Beantwoord

Alleen SD weergave Set top box

  • 15 October 2018
  • 23 reacties
  • 969 Bekeken

Hallo,

Mijn set top box geeft HD kanalen alleen in SD weer. Weet iemand hoe dat te verhelpen valt.
STB is aangesloten op een Samsung SMART TV met een HDMI kabel

Mvrgrt, Taco
icon

Beste antwoord door stefan.1997 15 October 2018, 23:18

Bekijk origineel

23 reacties

Reputatie 6
Badge
Hallo @OcatielB

Wat vervelend. Je wil natuurlijk lekker scherp beeld Zoals ik het lees zijn er twee dingen die je kunt doen en/of onderzoeken.

  1. Test je internetsnelheid. Deze moet op zijn minst 10/15mbits zijn. Mocht dit minder zijn dan is er te weinig bandbreedte en ondervind de settopbox daar hinder van. Speedtest. Mocht het hier niet aanliggen:
  2. Haal je settopbox even van de stroom af. Ongeveer 30sec.
  3. Is het probleem niet verholpen. Wacht dan op een reactie van een van de moderators. Of neem contact op met de klantenservice.
Ik hoop dat het snel opgelost is.
Reputatie 7
Hoi Taco,

Ik zie dat stefan.1997 je al een goede tip heeft gegeven en je op weg heeft geholpen. Is het inmiddels gelukt? Zo niet, ik sta voor je klaar!
Hallo,

Bedankt voor de reactie.

  1. Ik neem aan dat die snelheid wordt bepaald door de internetaansluiting? Aangezien de TV op andere VPN draait dan het internet, lijkt me dat lastig te testen. Trouwens nog niet kunnen proberen.
  2. Dit had ik al een keer gedaan, zonder resultaat. Zal het nogmaals uitvoeren.
  3. ZIe 1 en 2. Ik laat het resultaat weten.
Mvrgrt, Taco
Reputatie 7
Hey @OcatielB het klopt dat je snelheid wordt bepaald door je internetaansluiting. Wat voor snelheid heb je afgesloten? En heb je je TV Box bekabeld aangesloten op je modem? Ik ben benieuwd!
Ik heb een glasvezel aansluiting met 750Mb abbo. Snelheid genoeg en dat wordt dan ook prima gehaald. De STB zit rechtstreeks met lan kabel op het modem aangesloten.
Ik had in de tussentijd ook getest met de Amino STB, deze gaf wel mooi Full HD weer, maar dan ik weer niet opnemen, dusss...

Inmiddels telefonische contact gehad met de service-afdeling. Na diverse pogingen om nieuwe instellingen te laden, is het niet gelukt de Entone op (Full) HD te krijgen. Volgens de berichten krijg ik een nieuwe STB opgestuurd.

We gaan het meemaken.

Bedankt voor de reacties en aangeboden hulp. Dit onderwerp kan op slot.😁
Reputatie 6
Badge
Mooi! Ik hoop dat je hem snel binnen hebt. En weer lekker scherp beeld hebt!
Reputatie 7
Hey @OcatielB fijn om te horen dat de er een splinternieuwe TV Box jouw kant op komt!
Ha @Piotr, de nieuwe box ontvangen en die doet het wel goed. Mooi scherp beeld. Thx voor de ondersteuning.

Groet, Taco
Reputatie 1
Sinds een paar weken heb ik hetzelfde probleem met mijn Entone box. Teksten in de menu's zijn ineens heel onscherp en mijn tv geeft ook op HD-zenders aan dat het aannvoersignaal SD 720x480 60p is. Dit is volgens mij ontstaan na gepland onderhoud waarover gemaild was.
@timvw je kan het beste bellen met de helpdesk. De medewerker die mij hielp heeft door de technische dienst een aantal aanpassingen uitgevoerd op de STB. Toen ze daar door de opties heen waren, hebben ze een nieuwe STB toegestuurd.
Reputatie 7
@OcatielB Goed om te horen dat het verwisselen van de TV Box bij jou heeft geholpen! @timvw We hebben meerdere meldingen van klanten hierover ontvangen en bij de meeste werkt het verwisselen van de TV Box niét. We hebben inmiddels contact opgenomen met onze leverancier en zijn bezig om dit te onderzoeken. Excuses voor het ongemak!
Reputatie 1
Dankjewel Brian! Is er inmiddels al meer nieuws hierover? Wanneer verwachten jullie een oplossing?
Reputatie 7
Hoi @timvw,

Omdat we in deze situatie afhankelijk zijn via een derde partij, hebben we het nog niet kunnen oplossen. Excuses hiervoor! Weet dat we aan het strijden zijn om zo snel mogelijk een oplossing te kunnen bieden. We werken er hard aan voor je! Ik duim met je mee dat je snel kunt genieten van optimaal beeld.
Reputatie 1
Fijn dat jullie er boven op zitten en het nu snel zal worden opgelost!

Aangezien het product niet voldoet aan hetgeen waar ik voor betaal (namelijk een groot aantal zenders in HD) en jullie niet snel een oplossing kunnen bieden zou ik graag horen hoe ik in aanmerking kom voor een compensatie.
Reputatie 7
ik kan het zelf niet testen, de stb ontvangt wel full hd maar downgrade het signaal naar sd. volgens mij zou het moeten werken als je een hdmi 1.2 kabel gebruikt.
Reputatie 7
Hoi timvw,

Begrijpelijk dat je een vergoeding wenst. Als het probleem opgelost is, kan ik een vergoeding voor je aanvragen. Je krijgt dan in één keer een vergoeding over de tijd dat je niet hebt kunnen genieten van alle HD-zenders. Ik regel dat graag voor je. Houd je ons op de hoogte?
Reputatie 1
Fijne service! 🙂 Laten we eerst zorgen dat het probleem opgelost wordt. Hebben jullie inmiddels al zicht op een oplossing?
Reputatie 1
Sterre / andere mods? Is er weer een update? De beeldkwaliteit is echt niet om aan te zien. Wanneer verwachten jullie dit concreet op te lossen. Als het probleem in het kastje zit, is deze dan om te wisselen voor een kastje dat wel een HD-signaal uit kan sturen?
Reputatie 7
helaas is het vervangen van de stb niet de oplossing. je zou een hdmi 1.2 kabel kunnen proberen of eens aansluiten aan een andere tv. input van de hdmi aanpassen naar max full hd inplaats van 4k.
Reputatie 1
Ik heb geen andere tv dus dat gaat niet lukken. Wel een andere hdmi kabel en hdmi poort van tv geprobeerd maar ik blijf dezelfde sd invoer ontvangen. Ik kan niet terug vinden hoe ik het ingangsignaal naar max HD ipv UHD kan zetten. Heb het idee dat je dat op mijn tv niet kan instlrn.

Het heeft 2 jaar lang goed gewerkt maar sinds september is na een update van de box mijn beeld slecht geworden.

T mobile, graag ontvang ik een update wanneer jullie dit opgelost denken te hebben. Ik begreep dat de oorzaak inmiddels was achterhaald.
Reputatie 7
Hi @timvw, we hebben het gisteren tijdens een sessie met onze developer opnieuw onder de aandacht gebracht en onder andere jouw situatie als voorbeeld aangedragen. Zodra ik meer weet neem ik zeker contact met je op!
Reputatie 2
Zie dit topic waarbij hetzelfde probleem al een aantal maanden speelt:
https://community.t-mobile.nl/t-mobile-thuis-televisie-493/tv-resolutie-slechts-576p-304635

Reageer