Beantwoord

Amino box resolutie

  • 1 October 2020
  • 7 reacties
  • 690 Bekeken

Vraag: Is de resolutie die de Amino box aanbiedt aan de TV te wijzigen?

 

Achtergrond: Ik heb een oude TV, die standaard nog op 720p resolutie werkt. Daar zit de Amino box aan aangesloten, en dat werkte tot gisterenavond prima. Na gebruik zet ik de Animo box altijd uit zodat je het rode lampje ziet. Vanochtend zag ik echter dat de Amino box al aan stond (blauw lampje), maar kreeg ik geen beeld. De TV geeft aan dat de Amino box het beeld in 1080i formaat wil tonen, echter dat kan de TV niet aan. Terugzetten naar 720p zou daarom erg wenselijk zijn, maar ik zie geen mogelijkheid om dat te doen (al helemaal niet zonder beeld).

Een tweede vraag is of de Amino box misschien vannacht een update heeft gekregen waardoor dit probleem is ontstaan? Want ik merk dat de box wél goed start - ik zie het logo en de bootberichten. Ook wordt op de knoppen op de afstandsbediening gereageerd, want ik zie het blauwe lampje knipperen als ik op knoppen druk. Maar de box uitzetten via de afstandsbediening lukt ook niet meer - het lampje blijft dan blauw. Dit alles was tot gisterenavond geen enkel probleem . . .

icon

Beste antwoord door Brian 1 October 2020, 17:10

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

7 reacties

Reputatie 7
Badge +7

Hallo @BokkieH ,

 

Het kan helpen om een reset te doen van de tv box zie de volgende link:Reset TV Box

Mocht dit niet helpen, meldt je hier dan weer met wat precies de storing is dan pakt een medewerker van T-Mobile het vanzelf op

Bedankt soepkip67. Ik heb de reset uitgevoerd zoals het beschreven staat. Alles lijkt goed te gaan, behalve dat aan het eind van het verhaal de resolutie van het door de box aangeboden signaal volgens de TV 1080i is, en die resolutie kan de TV zelf niet tonen. Daarom krijg ik dus alleen een zwart beeld. Voorheen werd de resolutie door de box in ieder geval (ook?) in 720p aangeboden, en daar kan de TV wél mee overweg. Nu lijkt deze resolutie niet meer aangeboden te worden en zie ik dus niets.

Daarnaast: het uitzetten van de box met de rode knop op de afstandsbediening werkt ook na reset niet. Dus voor mij is het onduidelijk of de box alleen een voor mij niet bruikbare resolutie geeft of dat er meer aan de hand is.

Reputatie 7
Badge +1

Als u een Draytek router heb probeer dan eens om de UTP kabel in LAN poort 1 of 2 te doen, als ik het goed heb gelezen ergens moet men na de update verwisselen van 3 of naar 1 of 2.

Verder als er inderdaad een update is geweest zou men de resolutie kunnen instellen via het menu, ik ben nog niet overgezet dus kan het niet zelf testen.

Bedankt BeMu. Ik heb een Zyxel modem, dus wat je schrijft is bij mij niet van toepassing denk ik.

Reputatie 6
Badge

Welke tv is het? Meestal accepteerde een tv met 720p paneel nog wel 1080i als inputsignaal ...

Het is een Philips 32PF9641D/10 - zoals gezegd een oud beestje. Hoewel er "HD ready" op staat heeft 'ie nooit HD geaccepteerd. Ik ga nog even zoeken of er niet een update voor bestaat die 'm inderdaad HD laat accepteren.

Reputatie 7

Hi @BokkieH, ik vermoed dat je over bent gezet naar het nieuwe TV platform. Er speelt op dit moment een issue waarbij de TV Box niet overschakelt naar de juiste resolutie. Een fabrieksreset van de TV Box werkt als tijdelijk oplossing maar als je de TV Box helemaal uit zet dan schiet de resolutie weer terug. We zijn bezig met een permanente oplossing maar ik verwacht dat hier nog wel wat tijd overheen gaat.  

We hebben een nieuw centraal topic geopend om alle feedback rond T-Mobile TV te verzamelen zodat we hier mee aan de slag kunnen.  Om het overzicht te kunnen bewaren heb ik dit topic gesloten. Je vindt het nieuwe topic hier.