Beantwoord

Amino 610x Unable to get upgrade firmware


Reputatie 1
Vandaag T-Mobile Thuis glasvezel 200/200 gekregen en Ziggo (helaas?) de deur uit gedaan.
Ik heb 2 kastjes besteld, 1 voor de woonkamer en 1 voor de slaapkamer.

Het kastje in de woonkamer deed niets na initiële installatie maar na een uur of wat kwam ie tot leven, op een standaard 5 Poorts switch, de andere boven bekabeld op een accesspoint deed het niet, “Unable to get firmware upgrade”. Accesspoint heeft uiteraard een bekabelde verbinding met het modem.

Toen het werkende kastje van beneden naar boven op de slaapkamer geplaatst op dezelfde kabels, en opgestart, na een paar extra upgrades deed ie het ook goed boven op de slaapkamer. Het boxje met de foutmelding van boven nu aan de tv en internet verbinding beneden gehangen aan de kabels waar het andere kastje goed opgestart was. Maar ook hier dezelfde foutmelding. Volledig bekabeld aangesloten, zit alleen een utp muuraansluiting en een standaard netgear gs105 unmanaged domme switch er tussen.

Rechstreeks op de muur aansluiting zelfde melding, en daarna met de lange t-mobile kabel helemaal naar de Zyxel router. Met en zonder restart router. Volgens mij is het gewoon een bricked amino kastje.

ik laat hem een nachtje aan staan, maar volgens mij is dat zinloos. Alhoewel het lampje af en toe groen knippert en dus wel data verstuurd. Bij het opstarten zegt ie ook dat hij connected is met ACS. Dan heel lang synchronizing en dan de error.

P.s. Na 10x een nickname proberen in te vullen en die geweigerd werd typte ik deze nickname in en werd per ongeluk wel geaccepteerd.
icon

Beste antwoord door Hidden.nld 2 July 2019, 23:57

Bekijk origineel

23 reacties

Reputatie 6
@IsDitEenOrgineleNaam Vervelend probleem dit.

Misschien dat @Hidden.nld je hierin kan helpen.

Als je nog steeds Unable to get upgrade firmware melding krijgt, zou dat iets met het mac adres zijn, maar kan er langs zitten, vandaar ik aan @Hidden.nld vraag.
Reputatie 7
@IsDitEenOrgineleNaam

Ik zal eerst even wat achtergrond informatie geven.
als je bij de wan van je internet verbinding kijkt dan zie je 3 verbindingen 1 voor management 1 voor gewoon internet en 1 voor tv.
Voorheen werd internet gescheiden door middel van een vlan op de poort. zo kon je alleen poort 1 en poort 2 gebruiken en poort 3 en 4 voor tv.

Dat is met het Zyxel modem anders. het modem herkent de stb en stuurt al het verkeer van de stb over het vlan voor tv. hiervoor moet het mac adres van de stb geregistreerd zijn in de acs. deze configureerd dan het modem zo dat het tv verkeer weer over de aparte vlan naar buiten gaat.

Het lijkt er dus op dat het macadres van het kastje niet is geregistreerd in de acs en dus niet kan werken. als je het mac adres hier in het topic plaatst dan kan een moderator even controleren of deze goed is geregistreerd.

verder maakt de tv streams gebruik van anycast dit werkt niet met elke switch goed. dit komt dan door een uitgeschakeld apparaat welke wake on lan ondersteund. de adapter valt dan in spaarstand welke alleen op 10mbit werkt. hierdoor is er niet genoeg bandbreedte voor het tv verkeer. je zou dan een switch met igmp snooping moeten gebruiken.
Reputatie 1
@Hidden.nld
Gistermiddag heb ik contact gehad met de klantenservice, en dit verhaal verteld. 1 kastje die het gewoon goed doet zowel boven als beneden, andere doet het helemaal niet. Zodra ik het werkende kastje aansluit op die switch (op de plek waar hij in eerste instantie ook gewoon goed geregistreerd is bij t-mobile) heb ik geen haperingen, geen blokken, super mooi beeld en geluid. Aan die switch zit geen pc, enkel een media speler, een tv, een versterker, wii-u en dus de amino.

Neem ik het andere kastje, dan krijg ik op deze plek deze foutmelding, maar rechtstreeks verbonden met de T-50 ook.

Ik vroeg al aan de mevrouw van de helpdesk of ze het macaddress van het kastje nodig had maar ze kon zien dat 1 van mijn kastjes "rood" was, en heeft het kastje (mac-address neem ik aan, werd niet expliciet vermeld) opnieuw geregistreerd en mij gevraagd om een half uur na het telefoontje nogmaals te proberen. Maar helaas. Binnen 2 dagen wordt er nu een monteur gestuurd om het kastje te wisselen. Beetje jammer, want gewoon een andere opsturen en deze retourneren is goedkoper voor t-mobile, echter is het een eis van de leverancier. Overigens vertelde ze me dat er een batch amino kastjes is uitgeleverd met verkeerde firmware, en dan kun je hoog en laag springen en tot st juttemis wachten maar het gaat niet werken, die kastjes zijn namelijk niet voorbereid om de upgrade goed te doen.

Het mac-address is:00:03:E6:79:3B:F8
Reputatie 6
@IsDitEenOrgineleNaam Bedankt voor de info.

Webcare reageert in de regels ergens tussen 24/48 uur. Maar door drukte kan dit uitlopen.

Nou weet ik niet of dat de tijd is vanaf je een topic start. Webcare leest in ieder geval mee. Je zal alleen een beetje geduld moeten hebben helaas.
Reputatie 1
Hopelijk leest ziggo niet mee, maar de kabel in de straatkast is nog niet losgehaald, ik heb in de woonkamer dus nog de basic / standaard zenders digitaal beschikbaar. waarvan zelfs nog 4 of 5 in HD.
Reputatie 6
@IsDitEenOrgineleNaam Weet je dat bij heel veel mensen de ziggo kabel nog is aangesloten? Deze worden alleen losgekoppeld als er toevallig een monteur in de straat moet zijn. Verder is het niet zo'n prioriteit.
Reputatie 7
@IsDitEenOrgineleNaam Goed nieuws, we gaan de TV Box handmatig juist registreren, de opdracht staat hier voor uit, ik verwacht dat je over enkele dagen beeld hebt! Excuses voor de vertraging!
Reputatie 1
@Brian
Dank alvast! Moet ik af en toe proberen of krijg ik een seintje. Wel raar dat ik nu tegenstrijdige berichten krijg van de telefonische helpdesk en van jouw. Maar belangrijkste is natuurlijk dat het goed opgelost wordt.

Als “ict-er” snap ik dat bij een enorme toeloop van klanten quality control onder druk komen te staan op het moment dat deadlines feitelijk al overschreden zijn. Maar toch...

De oplevering werd een week vertraagd en de guidion man kan er ook niets aan doen. Die moest na mij maar voor 10:00 nog 2 klanten afwerken, echter ging hij om 9:45 bij mij weg... terwijl er toen nog geen werkende tv was. En uiteindelijk doet 1 vd 2 kastje het niet en heb ik een avond zitten klooien en ergeren.

Andere kant:
  • netwerk is nu super stabiel en snel
  • kwaliteit van de tv is erg goed (volgens mij beter beeld en geluid dan ziggo HD)
  • goede prijs / kwaliteit i.c.m. mobiel t-mobile abbo
Ben wel blij met de overstap! (Nu nog een F1 zender 😀)
Reputatie 6
@IsDitEenOrgineleNaam je kan een abonnement op Ziggo sport nemen. Weer een probleem opgelost.
@IsDitEenOrgineleNaam Goed nieuws, we gaan de TV Box handmatig juist registreren, de opdracht staat hier voor uit, ik verwacht dat je over enkele dagen beeld hebt! Excuses voor de vertraging!
@Brian graag ook mijn kastjes vast goed registeren:
mac 00:03:E6:7A:69:FC
mac 00:03:E6:7A:6A:30
Reputatie 1
@Brian , @Glassertje
Dank voor het meewerken/meedenken en oplossen van het probleem. Zaterdagavond zette ik het tv kastje aan en het ging zichzelf direct upgraden... daarna even registreren/inloggen en werkende tv!

Alles werkt nu naar behoren. Nogmaals dank.
Reputatie 6
@IsDitEenOrgineleNaam Fijn dat het eindelijk werkt.

@IsDitEenOrgineleNaam Goed nieuws, we gaan de TV Box handmatig juist registreren, de opdracht staat hier voor uit, ik verwacht dat je over enkele dagen beeld hebt! Excuses voor de vertraging!@Brian graag ook mijn kastjes vast goed registeren:
mac 00:03:E6:7A:69:FC
mac 00:03:E6:7A:6A:30

@Brian @Sander is dit gefixt?
Reputatie 7
Hi @raylsd1983, ik heb de opdracht zojuist uitgezet naar onze technische dienst!

@IsDitEenOrgineleNaam Goed om te horen dat het is gelukt! 😃
@Brian kan je dit voor mij ook fixen?

Mijn mac adres is 00:03:E6:7A:59:C4
Reputatie 7
Hi @Stimorol, we hebben het MAC adres inmiddels geregistreerd! Het kan zijn dat je nog even een reset uit moet voeren, hier vind je hoe je dat doet.
Ik krijg hier dezelfde melding. @Brian zou je dit bij mij ook willen oplossen?
MAC adres: 00.03.E6.7A.3F.E2
Ik heb hetzelfde probleem, heb een Zyxtel T-50 en een Amino tvbox er is een ticket aangemaakt voor het geval dat die aangeeft unable to get upgrade firmware, please contact technical support. Hij blijft erg lang hange op synchronising with ACS. Direct aangesloten op lan4, 3 ook geprobeerd beide devices gereset. Geen tussenoplossingen, maar direct verbonden met de geleverde kabel. Er staat helaas bij het ticket dat het binnen 10 werkdagen wordt opgelost. Dat is erg lang voor een known issue. Heb alle stappen uitgevoerd ben een nieuwe klant. Dit is geen leuke start.

Gelieve mijn MAC ook registreren in ACS:
00:03:E6:7A:4E:F8

Groetjes,
Nabil
De support is echt een drama. Niet fijn voor nieuwe klanten dit, de reactietijd is erg langzaam. Ben al 4 dagen bezig om wat voor elkaar te krijgen. Was liever bij Ziggo gebleven...🤔
Reputatie 7
Badge +1
Zelf ben ik al jaren tevreden klant van Vodafone thuis en T-Mobile thuis, als ik deze verhalen zo lees moet ik eerlijk bekennen dat het zeker geen reclame voor de provider is, en het imago behoorlijk naar beneden haalt.

Overigens lees je de zelfde horror verhalen ook bij andere providers, en helaas veel minder positieve ervaringen.
@Brian ik zit met exact hetzelfde probleem. Ik ben een nieuwe t-mobile thuis klant. Internet werkt prima, maar tv is drama... het scherm voor invoeren klantnummer en pincode verschijnt niet.

*unable to get upgrade firmware. Please contact technical support.*

Zou je dit voor mij ook kunnen fixen?

MAC: 00:03:E6:79:41:22

Bvd
Ook ik heb vandaag de installatie doorlopen. Router en internet werken, maar tv box geeft ondanks meerdere pogingen zoals hierboven beschreven "unable to get upgrade firmware".

Mevrouw van de klantenservice gaf aan dat volgens haar MAC adres niet het probleem is, maar @Brian zou je dit toch willen controleren? Alvast bedankt!

MAC: 00:03:E6:79:33:3E
@Brian vandaag is de monteur langs geweest voor de aansluiting. Echter is deze helaas weer weggegaan zonder internet en tv. Inmiddels via de klantenservice geregeld dat het internet werkt, alleen heb ik nog steeds bij de tv kasten "unable to get upgrade firmware. Please contact technical support."

Ik lees hier dat dus het MAC addres niet geregistreerd zou zijn bij de ACS. Doet me toch denken dat het administratief niet goed is afgestemd in de oplevering van de nieuwe aansluiting.

Zou je mij kunnen helpen hiermee? Heb 4 tv kastjes, dus 4 mac adressen:

MAC: 00:03:E6:7A:40:24
MAC: 00:03:E6:7A:3F:76
MAC: 00:03:E6:7A:4E:FA
MAC: 00:03:E6:7A:44:14

Reageer