Beantwoord

AC3 geluid valt af en toe even weg

  • 27 November 2019
  • 4 reacties
  • 223 Bekeken

Hallo mede forummers,

Sinds kort valt mijn AC3 geluid via mijn Onkyo receiver heelt kort even weg. Iemand een idee wat dit dan zijn. Als ik de entone boc op Stereo zet blijft het goed.

Ik heb bijna alles al geprobeert

Alvast bedankt voor jullie ideeen

Harrie

icon

Beste antwoord door Piotr 29 November 2019, 15:49

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7

Hey @hgrooten,

Ik denk graag met je mee. Kun je mij aangeven hoe je je TV Box hebt aangesloten op je Onkyo receiver? Via Tulp of optische uitgang? En begrijp ik het goed dat wanneer je het geluid op "stereo” zet dat het dan wel goed werkt? Je kunt hem dan gerust op stereo laten staan. :relaxed:

Hallo Piotr,

Ik heb hem op alle mogelijke manieren aangesloten gehad.

  • Geluid via HDMI
  • Geluid via een optische kabel

In beide gevallen doet hij hetzelfde.

Verder heb ik:

  • de netwerkkabel al vervangen
  • de tv box al vervangen
  • verschillende hdmi en optische kabels gebruikt
  • router al hertstart

Zou het dan aan de software van de Onkyo kunnen liggen? Dit is overigens wel de nieuwste versie

 

Hier valt het geluid ook weg op de AC3 stand, heb hem op stereo staan en dan geen probleem, ennkwa geluid maakt het weinig verschil heb ik gemerkt.

Reputatie 4

Bedankt voor het delen van jouw ervaring, @Doornekamp33! Super nuttig. :smile: ​​​​​​

 

@hgrooten, Bedankt voor de duidelijke uitleg, en goed dat je zelf al zoveel geprobeerd hebt! Zoals mijn collega @Piotr aangeeft, kun je hem op '’Stereo'’ laten staan wanneer dit de oplossing is. Mocht dit niet de oplossing zijn, trek dan even opnieuw aan de bel. Dan ga ik vanaf hier verder stappen ondernemen voor je! 

Reageer