Amino TV box

  • 7 May 2020
  • 8 reacties
  • 2365 Bekeken

Reputatie 1

Net nieuwe klant bij T-mobile thuis. Het internet werkt goed en snel.

De TV box moet ik meerdere malen per dag rebooten en ik heb me voorgenomen om er niet meer naar te kijken.

Beste T-mobile, zou u zo vriendelijk willen zijn mij de kosten van de box, totdat het naar behoren werkt, niet te berekenen?

Verder...het gedeelte dat erachter zit, zoals uitzending gemist, is erg mager en als ik om 8:20 het nieuws van 8:00 wilt zien gaat dat niet. Ik kan het makkelijker het internet vinden.

 


8 reacties

Reputatie 7
Badge +16

Goedemiddag @Basil, goed dat je om hulp vraagt, hier ben ik om je te helpen! Het is natuurlijk niet prettig wanneer de TV Box niet naar verwachting werkt. Wat gebeurt er precies wanneer je deze niet reset? Krijg je vlekken in beeld, of blokkerig beeld of heb je helemaal geen (zwart) beeld tijdens zo'n hapering? 

We berekenen de kosten altijd door, maar geen zorgen: omdat jij dit op 7 mei hebt gemeld bij ons, zullen we wanneer de oplossing geboden is, deze periode tot aan de oplossing hanteren voor een vergoeding. Dit kan echter wel pas zodra het opgelost is. 

Kun je een foto maken van hoe jouw beeld eruitziet wanneer dit optreedt en deze in dit gesprek plaatsen, alsjeblieft? Alvast bedankt voor je medewerking en ik beloof je dat we een oplossing zullen vinden! 

Voor nu: stay safe and strong! 💪

Reputatie 1

Op dit moment zijn de TV problemen opgelost.

Bedankt Jason.

Reputatie 7

Hey @Basil,

Dat hoor ik maar al te graag! Kun je mij aangeven wanneer het probleem is opgelost? En verder ben ik benieuwd welke handeling voor de oplossing heeft gezorgd. :relaxed:  

Reputatie 1

Toen bij T-mobile de problemen waren opgelost gaf de laatste reboot (3 dagen geleden) soelaas. 

Nog steeds vrij langzaam in de replay content

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @Basil, superfijn dat het opgelost is! 😁👍 Ik maak de compensatie voor de periode van 7 mei tot en met 12 mei in orde voor je. Dit te vergoeden bedrag zal in mindering gebracht worden op een volgende factuur (juni of juli).

De trage reacties op replay in de content zijn vaak een nasleep van de eerdere issues. Mocht dit toch langer aanhouden, geef een seintje, dan gaan we ermee aan de slag. Ik heb zojuist jouw verbinding grondig geanalyseerd en constateer geen noemenswaardige haperingen of afwijkingen, alles ziet er piekfijn uit dus dat is goed nieuws! Wat ik wel zie is een ietwat hoge demping op de lijn. Dit ligt vaak aan een obstructie in de hoofdverbinding, bekabeling of de aangesloten apparatuur. Vaak helpt het vervangen van de UTP-kabel tussen TV Box en modem ook al een hoop. 

Laat weten hoe het gaat, als ik je ergens bij kan helpen dan spring ik tevoorschijn met zoveel mogelijk expertise! 💪

 

Reputatie 1

Beste Jason, dank voor je bericht!

Ik zal de replay in de gaten houden.

Goed dat er geen grote afwijkingen zijn, alleen de hoge demping. Zou dat aan de telefoonlijn of aan de netwerkkabel kunnen liggen?

  1. We hebben in de woonkamer een telefoonkabel (35 jaar oud) die uit de muur komt, niet echt een ISRA punt. Ik heb daar een doosje opgezet en ga dan verder met een dun kabeltje van 4 meter met RJ11 stekkertjes.
  2. De modem staat 2 m van het Amino boxje, maar ik had geen goede netwerkkabel en heb daarom ff de bijgeleverde kabel van ongeveer 10 m gebruikt, die ik voor een gedeelte opgerold heb gelaten.

Kan ik die demping zelf zien? 

Dank je wel!

Basil

Reputatie 7

Hey @Basil,

De demping kunnen wij enkel op afstand uitlezen. Aangezien je de meegeleverde nieuwe kabel hebt gebruikt, verwacht ik niet dat dit door de netwerkkabel wordt veroorzaakt. De verhoging in de demping op jouw adres is minimaal en zou verder niet voor verstoringen moeten zorgen. Mocht je wél problemen ervaren, trek dan gerust aan de bel!

Reputatie 1

Dank je!

Reageer