Beantwoord

25 TV-zenders werken niet meer een geven een foutmelding

  • 25 January 2021
  • 18 reacties
  • 669 Bekeken

Sinds ruim een week werken er 25 zenders niet meer op mijn TV.

Het betreft de zenders: 90, 91, 191, 244, 321, 501 t/m 514, 705, 707, 714, 718, 718 en 726. Ze geven allen dezelfde foutmelding “er heeft zich een fout voorgedaan tijdens het afspelen. Probeer het later opnieuw”

Ik heb alle aanbevolen acties meermalen uitgevoerd in de gevraagde volgorde.

Ik heb vanmiddag twee uur aan de lijn gehangen van 0800-0092 en werd er toen uitgeknikkerd.

Ik vraag u met klem om dit te onderzoeken en op te lossen. De overige zenders functioneren normaal.

icon

Beste antwoord door Jason van Odido 27 January 2021, 11:25

Bekijk origineel

18 reacties

Helaas na 24 uur nog geen enkele reactie….

Reputatie 7
Badge +14

Hallo @Hans1950 Welkom! De moderators reageren op volgorde van binnenkomst berichten. Je komt dus echt aan de beurt.
Ondertussen vraag ik je vast om Hier te kijken want ik zie die zenders niet in de basis lijst staan. 
Het lijkt er op dat ze verplaatst zijn en of verwijderd of in een extra pakket zitten zoals Infotainment (plus pakket)? Heb jij dat pakket wel in je abonnement zitten?

Kijk even of dat pakket soms uit staat in je account!
MVR.

Ik heb de volgende interactieve TV-pakketten (gecheckt vandaag 23:00 uur):

  • Basis
  • Infotainment
  • International
  • Kids & Music

Alle genoemde zenders behoren tot deze pakketten. Ik heb dus niets gehad aan uw tips en reactie.

Als het u belieft alleen reageren als er daadwerkelijk iets aan de geconstateerde problemen gedaan kan worden want Ik heb dit als enige manier gevonden om in contact te kunnen komen met T-Mobile.

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @Hans1950, welkom op de Community!

@CrisTien is geen medewerker van T-Mobile, maar een user net als jij. We proberen hier elkaar allemaal te helpen en dit is een klant-helpt-klantforum, vandaar de reactie met poging tot hulp! 😊

We hebben sinds enkele dagen problemen met een aantal regionale zenders en History Channel. Het probleem is bekend en in onderzoek en er wordt aan gewerkt dit zo snel mogelijk te verhelpen.

Dit betreft enkel gebruikers die op het ‘oude’ TV-platform zitten (Interactieve TV). Sorry voor het ongemak, we komen spoedig met een definitieve fix. 

Zodra het opgelost is, zal ik je persoonlijk informeren in dit topic!

Reputatie 7
Badge +14

@Hans1950  En toen was er  ☕️ koffie dat kan helpen tegen stress en korte lontjes. 
ik wens je evengoed een prettige gezellige waardevolle dag toe! 
 

Reputatie 7
Badge +1

@Jason Even een opmerking van een klant die gelukkig nog op het oude platform zit, je geeft aan dat er op het oude platform problemen zijn met een aantal zenders, echter heb ik er totaal geen last van alles werkt voor de volle 100%, maak nog gebruik van de “verouderde” Entone 510.

Dan nog een vraag mijnerzijds ben je verplicht over te gaan naar het nieuwe platform,?  ik blijf veel liever op het oude platform dat werkt hier meer dan goed, en dingen als opnemen enz. heb ik niet nodig.

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @BeMu, niet elke gebruiker op Interactieve TV ervaart dit probleem, maar wel elke gebruiker die dit probleem ervaart, zit nog op Interactieve TV. Dit onderscheid had duidelijker aangegeven moeten worden, top dat je het benoemt!

Wat betreft de overgang op T-Mobile TV: het oude platform zal langzaam uitgefaseerd gaan worden en iedere TV-gebruiker wordt overgezet op het nieuwe platform. Tot je de melding ontvangt dat ook jij overgezet wordt, blijf je uiteraard nog gebruikmaken van Interactieve TV. 

Inmiddels werken de genoemde zenders weer gelukkig. Dank aan degene die dit opgelost heeft!

Reputatie 7
Badge +16

Dat is mooi @Hans1950, we hebben het met zijn alle opgelost dus credits aan ons TV team en de specialisten en uiteraard alle lof voor iedereen die hier op heeft moeten wachten! 😊👍

Hi T-mobile,

Ik heb dit probleem nog steeds al sinds een paar dagen. Een aantal regionale zenders (513, 512) geven steeds die foutmelding. Opnieuw opstarten van de box helpt niet en ik heb geloof ik wel de laatste versie.

Weten jullie trouwens ook meer over wanneer ik als gebruiker over ga naar het nieuwe TV Platform. Ben namelijk erg benieuwd!

Reputatie 7
Badge +4

Hi @gory, slim dat je dit aan de kaak stelt! Excuus, het klopt inderdaad dat er momenteel een aantal zenders niet beschikbaar zijn in Vugt. Wij werken er hard aan om dit zo snel mogelijk op te lossen. Deze zenders zijn wél beschikbaar via de TV Anywhere app [Info] Geniet van het nieuwe TV Anywhere!

Daarnaast ben ik in ons systeem gedoken en zo te zien zal jij binnen 2 weken naar het nieuwe TV platform worden overgezet. Wij stellen je op de hoogte zodra er een exacte datum in zicht komt. Ik ben ook benieuwd wat jij ervan zal vinden! :smile:

Hi @Cal dank voor de update. Wij wachten geduldig af. Ik zag ook dat 195 (Zapp) niet meer werkte. Vinden de kids niet leuk :-P Misschien zijn alle problemen sowieso over wanneer we worden over gezet? erg benieuwd!! Ik houd altijd van nieuwe dingen testen :-)

Hallo,

Hier in Rijen sinds vanavond geen NL 1, 2 en 3 meer. 'Error, fout tijdens afspelen, probeer het later nog eens'. We hebben de aria box, opnieuw opstarten werkt niet. 

Wat is er gaande?

Ondertussen doen ze het weer, maar ik krijg nog steeds bij het aanzetten van de tv een 'opstartfout'

Reputatie 7

Hi @gory, ja het blijft altijd leuk om nieuwe dingen uit te proberen he! Werkt Zapp onderhand wel weer bij jullie? Ik kan me voorstellen dat vooral de kinderen hiervan baalden haha. Goede vraag! Het switchen naar het nieuwe TV platform maakt in principe niet uit wanneer het probleem echt in de internetverbinding zit. Ik hoor graag over twee weken hoe de omschakeling naar het nieuwe TV platform jou en je gezin bevalt!

Hi @Jack77, dankjewel voor het doorgeven! Er was inderdaad bij ons bekend dat NPO 1, 2 en 3 eruit lagen. Fijn om te horen dat probleem is opgelost, yeah! Ik ben gelijk even op onderzoek uitgegaan om te kijken of ik wat geks tegenkwam in jouw gegevens. Kan jij aan mij uitleggen wat jij precies voor opstartfout te zien krijgt? Ik denk dat ik in ieder geval dé oplossing voor jou heb, die je hier kan vinden: 

Zorg dat jouw TV Box te allen tijde rechtstreeks op het modem zit aangesloten. Soms kan het zo zijn dat de TV Box niet rechtstreeks is aangesloten op het modem, waardoor de TV Box dan soms na een storing niet meer kan connecten en er een foutmelding ontstaat.

Laat jij het weten als het weer helemaal lekker werkt zodra jij de Powerflip hebt uitgevoerd? Ik hoop dat dit het wondermiddel is! 😊

 

Alle zenders lijken het weer te doen (Zapp, lokale zenders). Dus blije kinderen :-)

En natuurlijk benieuwd naar het nieuwe platform, maar daar heb ik de vooraankondiging al van gehad. Zin an!

@Lisa ik heb de powerflip gedaan. Echter deed ik dit op het moment van een storing bij jullie... kwam ik vervolgens achter. Nu doet even niets het meer. Hoewel bij het opstarten de foutmelding voor nu weg is. Echter krijg ik bij sommige zenders wel een foutmelding: error er heeft zich een fout voorgedaan tijdens het afspelen, probeer het later nog een keer, wederom bij NL 1, 2 en 3. De andere zenders zijn 'gewoon' zwart. Ik wacht het af…

 

Reputatie 7
Badge +4

Hi @Jack77, momenteel ervaren wij op glasvezel een probleem met de TV verbinding. We werken hard aan de oplossing. Sorry voor het ongemak!

Om op de hoogte te blijven, hebben we een los topic aangemaakt waarin we zo snel mogelijk updates plaatsen: Problemen met Interactieve TV op Glasvezel.

Reageer