Beantwoord

Aansluiten digitale tv lukt niet met ethernet kabel

  • 4 January 2021
  • 6 reacties
  • 751 Bekeken

 

Hallo, 

Ik heb T-mobile thuis internet en digitale tv aangeschaft. Nu lukt het wel om internet te krijgen, maar digitale tv installeren lukt niet. Bij het installeren staat er 'please plug in the network cable'. Alle stappen heb ik opgevolgd, maar ik kan geen internetkabel in de meterkast op het modem aansluiten. Er hangen overigens wel twee grijze kabels in de meterkast, maar deze werken niet op de lan4 poort. Wie kan me helpen?? Ik woon overigens in een nieuwbouw woning en heb hiervoor internet van ziggo gehad via coax. Groetjes Mariska 

icon

Beste antwoord door prodigy 4 January 2021, 17:42

Bekijk origineel

6 reacties

Die grijze kabel die uit het witte KPN kastje komt moet in de DSL aansluiting van je modem.

De TV ontvanger moet dan vervolgens op 1 van de Lan poorten worden aangesloten.

Prodigy, bedankt voor je snelle antwoord! De grijze kabel in aangesloten op het modem in de dsl aansluiting. De tv ontvanger heb ik met de kabel ook aangesloten hierop in de woonkamer, maar dat werkt dus niet. 😁

 

En werkt het wel als de ontvanger met een kabel rechtstreeks op het modem aansluit? Geen blijvende oplossing maar dan kun je iig een fout in de binnenbekabeling uitsluiten.

Ja, dan werkt het wel. 

Weet je zeker dat die gele netwerk kabel er wel goed in zit? Heb je misschien een andere kabel, zonder mantel? Bij deze wandcontactdoos wil het wel is voorkomen dat de rj45 connector niet helemaal goed ingedrukt kan worden. Het proberen waard. Als dat ook niet lukt, is er waarschijnlijk wat mis met de bedrading vanaf je meterkast tot de wcd. Daar zou een monteur vanuit T-Mobile na kunnen kijken of een installateur, in beide gevallen kost het waarschijnlijk wel wat. Of je moet een handige buurman/kennis hebben die er een beetje verstand van heeft.

Bedankt voor het antwoord! Ik heb het ook al met een kabel zonder mantel geprobeerd, dus ik denk dat het inderdaad aan de bedrading ligt. Ik neem wel telefonisch contact op met T-mobile om een afspraak te maken met een monteur. 

Reageer