Beantwoord

Amino TV Box werkt niet meer

  • 24 October 2020
  • 17 reacties
  • 8447 Bekeken

Goedendag,

Het kastje werkt niet meer. Ik heb alle stappen en mogelijke oplossingen die hier op het forum staan etc gedaan.

TV, HDMI, internet, adapter etc is allemaal goed. Reset ook allemaal gedaan.

Niks helpt helaas. Na elke mogelijke oplossing blijf ik zwart beeld krijgen.

Op dit moment sta ik in de wachtrij..duurt best lang :(

Lijkt erop dat het kastje het heeft begeven.

Kan er een nieuwe opgestuurd worden?

Mvg, Miguel

 

 

icon

Beste antwoord door Flevoguy 25 October 2020, 22:38

Bekijk origineel

17 reacties

Reputatie 3

Heb je ook geprobeerd om de utp kabel in een andere poort te doen op je modem?

Heb je ook geprobeerd om de utp kabel in een andere poort te doen op je modem?

Ja ook dat.

 

Reputatie 3

Hopelijk kunnen ze je snel helpen. Ik gebruik het katje zelf niet meer omdat ik hem te traag vind werken en de verbinding idd niet stabiel genoeg is ondanks een goede utp kabel.

gebruik zelf gewoon een chromecast 4K en stream het via de app werkt net zo snel.

Hopelijk kunnen ze je snel helpen. Ik gebruik het katje zelf niet meer omdat ik hem te traag vind werken en de verbinding idd niet stabiel genoeg is ondanks een goede utp kabel.

gebruik zelf gewoon een chromecast 4K en stream het via de app werkt net zo snel.

Het is inderdaad heel erg traag, dat was al vanaf het begin helaas. Daar hadden meerdere last van had ik gelezen. Ik doe het nu ook even via chromecast, werkt goed maar heb liever gewoon een kastje.

Beste @MiguelDUB , 

Dat de TVbox een zwart beeld geeft dat heb ik ook, wanneer vanuit TMO een update naar de TVBox is gestuurd. Stekkers eruit, modem reset e.d. werkt bij mij ook niet. Wat wel werkt is het volgende. Naast de stekker van de voeding, zit een reset knopje. Druk die met een tandenstoker in en houdt die zeker 10 seconden ingedrukt. Laat daarna de reset knop los. Na ca 15 seconden wijzigt het aan/uit lampje in de roze TMO kleur. Vervolgens gaat het apparaat de complete firmware en app installeren. Bij mij duurt dat een minuut of 5. De TVBox start hierbij meerdere keren op. Als je het scherm krijgt, waarbij je het abonneenummer en je pincode moet invoeren, dan heb je daarna weer beeld. (Althans in mijn situatie is dit 100% succesvol)

Gr. Johan

Beste @MiguelDUB , 

Dat de TVbox een zwart beeld geeft dat heb ik ook, wanneer vanuit TMO een update naar de TVBox is gestuurd. Stekkers eruit, modem reset e.d. werkt bij mij ook niet. Wat wel werkt is het volgende. Naast de stekker van de voeding, zit een reset knopje. Druk die met een tandenstoker in en houdt die zeker 10 seconden ingedrukt. Laat daarna de reset knop los. Na ca 15 seconden wijzigt het aan/uit lampje in de roze TMO kleur. Vervolgens gaat het apparaat de complete firmware en app installeren. Bij mij duurt dat een minuut of 5. De TVBox start hierbij meerdere keren op. Als je het scherm krijgt, waarbij je het abonneenummer en je pincode moet invoeren, dan heb je daarna weer beeld. (Althans in mijn situatie is dit 100% succesvol)

Gr. Johan

Goedemorgen, ook al geprobeerd. Zodra ik de reset knop inhoud en loslaat start het inderdaad opnieuw op, download het de firmware etc maar blijft op zwart beeld staan.

Reputatie 3

Beste @MiguelDUB , 

Dat de TVbox een zwart beeld geeft dat heb ik ook, wanneer vanuit TMO een update naar de TVBox is gestuurd. Stekkers eruit, modem reset e.d. werkt bij mij ook niet. Wat wel werkt is het volgende. Naast de stekker van de voeding, zit een reset knopje. Druk die met een tandenstoker in en houdt die zeker 10 seconden ingedrukt. Laat daarna de reset knop los. Na ca 15 seconden wijzigt het aan/uit lampje in de roze TMO kleur. Vervolgens gaat het apparaat de complete firmware en app installeren. Bij mij duurt dat een minuut of 5. De TVBox start hierbij meerdere keren op. Als je het scherm krijgt, waarbij je het abonneenummer en je pincode moet invoeren, dan heb je daarna weer beeld. (Althans in mijn situatie is dit 100% succesvol)

Gr. Johan


 

ik had ineens net dit probleem ook.

nu geeft ie bij bij mij unable to connect to ACS

Het lijkt er op dat ik ook ineens geen internet meer heb😣😵

ik ben nu een halve week bij T-mobile maar moet mede door dit soort dingen, hier heel erg aan wennen.

Kastje is wel erg snel instabiel .

ik kijk dit nog een paar weken aan en als dit niet verbetert dan ga ik zo weer terug naar KPN.

(ik zit dit nu te typen op mijn mobiele telefoon internet)

 

 

 

 

Reputatie 3

Oh

dit probleem is opgelost door de omvormer bij je modem in de meterkast even van de stroom te halen.

wat een gedoe.

ik denk dat deze oplossing beter is dan de reset met de tandenstoker.

Bekend probleem dat zich per maand een paar keer voordoet. Elke keer wel weer te verhelpen met de bekende opstartriedel, maar het is bizar dat het steeds zo moet. Ik heb inmiddels mijn knopen geteld, ik zit mijn contract uit en switch naar een provider die wel deugdelijke hard- en of software voor zijn klanten beschikbaar heeft. 

Bij mij werkt helaas de hele tv box niet meer ook niet met de reset knop achterop hij gaat wel de firmware laden dan maar daarna blijft het beeld gewoon weer volledig zwart en nieuwe tv kastje krijg ik ook al niet maar probleem word ook niet verholpen door de klantenservice dus hoe krijg ik nu weer tv zoals het hoort help me aub

Reputatie 7
Badge +7

Hallo @ramon_pascal ,

Heb je ook al het volgende geprobeerd?

1. Haal de stroomstekker van de Interactieve TV Box uit het stopcontact.
2. Controleer of je apparaat helemaal van de stroom is, dit doe je door na te gaan of er geen lampjes branden aan de voorkant van het kastje.
3. Haal de internetkabel uit de TV Box. Dit is de kabel met het kliksysteem.
4. Na 1 minuut steek je de stroomstekker van de Interactieve TV Box weer in het stopcontact, deze zal nu vanzelf weer opstarten.
5. Wacht tot je de foutmelding "Geen internetverbinding gevonden" op je TV beeld krijgt. Dan steek je de Internetkabel weer in de TV Box.
6. Nu kun je controleren of alles weer goed werkt.

Anders kun je ook even naar dit topic: Reset TV Box gaan, hier staan nog wat tips en topics waar je kunt kijken. Als dit allemaal niet helpt kun je het hier weer melden. Dan pakt als het goed is een medewerker van T-Mobile dit vanzelf op

Ja dit heb ik al meermaals geprobeerd helaas is er nog geen werkende oplossing voor mijn probleem ik denk dat er een firmware fout is of dat mijn tv kastje kapot is namelijk 

 

Met vriendelijke groet Ramon 't Hoen

Reputatie 7
Badge +7

Hallo @ramon_pascal ,

Ik weet niet of je, je gegevens al hebt ingevuld in je account onder mijn profiel, zoals je klantnummer? Als je dit gedaan hebt is het al een stuk makkelijker voor de medewerkers van T-Mobile hier op de site, ze kunnen dan alvast het één en ander onderzoeken.

Nu even geduld hebben totdat een medewerker dit probleem oppakt. 

Geen idee hoe dat moet

Reputatie 7
Badge +7

Hallo @ramon_pascal ,

Als je in logt zie je rechtsboven je avator met de letter R. Als je met de muis deze aanklikt krijg je een menu net verschillende keuzes waaronder mijn profiel. Deze klik je aan en kun je dan aanvullen

Hallo @ramon_pascal ,

Als je in logt zie je rechtsboven je avator met de letter R. Als je met de muis deze aanklikt krijg je een menu net verschillende keuzes waaronder mijn profiel. Deze klik je aan en kun je dan aanvullen

 

 

 

 

Hoop dat jullie me kunnen helpen mijn tv box weer aan de praat te krijgen heb alle gegevens nu aangevuld

 

Reputatie 7
Badge +16

Goedemorgen @ramon_pascal, welkom op de Community!

Op 26 november heb je per ongeluk jouw TV-abonnement opgezegd, ik vermoed dat hier de oorzaak ligt. Komt dat overeen met de periode waarin je voor het eerst geen beeld meer kon ontvangen? Omdat het TV-abonnement nu niet actief is op jouw aansluiting, kan ik in de lijnmeting ook geen data uitlezen met betrekking tot de TV Box. Het kan ook komen doordat je de TV Box niet aangesloten hebt, kan dat kloppen? 

Gelukkig heeft mijn collega het doorgezet naar de technische dienst. Zij zullen het voor je in behandeling nemen en zo goed mogelijk oplossen. Houd alsjeblieft wel rekening met een maximale verwerkingstijd van twaalf dagen.Ik heb uit voorzorg een reprovisie uitgevoerd. Daarmee wordt de verbinding opnieuw naar het modem gestuurd. Zou je kunnen controleren of dit iets bijgedragen heeft?

 

Reageer