Beantwoord

Aansluiting TV en meerdere netwerk devices


Hallo, sinds vandaag ben ik overgegaan naar T-mobile tv en internet. Ons huis is vrij nieuw... waarbij ethernet aansluitingen door het het huis verdeeld wordt vanuit de meterkast. Echter als ik de verdeler aansluit op de modem doet mijn router het boven wel dat aangesloten is op een ethernet in de slaapkamer... als ik hier de tv ontvanger op aansluit krijg ik geen televisie.. sluit ik met de 15 meter lange kabel van boven naar beneden het kastje wel gelijk aan de modem doet de tv het wel.. is hier een oplossing voor? Bij m’n oude provider deed ie het wel gewoon zelfs vanuit de muur in de slaapkamer met een stroomadapter naar een ander adapter in de kamer.. ik moet namelijk geen kabels kunnen trekken mvg
icon

Beste antwoord door Hidden.nld 25 April 2018, 19:36

Bekijk origineel

12 reacties

Reputatie 7
Hallo Ragnarok,

De TVbox moet aangesloten worden op poort 3 of 4 van het modem anders gaat het niet werken.
Internet staat alleen op poort 1 en 2 en tv alleen op poort 3 en 4.
Je kan dus niet nog een router er tussen plaatsen
Als dat zo is dan heb ik te weinig poorten ik heb voor een verdeler , alarm en domotica nodig en dan nog twee tv’s
Reputatie 7
Hallo Ragnarok,

Ik ben misschien wat onduidelijk geweest. je hoeft alleen de tv's rechtstreeks aan te sluiten. als je een extra router of switch aansluit dan werkt dat natuurlijk wel en kan je ook die poorten gebruiken voor internet. TV moet echter direct op het modem worden aangesloten. alternatief is managed switches gebruiken om internet en tv via 1 kabel te laten lopen. je heb dan wel 2 nodig.
Ik heb een manager switch aangesloten op de modem.. vanuit de switch gaat het via een ethernetkabel naar een netwerkcontactdoos.. die heb ik overal in het huis... de tv-box aangesloten op het netwerkcontactdoos werkt niet... een router van asus in dit geval wel... dus dit zou niet kunnen werken omtrent de tvbox? Want dat is het nutteloos ik kan niet door heel het huis kabels trekken.. dat is helemaal vernieuwd...
Reputatie 7
Hallo Ragnarok,

In dat geval raad ik je aan dit topic eens door te nemen.
Hallo hidden,
Ik heb nu internet en televisie.. echter beneden krijg ik geen geluid alles is goed aangesloten geluid staat vol open etc etc... op de slaapkamer doet de tv en prima..
ik heb een lg 4K 55” ze zeggen dat 4K problemen geeft ?
alarm en domotica doen het trouwens ook nog niet
Reputatie 7
Hallo Ragnarok,

dit komt wel vaker voor bij 4k toestellen. je moet dan even kijken of je de 4k kan uitschakelen op de tv voor die poort. of een andere poort gebruiken zonder cec.
Hallo hidden,
Bedankt dat heeft geholpen! Echter wel minder kwaliteit beeld.😭
Ik heb wel 1 probleem resterend..
Ik heb drie directe ethernet verbindingen nodig.. die moeten rechtstreeks op de modem aangesloten moeten worden.. manager switch, alarm box en domotica. Momenteel heb ik de manager switch op een ethernet aangesloten en de alarm ook de domotica hangt nog los..
Ik zie op de modem ook een rode wan.. waar is dat voor? Want als ik dat kan gebruiken voor de switch zou wel makkelijk zijn
Reputatie 7
Hallo Ragnarok,

het beeld van T Mobile is op dit moment toch nog 1k dus zal je er niet op achteruit moeten gaan.
de wan poort kan je niet gebruiken. deze is voor een internet verbinding en niet voor een lan verbinding. je kan de switch op poort 1 of 2 aansluiten en dan de rest weer op de switch toch ? of zie ik iets over het hoofd ?
Ja maar het is echt minder scherp dan wat ik gewend ben.. m’n tv is nu overpowerd... ik zal eens met t-mobile overhebben volgende week
Zou een andere hdmi kabel werken of is dat meer marketing gericht
Reputatie 7
Hi Ragnarok, mooi om te zien dat Hidden je al zo goed geholpen heeft! De TV Box ondersteunt inderdaad geen 4K waardoor een 4K aansluiting problemen kan geven. Het signaal dat doorgegeven wordt vanuit de TV Box is Full HD (1080i), mogelijk maakt je TV gebruik van upscaling via als 4K aan staat waardoor het beeld scherper wordt. Een andere HDMI-kabel heeft hier geen invloed op. Er zit wel iets verschil in de materialen die gebruikt worden in HDMI-kabels de gemiddelde consument merkt hier eigenlijk niets van tenzij je met echt lange kabels gaat werken.

Reageer