Beantwoord

2e TVbox werkt niet via wifi extender

  • 25 August 2018
  • 4 reacties
  • 464 Bekeken

Hallo,

Ik heb een probleem met de 2e tv box. Deze staat op de 1e verdieping en zit met een Lankabel aan een wifi extender. Netgear EX3800. Deze wifi extender zit natuurlijk op de verbinding van tmobile.
Is er een mogelijkheid om de tv poort van de Tmobile Modem door te sturen naar de wifi extender.
Aangezien er op de tmobile modem speciale poorten zijn voor de tv boxen. Deze staat dichtbij de hoofd tv in de woonkamer. Het is echt onmogelijk om een kabel te leggen naar de 1e verdieping. Althans, wel als ik deze niet door de kamer en trappegat wil laten lopen 😉

alvast bedankt

mvg
icon

Beste antwoord door danax6 25 August 2018, 21:12

Bekijk origineel

4 reacties

Wifi extender zal niet werken omdat televisie via iptv gaat. Ik heb een setje TP-Link Powerline gebruikt en dat werkt perfect voor de 2e box op de slaapkamer. Gaat via het stroomnetwerk, dus ook geen kabels nodig.
Oke bedankt.
Net even snel gegoogled. Heb je nog een advies welke het beste is? Staan er aardig wat:))
Ikzelf heb de TP-Link TLPA4010P. Bij bol rond de 40 euro. Vergt geen installatie, werkt meteen.
Reputatie 7
Hi Wvisser84nl, een Powerline adapter is 9 van de 10 keer inderdaad een goede oplossing maar deze kán storen. We zien dit vooral wanneer de elektra in je woning verouderd is. Je kan de powerline adapter daarnaast het beste aansluiten binnen één 'groep' in de meterkast (dus twee stopcontacten die beide op dezelfde groep zitten) dan heb je het minste kans op storing! 😉

Reageer