Alle vs Favoriete Zenders - het werkt niet.

  • 12 January 2021
  • 12 reacties
  • 367 Bekeken

paar maanden probleemlooos tv gekeken met Fabrieksinstellingen

totdat mijn oog viel op; Activeer Account / Profiel om Favoriete zenders te selecteren. 

Enthousiast  NPo 1, 2, 3 etc etc ingevoerd. 

Wat blijkt … Hallo India ICT - je Gids begint met het laatste zendertje en helemaal onderaan vind je NPo 1, 2 3. Kost je ong 3 uur om al die zenders in de goede volgorde te zetten. Dus dat wil je niet. Je wilt helemaal niets meer met die Favorieten te maken hebben, maar daar denken zij anders over. Alle zenders weer gewist uit mijn Favo lijstje en wat blijkt nu; hahahaha, dat ding doet niets meer. Geen zenders geselcteerd, kan niet zappen (want geen zenders geselecteerd), modem reset, niks, tv kastje reset, niks. 1, 2 nee, 3 Klantenservicemedewerkers en 1 teamleider, gesproken, maar helemaal niks.  Niemand heeft een idee. Dus daar zit je dan… met je dikke maandabonnement met 35 zenders in omgekeerde volgorde en niemand weet hoe je de boel terug zet. hier die een oplossing heeft? Uit het raam flikkeren heb ik geprobeerd, maar toen kreeg ik een nieuw kastje… bleek hetzelfde probleem te hebben. Vermoedelijk dat het data opslaat en daar kom je nooit meer van af. 


12 reacties

Welke STB heb je met welke firmware?

 

 

Waar staat STB voor en waar vind ik dat? En welke firmware, modem of tv-box? en waar vind ik die?

Beetje laat maar ben je hier nog verder mee gekomen?

Reputatie 7

Hi @iketea, top dat je in dit topic van je laat horen! Ik hoor graag of jij hier zelf problemen mee ervaart? De Community helpt je hier namelijk met liefde bij! 

Hoi @Lisa 

Ik ondervond ook problemen met het alleen kunnen zappen door favorieten en bij het verwijderen van alle favoriete kanalen niet meer kunnen zappen vanwege de melding “Er zijn momenteel geen favoriete kanalen”.

Dit kan vervolgens worden opgelost door Menu > Account > Profielen > selecteer Admin > Activeer Favorieten = UIT

Alleen je raadt het al, dan maak je geen gebruik meer van favorieten.

Vanuit een user perspectief zijn er naar mijn ervaring 2 opties:

  1. Je activeert favorieten maar je kunt dan enkel door je favorieten zappen 
  2. Je de-activeert favorieten

Hoe kun je een favorieten lijst maken en tegelijkertijd toch door alle kanalen blijven zappen? 

Bij vorige aanbieder (Ziggo) had elke TV box die ik van ze heb meegemaakt de optie om een lijst met favorieten op te stellen en die met een knop op te roepen. Zappen kon gewoon door alle zenders.

Ik weet zeker dat ik een functie over het hoofd zie. Hoor graag van jullie hoe resultaat kan worden bereikt :-)

 

Reputatie 7

Hi @iketea, merci voor de aanvulling! Kan je aangeven waarom je deze functie zou willen? Het klopt namelijk dat je alleen zenders die je als favoriet instelt, in je favorietenlijst ziet en alle zenders zie je in de reguliere zenderlijst. Ik hoor het graag van je, want ik denk heel graag met je mee.

Hoi @Lisa 

Misschien leg ik het verkeerd uit en is het bestaande functionaliteit.

Want zoals jij het uitlegt begrijp ik dat er wel een favorieten lijst en volledige lijst apart bestaan en afzonderlijk van elkaar gebruikt kunnen worden?

Zoals ik tot nu toe heb ervaren is het “of - of” en niet “en - en”.

Mijn ervaringen met Ziggo boxen kan ik denk ik het beste vergelijken met “Favorieten” in de webbrowser van je telefoon of laptop:

Een lijst met favoriete pagina's / zenders, maar als je wilt kun je even goed elke pagina die je wenst bezoeken - en dus ook elke zender zappen die je wilt zappen.

Ik zie in deze user story Favorieten meer als een “rubriek” die je naar wens kunt selecteren en waar je doorheen kunt zappen. Maar zo zou je ook de rubriek “Alles” moeten hebben en je door alle zenders kunt zappen.

Stom voorbeeld misschien maar stel je vind Pakistan favoriet tijdens de Olympische spelen dan kijk je als sport liefhebber toch ook de wedstrijden van de andere landen? Of stel Pakistan vliegt eruit na de eerste ronde dan kijk je  evengoed de komende wedstrijden?

:-)

Reputatie 7
Badge +16

@iketea Je legt het perfect uit, we begrijpen precies wat je bedoelt. Het is inderdaad niet mogelijk om gelijktijdig de reguliere lijst en de favorietenlijst actief te hebben zodat je door beide kunt scrollen. Ik zet jouw wens/suggestie in het bijbehorende topic: Wensen & Suggesties voor Thuis | T-Mobile Community. Thanks voor je feedback, sterk punt! 😄👍

Hallo, sinds dinsdag j.l. weer na een jaar Caiway  terug bij T- Mobile. Aansluiting alles vlot verlopen. Alleen heb ik een probleem met het maken van een favorietenlijst TV zenders en het op mijn volgorde brengen. Volgens mij ging het een paar jaar geleden heel makkelijk met het maken van een favorietenlijst en de volgorde aanpassen. Nu moet je profiel aanmaken en activeren. Ik kom er niet uit,ik heb  op het internet gezocht maar  ond alleen de oude situatie. Ook zag ik dat je maar 42 zenders als favoriet opslaan. Maar het grootste probleem is hoe kan ik eea opslaan cq activeren.

Graag hoor ik van jullie.

Groet H.Figge

 

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @HFig, leuk om te horen dat je weer bij ons bent teruggekeerd! 😃 Geen zorgen, het is nog zeker mogelijk om de volgorde van je favorietenlijst aan te passen. De instructies hiervoor vind je hier: alles over de favorietenlijst.

Ik verwacht dat je kijkplezier hiermee ook weer snel is teruggekeerd! 

Hallo Cal,

Bedankt voor je bericht,ik ga in het weekend het proberen.👍

het is december 2023 en de tv app op lg tv is nog steeds BETA met geen favoriete zenders in te stellen

Reageer