weer op een normale manier kan TV-kijken! Goed dat je de update hebt geïnstalleerd en dat je de kabel hebt vervangen. Hopelijk blijft de uitval nu weg. Mocht het in de toekomst (ik verwacht het niet) toch weer vaker gaan voorkomen, trek dan meteen aan de bel! Dan hebben we nog een andere oplossing klaar staan.

Reageer