Info

Afstandsbediening bestellen en handleiding

Afstandsbediening bestellen en handleiding
Reputatie 7
Badge +16

 

Ervaar je problemen met de afstandsbediening? Dan ben je hier aan het juiste adres!

 

Zonder afstandsbediening geen tv. Zo simpel is het. Als je niet meer kunt zappen, dan slaat al snel de paniek toe. Maar relax, de oplossing staat hoogstwaarschijnlijk hieronder! Loop alle stappen door, zo weten we wat er aan de hand is. Want als je met een reset de afstandsbediening weer werkend krijgt, is dat natuurlijk veel beter dan wachten op een nieuwe!


1. Kwijt of kapot

Kijk, als je hond zijn bot met de afstandsbediening verwisseld heeft, is er waarschijnlijk niets meer aan te doen. Is je afstandsbediening kapot of kwijt, laat dan even een berichtje achter in dit topic. Dan gaan we een nieuwe afstandsbediening opsturen.


2. Bronkanaal op de tv

Staat de tv op het juiste ingangskanaal? Als je een melding krijgt als 'no signal' of 'geen signaal' of een blauw beeld ziet, dan staat wellicht de TV Box uit of zit je niet op het juiste bronkanaal. Selecteer HDMI1 (of het kanaal waar de TV Box op aangesloten zit). Heb je nu weer beeld?


3. Lampje // batterijen

Controleer of het lampje nog wel knippert als je een toets indrukt. Brandt deze niet, dan zijn waarschijnlijk de batterijen op. Het klinkt als een cliché, maar batterijen hebben niet het eeuwige leven. Kun je ze vervangen?

 

4. Laag of geen volume

Als je een laag of geen volume op de tv hebt, kan het zijn dat het volume van de tv zelf erg laag staat. Het harder zetten via onze afstandsbediening zorgt er dan alleen maar voor dat de TV Box een hoger volume geeft. Maximaal volume is dan nog steeds erg zacht. Door de afstandsbediening van de tv zelf te gebruiken om de tv harder te zetten is dan de oplossing. 


5. Reset TV Box/Mediabox

Ook al lijkt de afstandsbediening niet te reageren, het euvel kan soms in de TV Box/Mediabox zitten. Haal deze eens voor tien seconden van de stroom. Niet uit/aan zetten, maar echt de stekker even uit het stopcontact.


6. Reset Afstandsbediening

Bij de oude afstandsbediening (zonder magenta knop rechtsboven):

  1. Druk op SETUP op de afstandsbediening en houd deze ingedrukt tot het rode lampje twee keer knippert.
  2. Voer de reset code 2, 0, 5, 1 in. Als het goed is, knippert het rode lampje opnieuw tweemaal.
  3. Let op: De afstandsbediening is nu ook losgekoppeld van de tv functies. Het volume harder zetten is nu het volume van de TV Box zelf en niet van de tv. Voor opnieuw koppelen, zie punt 6.
     

Een nieuwe afstandsbediening (die met een magenta knop rechtsboven):

  1. Druk de toetsen <1> en <6> op de afstandsbediening tegelijkertijd in tot het magenta knopje twee keer knippert.
  2. Voer snel achter elkaar de cijfers <9>, <9>, <6> in. Na elk cijfer zal het magenta knopje knipperen. Na het derde cijfer zal het magenta knopje twee keer knipperen. Als het magenta knopje vijf keer knippert is het resetten niet geluk
  3. Let op: De afstandsbediening is nu ook losgekoppeld van de tv functies. Het volume harder zetten is nu het volume van de TV Box zelf en niet van de tv. Voor opnieuw koppelen, zie punt 6.

Afstandsbediening Mediabox (die met een witte knop rechtsboven)

  • Wil je de afstandsbediening ontkoppelen van de Mediabox? Druk dan tegelijk op [OK] en [Volume omlaag] en houd de knoppen minimaal 3 seconden ingedrukt.​

  • Wil je de afstandsbediening weer koppelen? Druk dan tegelijk op [OK] en [Thuis] en houd de knoppen minimaal 3 seconden ingedrukt.

 

7. Koppelen tv en TV Box/Mediabox

Koppelen tv en TV Box met "oude" afstandsbediening // Volume problemen

Het kan zijn dat het volume van onze TV Box heel laag staat. Op vol volume hoor je nauwelijks iets. Of je hebt twee afstandsbedieningen nodig om de tv te bedienen. Dat kan makkelijker! Reset dan eerst de afstandsbediening zoals hierboven staat. Zet het volume van de TV Box daarna voluit. Als we nu de TV Box weer koppelen aan de tv, is het volume weer goed afgesteld. Het koppelen kan op twee manieren.

• Druk op SETUP en houd deze ingedrukt tot het rode lampje twee keer knippert,
• Druk 1 keer op de MUTE knop
• Druk 1 keer op de TV knop

Kun je hierna de tv nog niet aan/uitzetten met onze afstandsbediening? Koppel dan op de volgende manier:

• Druk op SETUP en houd deze ingedrukt tot het rode lampje tweemaal knippert.
• Voer de code 9, 9, 1 in.
• Zap nu een kanaal verder (CH+) en wacht vijf seconden tot de tv uitgaat.
• Gaat de tv niet uit, zap opnieuw (CH+) en wacht tot de tv uitgaat. Het kan zijn dat je dit enkele keren moet herhalen. Belangrijk: wacht wel vijf seconden voordat je opnieuw zapt!
• Springt de tv uit, toets dan snel nogmaals SETUP in.

Tot slot is er nog een derde optie. Zoek jouw merk tv op in deze lijst en voer de juiste tv-code in.

 

d099e0af-69ab-4d0e-bdf5-42576bd9cde7.jpg



Koppelen tv en TV Box met nieuwe afstandsbediening

  • Om de Afstandsbediening automatisch te koppelen druk je 1 + 3 tegelijk in. De magenta knop gaat na een paar seconde knipperen.
  • Druk de tv powerknop (knop 1 in onderstaand schema) in en houd hem ingedrukt totdat de tv uit gaat.
  • Zet de tv dan weer aan met de zelfde tv Powerknop. (knop 1 in onderstaand schema).
  • Sla de instellingen op door op de stop knop te drukken (knop 6 in onderstaand schema).
  • Als het goed is zijn de instelling opgeslagen. Kijk ook gelijk even of je het geluid harder en zachter kunt zetten.

Werkt het automatisch zoeken niet?

  • Om de afstandsbediening te koppelen druk je 1 + 6 tegelijk in. De magenta knop gaat na een paar seconden knipperen.
  • Zoek de juiste code op in onderstaande tabel:

 

Na het vierde cijfer zal het magenta knopje twee keer knipperen. Als het magenta knopje vijf keer knippert is de code niet correct. Kies dan een andere code en herhaal de eerste 2 stappen.

  • Zet de tv dan weer aan met dezelfde tv Powerknop (knop 1) en test de Mute, Vol+ en Vol- knoppen.
  • Sla de instellingen op door op de stop knop te drukken (knop 6).

 

91aa79c8-8080-4be9-8a39-55e9c48e3010.png


8. Pauzeknop

Werkt alleen de pauzeknop niet? Dan is er iets anders aan de hand. Waarschijnlijk zit de harde schijf vol (dit geldt alleen bij de TV Box met tijdsaanduiding). Verwijder enkele opnames en controleer je schijfruimte. Lukt het nog steeds niet, laat het hieronder even weten, dan kunnen we op afstand wellicht alle opnameruimte weer vrijmaken.

 

Ervaar je toch problemen met je afstandsbediening?

Werkt de afstandsbediening nog steeds niet? Schrijf dan een berichtje hieronder met uitleg wat je al gedaan hebt. Dan gaan wij er zo snel mogelijk mee aan de slag!

 

Werkt het geluid nog niet na het koppelen van jouw nieuwe afstandsbediening (met de magenta knop)? Los het op met de volgende herstelmethode: opgelost door vóór de koppelprocedure het geluid van de tv aan te zetten. Soms staat het geluid op mute waardoor geluid geblokkeerd wordt. Dat kom doordat de volumestappen van de TV toegepast worden op het door de box aangeboden signaal. Is dat signaal 0 (dat is het bij mute) dan heb je geen geluid. Zie topic: afstandsbediening koppelen | Odido Community voor de originele post.

Als tijdelijke oplossing kun je altijd gebruik maken van onze Odido Online TV app. Dan heb je de beschikking over 35+ zenders op je mobiel, tablet of laptop/PC overal in de EU. Dan heb je in ieder geval nog wat te zappen! :wink:

Tip van Communitylid TMTV: Nog een kleine tip voor iedereen die in afwachting is van een nieuwe afstandsbediening: als je een USB-toetsenbord hebt liggen, kun je die tijdelijk aansluiten op je TV Box. Dan kun je in elk geval de cijfertoetsen gebruiken om te zappen. 

Heb je problemen met het beeld of de TV Box zelf, volg dan de stappen uit dit topic voor probleemloos tv-kijken:

Ik heb haperend/slecht beeld | Odido community

 

Wil je alles op je gemak nog eens teruglezen, dan kun je hier de handleiding vinden: handleiding TV Box en afstandsbediening


3137 reacties

Mijn afstandbediening is kwijt! Aub een vervanging
Hoi,



Me honden hebben alle 2 me afstandsbedieningen aangezien voor overheerlijke botten dus nu kunnen we geen tv meer kijken.

Zo u aub nieuwe kunnen sturen eventueel tegen vergoeding.



hoop snel wat van u te horen



met vriendelijke groeten



Richard
Goedemiddag,

Ik heb een tv, van het merk Xyno.

Ik krijg de tv niet gekoppeld met de afstandsbediening en de code voor de tv staat niet bij jullie in de lijst.

Ik kan van kanaal wisselen, maar volume aanpassen, input aanpassen of aan/uit zetten kan er niet mee.

Ook de bovenstaande manieren om volume aan te kunnen passen krijg ik niet werkend.

Weet jij de code voor de tv? Ideeen om het beter te laten werken?

Alvast bedankt voor de hulp.

Frank
Goedenavond,



onze afstandsbediening is een rondje meegeweest in de wasmachine, nu is hij wel schoon maar hij doet het niet meer. Kan hier een nieuwe voor worden opgestuurd?



gr kevin vd bos
Goededag t-mobile



onze afstandbediening is stuk gegaan van onze tv box! Hebben batterijen al vervangen. Maar toen dacht de hond dat het een speeltje was....😖😖

dus hij heeft het begeven.

zouden wij een nieuwe kunnen krijgen?



afwachting van een reactie

alvast bedankt
Reputatie 7
@Tannekete, @richardtigra, @Sjors lutgerink Ik heb voor jullie een nieuwe afstandsbediening besteld en jullie ontvangen hem eind van de week thuis!



@PFAS Van jou heb ik de gegevens niet, als je mij een privébericht stuurt met je volledige adres, je geboortedatum en de laatste vier cijfers van je rekeningnummer, dan stuur ik ook een afstandsbediening naar jou toe!



@Frank v W Ik heb jou een overzicht gestuurd van de handmatige koppelcodes, hopelijk staat daar een code bij. Mochten ze er voor dit merk nog niet bij staan dan zou je ook kunnen proberen om contact op te nemen met de fabrikant.
Ook ik heb een nieuwe afstandsbediening nodig. Voor gegevens, stuur maar een privé bericht.
Hi @lindahilbrink Heb je de afstandsbediening inmiddels weer terug gevonden? Zo niet laat het mij dan even weten, dan stuur ik een nieuwe naar je op!

Ik heb nog geen afstandsbediening ontvangen
Reputatie 7
@jvleijden1980 Ik heb je privebericht ontvangen en er komt een nieuwe afstandsbediening naar je toe!



@lindahilbrink Het kan tot 5 werkdagen duren voordat je de afstandsbediening ontvangt afhankelijk van de bezorging. Ik verwacht dat je hem vandaag of morgen in huis hebt!
Reputatie 1
Hoi. Ik heb een probleem dat ik met mijn Vodafone afstandsbediening slechts gedeeltelijk mijn Salora 43LED9102CS TV kan bedienen. Zo kan ik kanalen en volume wijzigen en de TV uitzetten. Helaas aanzetten gaat dan niet meer en dat is erg jammer. Hebben jullie een oplossing? Resetten van Entone en afstandsbediening en het opnieuw koppelen aan TV heeft niets opgeleverd. Groet Erwin
Reputatie 7
Hey @glaasjemelk, kon je eerst wel je TV aan- en uitzetten met je afstandsbediening die je van ons hebt gekregen? Het aan- en/of uitzetten van de TV werkt namelijk niet bij alle merken televisies. En heb je dit stappenplan ook al geprobeerd?:



• Druk op SETUP en houd deze ingedrukt tot het rode lampje tweemaal knippert.

• Voer de code 9, 9, 1 in.

• Zap nu een kanaal verder (CH+) en wacht vijf seconden tot de TV uitgaat.

• Gaat de TV niet uit, zap opnieuw (CH+) en wacht tot de TV uitgaat. Het kan zijn dat je dit enkele keren moet herhalen. Belangrijk: wacht wel vijf seconden voordat je opnieuw zapt!

• Springt de TV uit, toets dan snel nogmaals SETUP in.
@jvleijden1980 Ik heb je privebericht ontvangen en er komt een nieuwe afstandsbediening naar je toe!



@lindahilbrink Het kan tot 5 werkdagen duren voordat je de afstandsbediening ontvangt afhankelijk van de bezorging. Ik verwacht dat je hem vandaag of morgen in huis hebt!


Nog steeds niet ontvangen
Reputatie 7
@glaasjemelk ik vermoed dat het dan niet gaat lukken maar je kan het nog met een handmatige koppelcode proberen. Ik heb je zojuist de lijst met koppelcodes doorgemaild. De e-mail is verstuurd naar je @t-mobilethuis.nl e-mailadres omdat er geen ander e-mailadres bij ons bekend is.



@lindahilbrink Mijn collega Edwin heeft op 19 april al opnieuw een afstandsbediening naar je toegestuurd zie ik, heb je deze inmiddels wél ontvangen? 🙂
Ook hier een kapotte afstandsbediening ( reset en nieuwe batterijen al geprobeerd ) zou ik ook een nieuwe mogen ontvangen?
Ik heb sinds kort een nieuwe STB mogen ontvangen, ter vervanging van Amino box.



Ik heb deze thread afgezocht maar geen eerdere meldingen gevonden dus hierbij mijn vraag: ben ik de enige die een EXT / bron selectie knop voor de TV mist op de afstandsbediening van deze nieuwe STB? Ik moet nu weer de oude TV afstandsbediening erbij pakken om van HDMI ingang te wisselen. of mis ik iets overduidelijks?
Hoi,



Ook mijn afstandsbediening heeft het begeven, zou ik een nieuwe kunnen ontvangen?



MVG

Meijer
Ik heb trouwens alles geprobeerd hem werkend te krijgen, maar functioneert niet meer! 🙂
Reputatie 7
@Robbieab Er is een nieuwe afstandsbediening naar je onderweg!



@arkramer Klopt helemaal hoor, de Source knop zit inderdaad niet op de afstandsbediening voor de nieuwe types TV Box maar je kan de bron wel selecteren via de 'Input' knop (linksonderin op de afstandsbediening).



@Meijer32323 Ik zie dat mijn collega al een nieuwe afstandsbediening voor je opgestuurd heeft, helemaal goed!
@arkramer Klopt helemaal hoor, de Source knop zit inderdaad niet op de afstandsbediening voor de nieuwe types TV Box maar je kan de bron wel selecteren via de 'Input' knop (linksonderin op de afstandsbediening).



OK dank voor je reactie @Brian. Dan moet ik iets fout doen ben ik bang... Als ik de "Input" nop gebruik dan krijg ik als de STB aan is een toetsenbord op het scherm en als de STB uit is gebeurd er helemaal niets.



De Aan/Uit functie en de Volume functie van de TV werkt wel. Het gaat hier om een Sony TV. Ik heb inmiddels via handleiding al de verschillende Sony codes uitgeprobeerd maar met bovenstaande nog steeds als uitkomst.
Mijn afstandbedining is stuk.

Alle opties geprobeerd, batterijen vervangen, maar er gaat geen rood lampje meer branden.
Hallo, wij zijn onze ab nu al een week kwijt. Ik ben nu verplicht Nick jr te kijken. Overdag met de kids geen probleem maar in de avond😁, iets minder handig. Zouden wij een nieuwe ab kunnen krijgen👍🏻 alvast bedankt. Familie Mostaard


@arkramer Klopt helemaal hoor, de Source knop zit inderdaad niet op de afstandsbediening voor de nieuwe types TV Box maar je kan de bron wel selecteren via de 'Input' knop (linksonderin op de afstandsbediening).OK dank voor je reactie @Brian. Dan moet ik iets fout doen ben ik bang... Als ik de "Input" nop gebruik dan krijg ik als de STB aan is een toetsenbord op het scherm en als de STB uit is gebeurd er helemaal niets.



De Aan/Uit functie en de Volume functie van de TV werkt wel. Het gaat hier om een Sony TV. Ik heb inmiddels via handleiding al de verschillende Sony codes uitgeprobeerd maar met bovenstaande nog steeds als uitkomst.




OK, nou heb inmiddels even contact gehad met de klantenservice over de afstandbediening en het langzame zappen van de "nieuwe" Entone STB die ik heb ontvangen.




  1. De afstandsbediening: helaas pindakaas, er is bij de Entone geen Source knop beschikbaar en de Amino Aria box, die wel de mogelijkheid hebben op de afstandbediening om van HDMI kanaal te wisselen en die nieuwe klanten blijkbaar welk krijgen, krijgen bestaande klanten niet. Jammer joh
  2. De traagheid was niet te verhelpen door de eerste lijns support, dus dit is nu overgedragen naar de technische dienst - 2e/3e lijns support. Nog geen reactie hierop.
Helaas voor mij betekent dit einde T-Mobile Thuis. Ben jarenlang (vanaf het begin Vodafone Thuis) klant geweest, maar hier houdt het op. Ik ben blijkbaar de enige klant die graag van HDMI kanaal wisselt om bv. naar de Apple TV over te schakelen en dus is naar een andere provider overstappen de enige optie.



Succes allemaal met T-Mobile Thuis!



FYI @Brian en dank voor je reactie
Reputatie 7
@arkramer Ik heb even rondgevraagd bij wat collega's (ik gebruik zelf geen vaste TV) en het wisselen van bron via onze afstandsbediening blijkt bij veel TV's inderdaad niet te werken. Hier heb je dus nog de afstandsbediening van de TV zelf voor nodig.



@Pollekes1 Voor jou is er al een nieuwe afstandsbediening verstuurd door mijn collega zie ik, top!



@nick_ultras Voor jou heb ik hem opgestuurd en hij is onderweg! 🙂
Hoi t-mobile,



Na anderhalf jaar trouwe dienst heeft de afstandbediening van het interactieve tv-boxje het begeven.

Ik kan niet uitsluiten dat onze dochter van twee hem heeft gesloopt. In ieder geval helpen ook nieuwe batterijen en resetten niet meer.

Kunnen we hiervoor een nieuwe ontvangen?



ps. we vinden het huidige kastje ook bijzonder traag tijdens het verwisselen van zender. Een nieuwer/sneller kastje zou dus helemaal top zijn.



Alvast vriendelijk dank,



Jan vR
Reputatie 7
@JanvR Geen probleem, ik heb een nieuwe afstandsbediening naar je opgestuurd en je ontvangt hem binnen een aantal werkdagen. Er zit altijd enige vetraging in het zappen, dit heeft met het aantal handelingen die de TV Box moet verrichten te maken. Dit zou echter geen enkele seconden moeten zijn. Mocht dit wel het geval zijn laat het mij dan even weten, dan voer ik vanuit hier graag een reset van de TV Box voor je uit!

Reageer