Beantwoord

Amino Aria 610x Dolby 5.1 Sonos Beam

  • 16 December 2019
  • 26 reacties
  • 1771 Bekeken

Hallo allemaal, na veel wikken en wegen toch vorige maand mijn T-Mobile thuis abonnement verlengd en daarbij dus ook TV. Ik heb op zich geen slechte ervaring gehad tot nu toe, maar het gebrek aan 4k content was wel een dingetje. 

Enkele weken geleden heb ik een Sonos Beam aangeschaft en 2x Sonos One voor een surround opstelling. Met muziek via de Sonos app draait alles als een zonnetje, maar via de TV krijg ik geen 5.1 geluid naar de Beam toe, enkel stereo. Via de built-in Netflix app van de tv krijg ik wel surround geluid, maar reguliere TV via de Amino krijg ik het niet. Hier ben ik natuurlijk erg teleurgesteld over. Ook omdat de Amino box maar 1 HDMI poort heeft en 1 headphone jack zijn er weinig opties mogelijk.

De Amino box heb ik met HDMI op de TV aangesloten, en de Beam met Digital Audio via een HDMI verloopje. Ook met HDMI op de ARC poort van mijn TV krijg ik het niet voor elkaar. Ik heb alle combinaties van instellingen zo'n beetje geprobeerd. Tv is een Panasonic LED TV VIERA TX-40AX630E.

Hoe kan ik met mijn Aria 610x een surround geluid krijgen naar mijn TV toe? 

icon

Beste antwoord door Brian 7 January 2020, 16:13

Bekijk origineel

26 reacties

Reputatie 7

Hi @hopjesvla1990, ik ben er wat verder ingedoken en de wissel van de TV Box is 2 keer ingevoerd in ons systeem. Het dubbele verzoek is op het moment van aanmaken direct geannuleerd door mijn collega maar ik zie dat de herinnering alsnog verstuurd is. Excuses hiervoor, deze mag je als niet verzonden beschouwen! Bij de juiste opdracht is de TV Box inmiddels als ontvangen geregistreerd op 17 februari, dat is dus helemaal gelukt.

Reageer