Beantwoord

Amino TV Box krijgt zwart beeld na opstart en gaat niet meer uit

  • 4 December 2020
  • 5 reacties
  • 1476 Bekeken

sinds vanavond heb ik beide amino tv boxen niet meer werkend. Alle oplossingen hier op de community heb ik al geprobeerd. Tv boxen starten op en initialiseren gewoon (roze led en initialisatiescherm op tv) daarna wordt de led blauw maar blijft het scherm zwart. Dit is dus op beide boxen en getest op 2 tv's en met 2 verschillende hdmi kabels. De boxen reageren wel op de AB (knipper bij ab gebruik) maar uitzetten met de AB lukt ook bij beiden niet. Is er een tv storing?

icon

Beste antwoord door famlindeman 11 December 2020, 14:56

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Badge +8

Hi @famlindeman Momenteel is er geen TV storing. Het blauwe led lampje geeft aan dat de TV Box aan staat. Wanneer dit lampje rood is, staat het op standby en er brandt geen lampje wanneer de TV Box van de stroom af is. Ik heb direct ook jouw modem onder de loep genomen en de TV Box, maar ik zie geen vreemde dingen. Het signaal ziet er vanaf deze kant ook goed uit. Kan het zo zijn dat alles momenteel weer werkt?

 

Zo te zien werken de afstandsbedieningen wel, maar reageren ze niet wanneer je de TV Box wil uitschakelen. Heb je al geprobeerd om de afstandsbedieningen te resetten en weer opnieuw te koppelen?

Hallo Demi,

Inmiddels werkt het weer na een volledige reset en herstart van het modem en de glasvezel aansluiting. Wel moet ik zeggen dat het met enige regelmaat gebeurt dat de tv boxen “freezen”. meestal na een reset van de box zelf werkt het dan wel weer maar dit keer was het erg hardnekkig. Je ziet dan op de tv box dat de afstandsbediening nog wel werkt (bij druk op een knop op de ab reageert de box wel) maar het beeld blijft dan zwart.

UTP aansluitingen (cat 5e en cat 6) in de verschillende kamers werkt gewoon want als ik de aansluiting verbind met een laptop en een speedtest uitvoer heb ik wel gewoon bedraad internet.

In ieder geval bedankt voor je respons.

Reputatie 7

Hoi @famlindeman ,

Dank je wel voor je terugkoppeling! Ik ben toch erg benieuwd hoe de TV Boxen zijn aangesloten. Wanneer ik namelijk de verbinding bekijk en de TV Boxen probeer uit te lezen, zie ik dat er maar één is verbonden. Wil je mij meenemen in de set-up die je op dit moment hebt?

mijn nieuwe animo-decoder reageert helemaal niet meer op de afstandsbediening en ik krijg ook geen verbinding met het modem terwijl Netflix en Disney wel werken

 

Reputatie 7
Badge +4

Hi @Liverpool4871, momenteel ervaren wij op glasvezel een probleem met de TV verbinding. We werken hard aan de oplossing. Sorry voor het ongemak!

Om op de hoogte te blijven, hebben we een los topic aangemaakt waarin we zo snel mogelijk updates plaatsen: Problemen met Interactieve TV op Glasvezel.

Reageer