Info

Afstandsbediening bestellen en handleiding

Afstandsbediening bestellen en handleiding
Reputatie 7
Badge +16

 

Ervaar je problemen met de afstandsbediening? Dan ben je hier aan het juiste adres!

 

Zonder afstandsbediening geen tv. Zo simpel is het. Als je niet meer kunt zappen, dan slaat al snel de paniek toe. Maar relax, de oplossing staat hoogstwaarschijnlijk hieronder! Loop alle stappen door, zo weten we wat er aan de hand is. Want als je met een reset de afstandsbediening weer werkend krijgt, is dat natuurlijk veel beter dan wachten op een nieuwe!


1. Kwijt of kapot

Kijk, als je hond zijn bot met de afstandsbediening verwisseld heeft, is er waarschijnlijk niets meer aan te doen. Is je afstandsbediening kapot of kwijt, laat dan even een berichtje achter in dit topic. Dan gaan we een nieuwe afstandsbediening opsturen.


2. Bronkanaal op de tv

Staat de tv op het juiste ingangskanaal? Als je een melding krijgt als 'no signal' of 'geen signaal' of een blauw beeld ziet, dan staat wellicht de TV Box uit of zit je niet op het juiste bronkanaal. Selecteer HDMI1 (of het kanaal waar de TV Box op aangesloten zit). Heb je nu weer beeld?


3. Lampje // batterijen

Controleer of het lampje nog wel knippert als je een toets indrukt. Brandt deze niet, dan zijn waarschijnlijk de batterijen op. Het klinkt als een cliché, maar batterijen hebben niet het eeuwige leven. Kun je ze vervangen?

 

4. Laag of geen volume

Als je een laag of geen volume op de tv hebt, kan het zijn dat het volume van de tv zelf erg laag staat. Het harder zetten via onze afstandsbediening zorgt er dan alleen maar voor dat de TV Box een hoger volume geeft. Maximaal volume is dan nog steeds erg zacht. Door de afstandsbediening van de tv zelf te gebruiken om de tv harder te zetten is dan de oplossing. 


5. Reset TV Box/Mediabox

Ook al lijkt de afstandsbediening niet te reageren, het euvel kan soms in de TV Box/Mediabox zitten. Haal deze eens voor tien seconden van de stroom. Niet uit/aan zetten, maar echt de stekker even uit het stopcontact.


6. Reset Afstandsbediening

Bij de oude afstandsbediening (zonder magenta knop rechtsboven):

  1. Druk op SETUP op de afstandsbediening en houd deze ingedrukt tot het rode lampje twee keer knippert.
  2. Voer de reset code 2, 0, 5, 1 in. Als het goed is, knippert het rode lampje opnieuw tweemaal.
  3. Let op: De afstandsbediening is nu ook losgekoppeld van de tv functies. Het volume harder zetten is nu het volume van de TV Box zelf en niet van de tv. Voor opnieuw koppelen, zie punt 6.
     

Een nieuwe afstandsbediening (die met een magenta knop rechtsboven):

  1. Druk de toetsen <1> en <6> op de afstandsbediening tegelijkertijd in tot het magenta knopje twee keer knippert.
  2. Voer snel achter elkaar de cijfers <9>, <9>, <6> in. Na elk cijfer zal het magenta knopje knipperen. Na het derde cijfer zal het magenta knopje twee keer knipperen. Als het magenta knopje vijf keer knippert is het resetten niet geluk
  3. Let op: De afstandsbediening is nu ook losgekoppeld van de tv functies. Het volume harder zetten is nu het volume van de TV Box zelf en niet van de tv. Voor opnieuw koppelen, zie punt 6.

Afstandsbediening Mediabox (die met een witte knop rechtsboven)

  • Wil je de afstandsbediening ontkoppelen van de Mediabox? Druk dan tegelijk op [OK] en [Volume omlaag] en houd de knoppen minimaal 3 seconden ingedrukt.​

  • Wil je de afstandsbediening weer koppelen? Druk dan tegelijk op [OK] en [Thuis] en houd de knoppen minimaal 3 seconden ingedrukt.

 

7. Koppelen tv en TV Box/Mediabox

Koppelen tv en TV Box met "oude" afstandsbediening // Volume problemen

Het kan zijn dat het volume van onze TV Box heel laag staat. Op vol volume hoor je nauwelijks iets. Of je hebt twee afstandsbedieningen nodig om de tv te bedienen. Dat kan makkelijker! Reset dan eerst de afstandsbediening zoals hierboven staat. Zet het volume van de TV Box daarna voluit. Als we nu de TV Box weer koppelen aan de tv, is het volume weer goed afgesteld. Het koppelen kan op twee manieren.

• Druk op SETUP en houd deze ingedrukt tot het rode lampje twee keer knippert,
• Druk 1 keer op de MUTE knop
• Druk 1 keer op de TV knop

Kun je hierna de tv nog niet aan/uitzetten met onze afstandsbediening? Koppel dan op de volgende manier:

• Druk op SETUP en houd deze ingedrukt tot het rode lampje tweemaal knippert.
• Voer de code 9, 9, 1 in.
• Zap nu een kanaal verder (CH+) en wacht vijf seconden tot de tv uitgaat.
• Gaat de tv niet uit, zap opnieuw (CH+) en wacht tot de tv uitgaat. Het kan zijn dat je dit enkele keren moet herhalen. Belangrijk: wacht wel vijf seconden voordat je opnieuw zapt!
• Springt de tv uit, toets dan snel nogmaals SETUP in.

Tot slot is er nog een derde optie. Zoek jouw merk tv op in deze lijst en voer de juiste tv-code in.

 

d099e0af-69ab-4d0e-bdf5-42576bd9cde7.jpg



Koppelen tv en TV Box met nieuwe afstandsbediening

  • Om de Afstandsbediening automatisch te koppelen druk je 1 + 3 tegelijk in. De magenta knop gaat na een paar seconde knipperen.
  • Druk de tv powerknop (knop 1 in onderstaand schema) in en houd hem ingedrukt totdat de tv uit gaat.
  • Zet de tv dan weer aan met de zelfde tv Powerknop. (knop 1 in onderstaand schema).
  • Sla de instellingen op door op de stop knop te drukken (knop 6 in onderstaand schema).
  • Als het goed is zijn de instelling opgeslagen. Kijk ook gelijk even of je het geluid harder en zachter kunt zetten.

Werkt het automatisch zoeken niet?

  • Om de afstandsbediening te koppelen druk je 1 + 6 tegelijk in. De magenta knop gaat na een paar seconden knipperen.
  • Zoek de juiste code op in onderstaande tabel:

 

Na het vierde cijfer zal het magenta knopje twee keer knipperen. Als het magenta knopje vijf keer knippert is de code niet correct. Kies dan een andere code en herhaal de eerste 2 stappen.

  • Zet de tv dan weer aan met dezelfde tv Powerknop (knop 1) en test de Mute, Vol+ en Vol- knoppen.
  • Sla de instellingen op door op de stop knop te drukken (knop 6).

 

91aa79c8-8080-4be9-8a39-55e9c48e3010.png


8. Pauzeknop

Werkt alleen de pauzeknop niet? Dan is er iets anders aan de hand. Waarschijnlijk zit de harde schijf vol (dit geldt alleen bij de TV Box met tijdsaanduiding). Verwijder enkele opnames en controleer je schijfruimte. Lukt het nog steeds niet, laat het hieronder even weten, dan kunnen we op afstand wellicht alle opnameruimte weer vrijmaken.

 

Ervaar je toch problemen met je afstandsbediening?

Werkt de afstandsbediening nog steeds niet? Schrijf dan een berichtje hieronder met uitleg wat je al gedaan hebt. Dan gaan wij er zo snel mogelijk mee aan de slag!

 

Werkt het geluid nog niet na het koppelen van jouw nieuwe afstandsbediening (met de magenta knop)? Los het op met de volgende herstelmethode: opgelost door vóór de koppelprocedure het geluid van de tv aan te zetten. Soms staat het geluid op mute waardoor geluid geblokkeerd wordt. Dat kom doordat de volumestappen van de TV toegepast worden op het door de box aangeboden signaal. Is dat signaal 0 (dat is het bij mute) dan heb je geen geluid. Zie topic: afstandsbediening koppelen | Odido Community voor de originele post.

Als tijdelijke oplossing kun je altijd gebruik maken van onze Odido Online TV app. Dan heb je de beschikking over 35+ zenders op je mobiel, tablet of laptop/PC overal in de EU. Dan heb je in ieder geval nog wat te zappen! :wink:

Tip van Communitylid TMTV: Nog een kleine tip voor iedereen die in afwachting is van een nieuwe afstandsbediening: als je een USB-toetsenbord hebt liggen, kun je die tijdelijk aansluiten op je TV Box. Dan kun je in elk geval de cijfertoetsen gebruiken om te zappen. 

Heb je problemen met het beeld of de TV Box zelf, volg dan de stappen uit dit topic voor probleemloos tv-kijken:

Ik heb haperend/slecht beeld | Odido community

 

Wil je alles op je gemak nog eens teruglezen, dan kun je hier de handleiding vinden: handleiding TV Box en afstandsbediening


3137 reacties

Reputatie 7
Badge +16

@Striks Gefeliciteerd met je nieuwe woning, is alles verder goed gegaan met verhuizen? :smile: Er komt een nieuwe afstandsbediening jouw kant op, over 3 tot 5 werkdagen ligt deze op de stoep. 

Hoi!

Onze afstandsbediening doet het niet meer nadat we deze in een glas water hebben laten vallen. (Vraag me niet hoe.)

We hebben uiteraard al geprobeerd  de afstandsbediening goed droog te krijgen en er nieuwe batterijen in te doen, maar dat mocht niet baten.

Is het mogelijk een nieuwe te ontvangen?

Alvast heel erg bedankt!

 

Reputatie 7

Hi @Loesie86, oei dat zal de afstandsbediening inderdaad niet overleefd hebben haha. Er komt een nieuwe naar je toe! :wink:  

Hi @Loesie86, oei dat zal de afstandsbediening inderdaad niet overleefd hebben haha. Er komt een nieuwe naar je toe! :wink:  

Super! Hartstikke bedankt.

Reputatie 1

Goedemorgen Brian. Ik heb de afstandsbediening helaas nog steeds niet ontvangen. Kun jij checken wat er mis is gegaan?

Reputatie 7
Badge +16

@gkollenstaart Ik heb direct een nieuwe voor je besteld. Er is hoogstwaarschijnlijk wat mis gegaan tijdens de distributie, sorry voor het ongemak. Deze zal binnen 2 tot 5 werkdagen op de stoep liggen!

Reputatie 1

Dank u!

Hoi, 1 van mijn 2 afstandsbedieningen doet het niet meer. Doet niets met nieuwe batterijen.

Hoi Hoi,

 

wij hebben twee entone tvboxen uit de tijd dat T-Mobile thuis nog Vodafone thuis hete.

Nu werken beide afstandsbedieningen niet meer naar behoren en reageren zelfs met nieuwe batterijen werken niet meer goed.
Is het heel onbeleefd om 2 nieuwe afstandsbedieningen te vragen?

met vriendelijke groet,
Koen Vijnmans

Reputatie 7
Badge +16

@Jaap59 Dat is niet de bedoeling, we gaan er gelijk werk van maken! Ik heb een nieuwe naar je opgestuurd, deze zal binnen 3 tot 5 werkdagen op de stoep liggen.

 

@Vijnmans Het is zeker niet onbeleefd om twee nieuwe afstandsbedieningen te vragen! Er komen er twee jouw kant op, geef het 3 tot 5 werkdagen.

Mijn afstandbediening werkt niet meer , willen jullie een nieuwe opsturen .

 

mijn klantnummer  is :*** mod-edit

 

 

Geen klantnummers en persoonsgegevens in openbare posts alsjeblieft. :wink:

Goedenavond,

 

Onze afstandbieding van het extra kastje werkt niet meer goed. De OK knop en verschillen pijltjes doen het niet meer. Nu nemen de kids de werkende afstandsbediening uit de woonkamer mee! Wat moet ik opgeven om nieuwe te krijgen?

Alvast bedankt!

Reputatie 2

@Jason Helaas de nieuwe afstandsbediening nog niet mogen ontvangen, ik neem aan 3-5 werkdagen?

overigens werken beide afstandsbediening die ik heb gewoon op het oude kastje… mijn conclusie is daaruit dan ook dat het nieuw ontvangen kastje defect is :( 

Reputatie 7
Badge +16

@Jamaljt Heb je al nieuwe batterijen geprobeerd? Een reset van je modem en TV Box werken vaak ook goed!

 

@Lucaspr Er komt een nieuwe afstandsbediening jouw kant op. Levertijd is gemiddeld 3 tot 5 werkdagen. :wink:

 

@Treurwilg Het duurt inderdaad gemiddeld 3 tot 5 werkdagen voordat deze op de mat ligt. Ik zie dat de technische dienst al een ticket heeft openstaan met jouw case. Zij pakken dit verder met je op. Gaat onder andere over de wegvallende diensten die je ervaart.

Goedenavond!,

13 januari is er een nieuwe afstandsbediening verstuurd maar ik heb deze helaas nog niet mogen ontvangen!

 

Groeten Nick

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @N.Vorgers,

 

Bedankt dat je het aankaart! Ik heb het neergelegd bij de distributeurs want er lijkt in enkele gevallen wat mis te gaan. Sorry voor het ongemak! Er komt een nieuwe jouw kant op.

Reputatie 1

Hoi @Blm870.

 

Er komt een nieuwe ab jouw kant op! Deze zal binnen 3 tot 5 werkdagen op de stoep liggen. :wink:

Ik heb helaas nog niets mogen ontvangen na 7 werkdagen.

Hoi

de stb knop werkt niet meer van de vodafone afstandsbediening (batterijen al vervangen)

kan ik een nieuwe krijgen?

Kan ik een nieuwe afstandbediening krijgen. We kunnen hem al twee weken niet vinden. Overal gezocht.

 

Hi @Piotr 

Ik heb helaas nog geen nieuwe atb mogen ontvangen. 

Kan je eens nagaan of dit wel helemaal goed gegaan is? Bvd!

 

Kevin 

Hey @Treurwilg,

Jammer dat de reset niet het gewenste effect heeft gehad! Werkt de oude afstandsbediening wel op de nieuwe TV Box? En heb je ook al geprobeerd om je nieuwe afstandsbediening van een reset te voorzien zoals dat vermeld staat in dit topic? Mocht dat niet hebben geholpen dan breng ik onze techneuten op de hoogte. Ik hoor graag van je!

​​Hoi ​​@KevinTvdBerg,

Ik heb je zojuist een nieuwe afstandsbediening toegestuurd! Het type TV Box dat je bezit, is nog steeds hetzelfde model wat we leveren. Ervaar je problemen met de TV Box? Zo ja dan help ik je graag aan een oplossing! Mocht je je TV Box om willen ruilen voor een ander model dan kan dat uiteraard ook, maar dan zou de nieuwe TV Box er één zijn zonder opnamefunctie. 

 

Beste T-mobile,

 

Waarschijnlijk heeft ons zoontje van een jaar de afstandsbediening in de prullenbak gegooid. Hij is in ieder geval onvindbaar! Zou er een nieuwe opgestuurd kunnen worden?

 

Reputatie 7
Badge +16

@Blm870 Jeetje dat is niet bedoeling, ik vrees dat de distributie ook bij jou misgelopen is. Sorry, er komt zo snel mogelijk een nieuwe aan. 

 

@swb79 Er komt een nieuwe jouw kant op, binnen 3 tot 5 werkdagen ligt deze op de stoep.

 

@Maarten7332223 Al in de prullenbak gekeken? Je weet het nooit natuurlijk, nee sorry grapje! Er komt een nieuwe jouw kant op. 

 

@KevinTvdBerg Ook bij jou is het misgegaan, sorry! Je krijgt zo snel mogelijk een nieuwe. 

 

@DouweZwager Ik vraag me af of dat wat zegt over de kwaliteit van de oude afstandsbediening dat je zoontje die in de prullenbank gooit, kinderen voelen zoiets vaak aan. :wink: Nee gekkigheid, ik stuur een nieuwe op!

Beste Tmobile.  er werken steeds minder knoppen op mijn ab. Zouden jullie svp een nieuwe ab kunnen opsturen? 

Ik heb een reset en nieuwe baterijen geprobeerd. 

 Ik hhor t graag.

Edwin uit Dordrecht

Reputatie 1

Beste t mobile. 12 dagen geleden heb ik er eens geïnformeerd of mijn afstandbediening al was verstuurd. Want na twee weken was hij er nog steeds niet. Er bleek toen iets mis te zijn gegaan in het  distributiecentrum. Is er nu weer iets mis gegaan in het distributiecentrum? Want ondertussen is het nu al bijna een maand geleden dat mijn hond de afstandbediening heeft opgegeten en we dus aan het improviseren zijn met de app. Kunnen jullie me nu snel en nieuwe opsturen? Anders wordt mijn vrouw boos op me

Reputatie 1

 heb tot 2maal gevraagd om een nieuwe afstandbediening en nog niets ontvangen. Toen ik voor de zekerheid mijn adresgegevens deelde werd me verzocht die te verwijderen. Zouden jullie me nogmaals een nieuwe afstandbediening kunnen sturen en zou ik jullie dan mijn adresgegevens kunnen meegeven zodat die naar het juiste adres gaat. Het vervelende hier is dat deze afstandsbedieningen niet in de winkel verkrijgbaar zijn (ik heb al eens voor niets een universele afstandsbediening gekocht), dus als knoppen het niet meer doen kun je niets.

 

Reageer