Beantwoord

Afstandsbediening & Chromecast

  • 1 January 2020
  • 2 reacties
  • 441 Bekeken

  • is net lid geworden
  • 0 reacties

De T-Mobile afstandsbedieing werkt wel om mijn TV te bedienen maar ik kan m niet gebruiken voor mijn Chromecast. Als ik via Chromecast Netflix kijk kan ik het programma niet pauzeren. Volume harder werkt wel, zachter werkt niet….

Bij een tweede (Smart) Samsung TV hetzelfde probleem.

Met de originele Samsung afstandsbediening kan ik Chromcast of de Smart TV wel bedienen maar weer niet de T-Mobile TV-box….

Is hier een oplossing voor?

 

Frank J

icon

Beste antwoord door Anonymous 1 January 2020, 20:20

Bekijk origineel

2 reacties

Met de T-Mobile afstandbediening kun je 2 zaken bedienen van de TV, geluid en aan/uit, de rest bedien je de box van T-Mobile.

Dus daar kun je echt niks meer mee bedienen.

Met sommige samsung afstandbedieningen kun je wel de TV box bedienen, kan je alleen niet vertellen welke en hoe.

 

Als het niet kan is de mogelijke oplossing een universele afstandbediening die apparaten kan bedienen,

ikzelf gebruik een Logitech Harmony Companion, daarmee kan eigenlijk alles ingesteld worden.

Reputatie 6
Badge

De telefoon gebruiken om een Chromecast te bedienen zoals normale mensen :wink: (schijnbaar is een beperkte besturing idd mogelijk via de afstandsbediening van enkele tv's vanwege HDMI-CEC. Aangezien de Chromecast op de HDMI poort van de tv zit en niet direct op het T-Mobile kastje zal je vast aangewezen blijven op de Samsung afstandsbediening).

Reageer