Beantwoord

Activatie TV ontvanger / Zwart beeld


Sinds gisteren zit ik bij T-Mobile Thuis (Internet en TV).
Internet geen probleem, WiFi ook niet alleen de TV krijg ik niet aan de praat.

TV is rechtstreeks aangesloten via modem op LAN4, op de juiste HDMI van TV. Als ik de stroom op de ontvanger doe, komt het Amino logo in beeld.

Linksonder zie ik app.14.8.58.1_Build2-etv-glop-as3
Daarboven mededelingen:

  • Systeem starten
  • Menu laden
  • Netwerk starten
  • Systeemklok gelijk zetten (duurt 2 minuten)
  • Verbinding maken met server (duurt meer dan 5 minuten)
En dan zwart beeld. Ik kom niet verder. De afstandsbediening werkt, kaar ik krijg niets in beeld, dus ook geen menu's.

Bellen met de klantenservice zinloos qua lange wachttijden.
icon

Beste antwoord door Brian 24 July 2019, 12:09

Bekijk origineel

35 reacties

Reputatie 7
Badge +16

Goedemorgen @pvoogt7, welkom op de Community, hier helpen we elkaar graag aan oplossingen! Als ik het goed begrijp, krijg je dus wel het logo in beeld, dan een paar mededelingen, maar vervolgens blijft het beeld zwart? Geen zorgen, er is altijd een oplossing, we komen er samen uit! ๐Ÿ˜„

Super dat je de tips van Brian al geprobeerd hebt. Heb je ook al een factory reset uitgevoerd op het modem en de TV Box?

Loop onderstaande stappen door om beide te resetten:

Amino Aria (zonder opnamefunctie)
Deze TV Box is ongeveer 10 centimeter breed en heeft een blauw lampje aan de voorkant als deze aanstaat. Als je met een paperclip (of haarspeld, tandenstoker, naald, cocktailprikker of oorbel) het reset knopje aan de achterkant voor tien seconden indrukt, start de box opnieuw op. Je voelt duidelijk dat je een knopje indrukt. De reset duurt ongeveer drie minuten.ย 

Zyxel VMG8825-T50
1. Druk met een tandenstoker of paperclip de Factory Reset in (naast de powerknop aan de linkerkant van de achterkant). Houd deze ingedrukt totdat alle lampjes, behalve het powerlampje, uitgaan.
2. Laat de Factory Reset na 10 seconden weer los. Alle instellingen van het modem zijn nu hersteld naar de fabriekswaarden.
3.Check of je modem weer diensten heeft, dit kan drie minuten duren. Op de sticker op het modem staan de username en wachtwoord waarmee je kunt inloggen op het modem.

Neem je tijd om ook even beide topics door te lezen, daar kunnen ook nog andere tips in staan:ย Factory reset TV Boxย enย Factory reset modem.

Mocht je deze stappen ook al doorlopen hebben, dan gaan we over op een alternatieve oplossing. In dat geval zet ik jouw case graag door naar onze experts. Zij pakken het dan met je op om het euvel te achterhalen en waar nodig jouw verbinding naar de box te herstellen. We stoppen niet voordat jij weer beeld hebt! ๐Ÿ’ช๐Ÿ˜Ž

ย 

Reputatie 1

Beste beheerders,ย 

Sinds begin deze week heb ik het probleem zoals door gerko511ย beschreven. Ook na het uitvoeren van de door @Brianย aangedragen tips nog steeds hetzelde issue.

Kunnen jullie mijn probleem oplossen?

Alvast dank!

ย 

Reputatie 7

Hi @Mmkay, dat gaan we dan oplossen! :slight_smile: Zou je mij via een privรฉbericht nog het MAc-adres van de TV Box door willen geven? Deze vind je op de sticker aan de onderkant. Dan ga ik er voor zorgen dat de TV Box aangemeld wordt!

Beste Brian en andere beheerders, dit exacte probleem zoals beschreven door gerko511 heb ik ook al sinds augustus.

ย 

Destijds veelvuldig contact gehad waarnaย  guideon monteur langskwam. Alle aansluitingen gecheckt, modem vervangen (nu: zyxel). De monteur heeft toen aangegeven dat de tvbox vervangen moest worden en die is enige weken later ontvangen (weer een amino). Na ontvangst van de nieuwe tvbox heeft het echter nooit gewerkt: exact dezelfde symptomen nog altijd als in de originele post hierboven. Ben daarom er omheen gaan werken via de tv anywhere app+Chromecast. Maar wil het nu toch werkend hebben via tvbox.ย 

Daarom blij dit topic gevonden te hebben, want het klinkt exact als mijn issue. Ik vermoed dat de oplossing van Brian hierboven mij ook gaat helpen. Heb gebeld met helpdesk en dit ook aangegeven, maar zij geven aan "iedereen kan van alles zeggen op het forum". Ik word weer de kant van de standaard checks opgestuurd. Maar die heb ik al 30x gedaan. Kunnen jullie mij verder helpen?

Alvast dank.

Reputatie 7

Hey @misterjor2,

Kun je mij aangeven wat voor melding je te zien krijgt? Wanneer ik je TV stream van de laatste twee dagen bekijk dan zie ik gelukkig geen problemen. Ik ben heel benieuwd wat voor problemen je ervaart met je TV beeld. Hoe meer ik weet, hoe sneller ik je te hulp kan schieten.ย 

Hoi โ€‹โ€‹โ€‹โ€‹@Matthijsw,

Ik zie dat mijn collega een uur geleden een monteur heeft aangestuurd om dit probleem voor je op te lossen. Je hebt als het goed is een sms'je ontvangen waarmee je een afspraak kunt inplannen. Laat je ons weten hoe het bezoek is verlopen? Hulp is aanstaande!

Heyย @Matthijsw,

Ik zie dat er 18 december een monteur bij je langs is geweest voor de installatie. In de notitie zie ik dat alles werkend is achtergelaten. Kun je mij aangeven wat voor melding je te zien krijgt op je televisie? En heb je al je TV Box heel even van het stopcontact afgehaald? Hier staan nog een paar handige tips!
ย 

ย 

Alle stappen geprobeerd,

melding:

Errorย  heeft zich een fout voorgedaan tijdens het afspelen.

Helaas niet gelukt.ย 

Reputatie 7

Hey @Matthijsw,

Ik zie dat er 18 december een monteur bij je langs is geweest voor de installatie. In de notitie zie ik dat alles werkend is achtergelaten. Kun je mij aangeven wat voor melding je te zien krijgt op je televisie? En heb je al je TV Box heel even van het stopcontact afgehaald? Hier staan nog een paar handige tips!ย 

Hoi โ€‹โ€‹โ€‹โ€‹@misterjor2,

Er zijn een aantal stappen die je kunt uitvoeren om weer TV te kijken. De eerste is het opnieuw aanmelden van de TV Box op het modem. Dit lost vaak eventuele storingen op:

1. Koppel de internetkabel en stroomkabel los van de TV Box.
2. Haal het modem vervolgens voor een aantal seconden van de stroom.
3. Als het modem is opgestart steek je de stroom van de TV Box weer in.
4. Wanneer de TV Box de melding geeft: โ€œgeen internetverbinding gevondenโ€ sluit je de internetkabel weer aan.

Laat je ons weten of dit stappenplan het euvel heeft verholpen?
ย 

Sinds de grote storing van tmobile hier ook het probleem. Tv was vastgelopen en vandaag het kastje en de modem opnieuw opgestart. Heeft niets geholpen.ย 

Bij mij werkt de TV ook niet, ik heb zyxel modem icm animoโ€ฆ wat te doen?

zeer spijtig

Reputatie 7

Hey @Cornejoziasse,

We gaan er alles aan doen om dit probleem zo snel mogelijk voor je op te lossen! Achter de schermen is alle in gang gezet. Over de kosten hoef je je geen zorgen te maken. Geef ons een seintje zodra alles weer werkt, dan dienen we graag een vergoeding in voor de periode dat je geen gebruik hebt kunnen maken van je T-Mobile Thuis abonnement.

Fijn om te lezen dat je een tijdelijke oplossing hebt kunnen vinden via TV Anywhere. De kosten voor de Chromecast kan ik jammer genoeg niet voor je vergoeden, dit valt buiten ons coulancebeleid. Hoe dan ook ga je er in de toekomst veel plezier aan beleven.ย :relaxed:

Ik heb het zelfde probleem, dinsdag 10 december 2019 is alles opgeleverd, eb alles doet het behalve mijn tv,ย eerst stuurt de klantenservice een monteur, die vrijdag de 13e langskomt, en die kan natuurlijk niets doen want alle kabels zitten juist, (monteur vindt het niet erg want hij verdiende er weer iets mee) heeft voor mij wel naar de technische dienst gebeld omdat ze van daaruit de instellingen zouden moeten veranderen, nu maandag de 16e zitten we nog steeds zonder TV, hebben maar een chromecast aangeschaft om toch TV te kunnen kijken via anywereโ€ฆ.. dus ik zou graag de chomecast ook vergoed willen hebbenโ€ฆโ€ฆ.

Reputatie 7
Haha heel handig inderdaad! Maar geen probleem, als je het pakketje niet aan kan nemen dan gaat hij na twee weken automatisch retour en je kan het natuurlijk altijd terug sturen. Alvast een hele fijne vakantie! 🙂
Hallo Brian, bedankt voor je inzet.

Helaas verlet dat niet dat de interne communicatie binnen T-Mobile een zooitje is. Ik lees nu een mail van de klantenservice met onderstaande inhoud:

"Beste klant, Je hebt aangegeven dat er iets mis is met je Interactieve TV Box. We kunnen dit helaas niet meer oplossen. Maar maak je geen zorgen, een nieuwe TV Box is al naar je onderweg. Gelukkig kun je in de tussentijd TV blijven kijken met de TV Anywhere App. Klik hier voor de instructies!"


Ongelooflijk en zinloze actie, ik ben bovendien bijna op vakantie dus even afstemming van de klantenservice met mij was misschien wel efficiรซnt geweest.

Maar Brian, jij bedankt. Aan jou ligt het zeker niet ๐Ÿ˜‰

[Ticket#2019071111032841] Defecte Interactieve TV Box
Reputatie 7
Hi @gerko511, top, goed om te horen dat het gelukt is! Als ik nog iets anders voor je kan betekenen laat het dan zeker weten!
Zojuist gecheckt en goed nieuws, mijn setupbox doet het nu!
Blij dat er niet eerst een monteur gestuurd is die ter plaatse niets zou kunnen oplossen.
Bedankt ๐Ÿ‘๐Ÿฝ
Ook de andere bijdragers bedankt!
Ok, bedankt voor het bericht. Ik zal einde van de middag of vanavond testen als ik thuis kom. Ik laat het weten.
Reputatie 7
@gerko511 Ik krijg zojuist de bevestiging van mijn collega dat het inderdaad zou moeten werken. Werkt het aan jouw kant nu inderdaad ook (eventueel na de reset)? Ik hoor het graag!
Reputatie 7

[Moderator edit] Dit stappenplan lost de meest voorkomende problemen direct op:ย Stappenplan TV problemen

Bij foutmeldingen over de systeemklok of server is het beste advies altijd om zowel het modem (als eerste) als de TVย  Box (zodra het modem weer volledig is opgestart) korte tijd van de stroom te halen. Zie voor meer foutmeldingen dit topic:

@gerko511

, daar zijn we zeker mee bezig! Ik heb mijn collega gevraagd om voor jou de aanpassing met voorrang te doen en ik verwacht dat het binnen nu en 2 uur aangepast wordt. Het kan zijn dat er even een restart van je TV Box nodig is maar daarna zou alles moeten werken!

Hiย @G ido, jammer dat het ons bij jou niet gelukt is ๐Ÿ˜ž Hier lijkt wat anders te spelen dan de gebruikelijke foutmelding die wel eens voorkomt, excuses dat we het niet op hebben kunnen lossen. Jammer dat we je verliezen als klant maar wel goed om te horen dat je er met mijn collega's uit bent gekomen.

Bedankt G ido voor het linken naar jouw post met hetzelfde probleem. ๐Ÿ‘๐Ÿฟ
Ik wordt er niet vrolijk van als ik lees hoe lang jij al aan het wachten bent op een oplossing.

Als ik het goed begrijp is er dus een issue mbt Amino vs Zyxel, TV-platforms en MAC-adressen van de apparatuur. Klinkt als een firmware issue en een administratief stukje vwb de MAC-adressen.

Maar het is duidelijk dat er organisatorisch iets helemaal niet in orde is bij T-Mobile en dat ze vervolgens ook geen enkele clue hebben hoe klanten tevreden te stellen, laat staan dat ze weten hoe een simpel "technisch" probleem op te lossen is door andere soortgelijke gevallen eens goed te analyseren.
Kennelijk is er geen 'learning curve' bij T-Mobile. Best verontrustend eigenlijk.

@T-Mobile, check eens in jullie ticketsysteem naar soortgelijke gevallen die opgelost zijn, pas de oplossing toe op de nog bestaande gerelateerde problemen op. Doe dit ook met alle andere storingen. Dat lost een hoop op en dan is het ook minder druk!
Exact mijn probleem, voel je frustratie helemaal. @gerko511, kijk even in mijn topic en dan met name de laatste terugkoppeling;
https://community.t-mobile.nl/t-mobile-thuis-televisie-493/combinatie-amino-en-zyxel-lijkt-niet-te-werken-313013#post1506140

Blijkbaar is dit bij de klantenservice nog niet bekend, alleen bij de technische dienst. Misschien moet je ze daar even naar verwijzen, voor ze een monteur sturen en je 10 dagen wacht op niks.
Reputatie 7
Hey @gerko511,

Uiteraard snap ik heel goed dat per direct alles geregeld had willen hebben. We streven ernaar om iedereen van de beste service te voorzien en per direct verder te kunnen helpen. Ik heb het ticketnummer er bij gepakt en tot op heden kan ik je jammer genoeg nog niet verblijden met een terugkoppeling. Op dit moment duurt het wat langer voordat de technische dienst bepaalde zaken kunnen oppakken door de drukte van de laatste weken. Hoe dan ook gaan we dit oplossen voor je!

Mijn excuses voor het ongemak, gerko. Zodra er meer bekend is, ontvang je zo spoedig mogelijk bericht van ons!
Bedankt voor je reactie ๐Ÿ™‚
Een ingebrekestelling zou idd de volgende stap zijn.๐Ÿ‘
Alles duurt langer dan je gewent bent bij XS4ALL in ieder geval, er komt wel een oplossing maar die kan even op zich laten wachten.
Men roemt hier de traagheid van het KPN bedrijf, maar die is snel vergeleken met hier.๐Ÿ˜ฅ
Dus effetjes geduld nog, overstappen kan toch pas na een jaar tenzij je ze in gebreke gaat stellen.๐Ÿ˜‰
De stilte begint zeer akelig te worden. Na mijn contact met de klantenservice is er een complete radiostilte. Op de website van T-Mobile is er nergens een pagina waar je met een klacht terecht komt, daar kom je dan ook achter. Type je "klacht indienen" in, krijg je een verwijzing naar de servicepagina waar het woord klacht niet meer voorkomt. Ook niet in de pagina's waar je naartoe gelinkt kunt worden. Het is kennelijk niet de bedoeling een klacht in te dienen, en dat is de arrogantie van bedrijven die denken dat je van ze afhankelijk bent.

Het alternatief was dan maar via klachtenkompas publiekelijk een klacht in te dienen. Er werd nog nadrukkelijk gemeld dat T-mobile actief is op klachtenkompas.

Daar lijkt het na bijna 24 uur totaal niet op... ik weet genoeg. Eerst had ik alleen T-Mobile mobile, nu ook T-Mobile thuis... hier ga ik snel een einde aan maken.

Slechte service!

Reageer