Beantwoord

3e en 4e TV kast op een DSL100Mb lijn?

  • 17 August 2019
  • 11 reacties
  • 367 Bekeken

Reputatie 4
Onze wens is om de huisinstallatie uit te breiden met een 3e en 4e TV kastje. Nu is het zo dat wij een DSL lijn hebben van 100Mb. Volgens informatie, elders op het grote WWW zou op dit adres het dubbele geboden kunnen worden ( waar we eigenlijk al jaren op zitten te wachten ) gezien de afstand tot de wijkcentrale van ruim 3km.
En de twee vraag is : waar doe ik beter aan. De twee kastjes via mijn account bestellen en wachten op levering of volgende week langs een shop wandelen en daar regelen in de hoop dat zij dit op voorraad hebben.
Waarom deze vraag? Over een week ben ik fysiek even uit te running en wil dit graag voor mijn gezin geregeld en geïnstalleerd hebben.
icon

Beste antwoord door Brian 21 August 2019, 11:12

Bekijk origineel

11 reacties

Reputatie 7
Badge +1
https://netco-fpi-info.fourstack.nl/

Op bovenstaande site kan men zien wat er theoretisch geleverd word op het adres, soms kan men bij DSL pair bonding krijgen echter alleen bij KPN of Xs4all als ik het goed heb, trek voor de zekerheid 25 tot 30% af van de snelheid zoals netco aangeeft zeker om dat u zo ver van de centrale woont.

Als ik het goed heb worden bij DSL maar maximaal 2 boxjes geleverd, ik heb wel eens gelezen dat dit met de beperkte bandbreedte van DSL te maken heeft, dit heb ik wel eens gelezen dus kan er langs zitten.

Ik heb zelf nooit DSL gehad (gelukkig) maar om eerlijk te zijn kan ik me haast niet voorstellen dat men op 3km vanaf de centrale nog 100mb heeft, of het is VDSL welke op het zelfde principe is gebaseerd als Ziggo tot aan de wijkkast glasvezel en laatste stuk koper of coax.
Reputatie 4
Hoi @BeMu

Dat gegeven via de site over pairbonding is mij bekend en ben daarvan wel op de hoogte dat T-Mobile dit niet levert. Volgens info met en speedtest gaat het downloaden op dit adres tot 90-95Mb. Hoe dit verder aan elkaar geknutseld zit heb ik geen flauw idee van.
Bij een "probeer actie" alszijnde een nieuwe klant op dit adres wordt aangegeven 4 tv kastjes te kunnen bestellen, dus mag ik aannemen dat dit dan ook mogelijk is.
Graag hoor ik dat van een T-Mobile medewerker zodat dit uitgezocht kan worden voordat ik me druk gaat maken over kabels trekken e.d.
Reputatie 7
Hi @Michel_1970, ik kijk graag voor je naar de mogelijkheden! Met DSL is er een maximale snelheid van 100 Mbps beschikbaar. Hogere snelheden zijn alleen haalbaar met pairbonding wat KPN niet aanbiedt voor andere providers. Met 100 Mbps is het wél mogelijk om tot 4 TV Boxen te gebruiken. Als je mij een privébericht wil sturen met je volledige adres, je geboortedatum en de laatste vier cijfers van het rekeningnummer dan kijk ik meteen met je mee!
Hi @Michel_1970, ik kijk graag voor je naar de mogelijkheden! Met DSL is er een maximale snelheid van 100 Mbps beschikbaar. Hogere snelheden zijn alleen haalbaar met pairbonding wat KPN niet aanbiedt voor andere providers. Met 100 Mbps is het wél mogelijk om tot 4 TV Boxen te gebruiken. Als je mij een privébericht wil sturen met je volledige adres, je geboortedatum en de laatste vier cijfers van het rekeningnummer dan kijk ik meteen met je mee!

Vreemd, bonded/pairbonding (net als VPLUS overigens) is gewoon een afneembare optie bij KPN Wholesale, jullie kiezen er dus voor om het niet aan te bieden.
Reputatie 7
Hi @prodigy, voor zover mij bekend (en wat je online terug ziet) is het dan KPN dit alleen aanbiedt voor KPN klanten en eventuel dochterbedrijven. Misschien is het theoretisch mogelijk, ik kan mij voorstellen dat hier regels voor zijn in het kader van concurrentie, maar in de praktijk is er geen enkele andere aanbieder die er gebruik van maakt.
Reputatie 4

@Brian, zojuist een derde TV Box in bestelling geplaatst, nu afwachten hoe snel hij binnen kan zijn.

Reputatie 7

Hey @Michel_1970, uiteindelijk toch iets langer geduurd voordat je kon bestellen? :slight_smile:  Ik zie dat de TV Box elk moment bezorgd kan worden, alvast veel kijkplezier!

Reputatie 4

Hoi @Brian , inderdaad, het was nog een goedmakertje voor mijn zoon. Zojuist geïnstalleerd,want zo zijn die jongens tegenwoordig ( alles moet gelijk…… ), en na enige minuten geduld kwam het beeld op tv alleen gaat dit niet samen met zijn PS4 :unamused: . Wat ik denk, is dat de internetlijn dit allemaal niet aan kan. Er draait hier in huis nu het volgende:
3x tv boxen, 4 mobieltjes, 1x pc, 1x tabblad, 1x Nintendo Switch.
Behoudens de overige systemen die af en toe aan gaan.
Blijkbaar is bovenstaande toch echt killing voor de derde TV box.
En een verbeterde lijn ( meer dan 100Mbit) zit er echt niet in, gezien de afstand (3131m) van de wijkcentrale :tired_face: .

Reputatie 4

@Brian , ik hoop dat je ons hiermee kan helpen. De tv box, in mijn zoons kamer wil geen voortdurend beeld geven. Na een zender wissel, zie je voor 1 of 2 seconde bewegend beeld en dan staat het stil. Met de bekende ERROR melding rechts bovenin.
Uiteraard is hij klaar met gamen en staat zijn PS4 uit.
De andere tv boxen (woonkamer en slaapkamer) 1 voor 1 uit gezet (uiteindelijk stonden ze beiden uit) om te kijken of dit enige soelaas gaf maar helaas. Wat het nu wel zou kunnen zijn, is mij even een raadsel. Alle kabels zijn nieuw en cat6. De kabel van de slaapkamer naar zolder is zelfs een S/FTP cat6.

Reputatie 4

OPGELOST ! ! ! !

De Netgear switchbox in de zolderkamer had nog de status : IGMP Snooping “Enable” staan.
Na deze op “Disable” gezet te hebben, kwam er gelijk een geluid van zolder “wat heb je nu weer gedaan” met een hele vrolijke toon.
YES………

ps. voor de toekomstige thuis netwerk bouwers onder ons, let hier op :stuck_out_tongue_winking_eye:

Reputatie 7

Hey @Michel_1970, haha goed gevonden! Je kan IGMP Snooping inderdaad het beste uitzetten. De “instructies” worden al meegegeven vanaf het netwerk en de modem regelt de verdeling. Met een router/switch met snooping ertussen wordt deze informatie weer opnieuw geïnspecteerd waardoor er vetraging optreedt, dit is voornamelijk (letterlijk) zichtbaar bij het TV signaal. Top dat het gelukt is! :) 

Reageer