Beantwoord

Activatie TV ontvanger / Zwart beeld


Sinds gisteren zit ik bij T-Mobile Thuis (Internet en TV).
Internet geen probleem, WiFi ook niet alleen de TV krijg ik niet aan de praat.

TV is rechtstreeks aangesloten via modem op LAN4, op de juiste HDMI van TV. Als ik de stroom op de ontvanger doe, komt het Amino logo in beeld.

Linksonder zie ik app.14.8.58.1_Build2-etv-glop-as3
Daarboven mededelingen:

  • Systeem starten
  • Menu laden
  • Netwerk starten
  • Systeemklok gelijk zetten (duurt 2 minuten)
  • Verbinding maken met server (duurt meer dan 5 minuten)
En dan zwart beeld. Ik kom niet verder. De afstandsbediening werkt, kaar ik krijg niets in beeld, dus ook geen menu's.

Bellen met de klantenservice zinloos qua lange wachttijden.
icon

Beste antwoord door Brian 24 July 2019, 12:09

Bekijk origineel

35 reacties

Bij mij werkt de TV ook niet, ik heb zyxel modem icm animo… wat te doen?

zeer spijtig

Sinds de grote storing van tmobile hier ook het probleem. Tv was vastgelopen en vandaag het kastje en de modem opnieuw opgestart. Heeft niets geholpen. 

Reputatie 7

Hey @Matthijsw,

Ik zie dat er 18 december een monteur bij je langs is geweest voor de installatie. In de notitie zie ik dat alles werkend is achtergelaten. Kun je mij aangeven wat voor melding je te zien krijgt op je televisie? En heb je al je TV Box heel even van het stopcontact afgehaald? Hier staan nog een paar handige tips! 

Hoi ​​​​@misterjor2,

Er zijn een aantal stappen die je kunt uitvoeren om weer TV te kijken. De eerste is het opnieuw aanmelden van de TV Box op het modem. Dit lost vaak eventuele storingen op:

1. Koppel de internetkabel en stroomkabel los van de TV Box.
2. Haal het modem vervolgens voor een aantal seconden van de stroom.
3. Als het modem is opgestart steek je de stroom van de TV Box weer in.
4. Wanneer de TV Box de melding geeft: “geen internetverbinding gevonden” sluit je de internetkabel weer aan.

Laat je ons weten of dit stappenplan het euvel heeft verholpen?
 

Helaas niet gelukt. 

Hey @Matthijsw,

Ik zie dat er 18 december een monteur bij je langs is geweest voor de installatie. In de notitie zie ik dat alles werkend is achtergelaten. Kun je mij aangeven wat voor melding je te zien krijgt op je televisie? En heb je al je TV Box heel even van het stopcontact afgehaald? Hier staan nog een paar handige tips!
 

 

Alle stappen geprobeerd,

melding:

Error  heeft zich een fout voorgedaan tijdens het afspelen.

Reputatie 7

Hey @misterjor2,

Kun je mij aangeven wat voor melding je te zien krijgt? Wanneer ik je TV stream van de laatste twee dagen bekijk dan zie ik gelukkig geen problemen. Ik ben heel benieuwd wat voor problemen je ervaart met je TV beeld. Hoe meer ik weet, hoe sneller ik je te hulp kan schieten. 

Hoi ​​​​@Matthijsw,

Ik zie dat mijn collega een uur geleden een monteur heeft aangestuurd om dit probleem voor je op te lossen. Je hebt als het goed is een sms'je ontvangen waarmee je een afspraak kunt inplannen. Laat je ons weten hoe het bezoek is verlopen? Hulp is aanstaande!

Beste Brian en andere beheerders, dit exacte probleem zoals beschreven door gerko511 heb ik ook al sinds augustus.

 

Destijds veelvuldig contact gehad waarna  guideon monteur langskwam. Alle aansluitingen gecheckt, modem vervangen (nu: zyxel). De monteur heeft toen aangegeven dat de tvbox vervangen moest worden en die is enige weken later ontvangen (weer een amino). Na ontvangst van de nieuwe tvbox heeft het echter nooit gewerkt: exact dezelfde symptomen nog altijd als in de originele post hierboven. Ben daarom er omheen gaan werken via de tv anywhere app+Chromecast. Maar wil het nu toch werkend hebben via tvbox. 

Daarom blij dit topic gevonden te hebben, want het klinkt exact als mijn issue. Ik vermoed dat de oplossing van Brian hierboven mij ook gaat helpen. Heb gebeld met helpdesk en dit ook aangegeven, maar zij geven aan "iedereen kan van alles zeggen op het forum". Ik word weer de kant van de standaard checks opgestuurd. Maar die heb ik al 30x gedaan. Kunnen jullie mij verder helpen?

Alvast dank.

Reputatie 7

Hi @Mmkay, dat gaan we dan oplossen! :slight_smile: Zou je mij via een privébericht nog het MAc-adres van de TV Box door willen geven? Deze vind je op de sticker aan de onderkant. Dan ga ik er voor zorgen dat de TV Box aangemeld wordt!

Reputatie 1

Beste beheerders, 

Sinds begin deze week heb ik het probleem zoals door gerko511 beschreven. Ook na het uitvoeren van de door @Brian aangedragen tips nog steeds hetzelde issue.

Kunnen jullie mijn probleem oplossen?

Alvast dank!

 

Reputatie 7
Badge +16

Goedemorgen @pvoogt7, welkom op de Community, hier helpen we elkaar graag aan oplossingen! Als ik het goed begrijp, krijg je dus wel het logo in beeld, dan een paar mededelingen, maar vervolgens blijft het beeld zwart? Geen zorgen, er is altijd een oplossing, we komen er samen uit! 😄

Super dat je de tips van Brian al geprobeerd hebt. Heb je ook al een factory reset uitgevoerd op het modem en de TV Box?

Loop onderstaande stappen door om beide te resetten:

Amino Aria (zonder opnamefunctie)
Deze TV Box is ongeveer 10 centimeter breed en heeft een blauw lampje aan de voorkant als deze aanstaat. Als je met een paperclip (of haarspeld, tandenstoker, naald, cocktailprikker of oorbel) het reset knopje aan de achterkant voor tien seconden indrukt, start de box opnieuw op. Je voelt duidelijk dat je een knopje indrukt. De reset duurt ongeveer drie minuten. 

Zyxel VMG8825-T50
1. Druk met een tandenstoker of paperclip de Factory Reset in (naast de powerknop aan de linkerkant van de achterkant). Houd deze ingedrukt totdat alle lampjes, behalve het powerlampje, uitgaan.
2. Laat de Factory Reset na 10 seconden weer los. Alle instellingen van het modem zijn nu hersteld naar de fabriekswaarden.
3.Check of je modem weer diensten heeft, dit kan drie minuten duren. Op de sticker op het modem staan de username en wachtwoord waarmee je kunt inloggen op het modem.

Neem je tijd om ook even beide topics door te lezen, daar kunnen ook nog andere tips in staan: Factory reset TV Box en Factory reset modem.

Mocht je deze stappen ook al doorlopen hebben, dan gaan we over op een alternatieve oplossing. In dat geval zet ik jouw case graag door naar onze experts. Zij pakken het dan met je op om het euvel te achterhalen en waar nodig jouw verbinding naar de box te herstellen. We stoppen niet voordat jij weer beeld hebt! 💪😎

 

Reageer