Beantwoord

Amino werkt niet

  • 27 May 2019
  • 5 reacties
  • 5392 Bekeken

  • heeft eerste post geplaatst
  • 1 reactie
Het blauwe lampje van mijn amino brandt constant en reageert niet op de afstandsbediening.

Iemand enig idee hoe dat komt?
icon

Beste antwoord door OpaGod 30 May 2019, 17:23

Bekijk origineel

5 reacties

Hoi @Saabtie ,

Dit betekent dat de decoder is vastgelopen/bevroren... Even de spanning eraf, 10 seconden wachten en dan de spanning er weer op. Decoder zal opnieuw initialiseren (wat ff duurt) en de decoder luistert weer naar de afstandsbediening

Succes
Dat was de gouden tip!

Hartelijk dank!
Hoi,

ik heb hetzelfde probleem, maar bij mij helpt het van de stroom halen helaas niet.. er komt geen beeld meer op mijn tv, terwijl deze wel op HDMI1 staat zoals door de monteur ingesteld - het heeft 3 weken probleemloos gewerkt, nu blijft het blauwe lampje van de amino dus branden. Wat kan ik doen?
Hoi,

ik heb hetzelfde probleem, maar bij mij helpt het van de stroom halen helaas niet.. er komt geen beeld meer op mijn tv, terwijl deze wel op HDMI1 staat zoals door de monteur ingesteld - het heeft 3 weken probleemloos gewerkt, nu blijft het blauwe lampje van de amino dus branden. Wat kan ik doen?

Hoi @Claudiabo

Nu moeten we dus ff vaststellen wie er "kapot" is. Er zijn drie dingen die kapot kunnen zijn : Televisie, Amino of HDMI kabel. Kabel sluiten we voor het moment even uit omdat je aangeeft dat het 3 weken goed heeft gewerkt en kabels gaan in het algemeen niet snel stuk.

  1. Druk op een knop van de afstandsbediening (AB) van de Amino. Knippert het blauwe lampje op de Amino? Mocht het knipperen dan schijnt de Amino dus goed te zijn. Knippert het niet tijdens indrukken van een knop op AB dan is Amino overleden
  2. Haal de HDMI kabel uit de amino en sluit een ander apparaat aan op deze kabel. Een laptop, DVD speler, fotocamera of ander apparaat volstaat. Je moet nu beeld hebben op de TV voor de HDMI 1 ingang. Geen beeld? Dan is de TV kapot OF de kabel. Probeer de kabel om te steken naar de HDMI 2 ingang van de TV.
Vergeet niet te checken of alle stekers wel goed in desbetreffende sockets zijn gedrukt. Het zal niet de eerste keer zijn dat iemand het probleem oplost door een steker net ff dat laatste stukje in de aansluiting te drukken.

Veel succes.
@OpaGod bedankt! Ik heb het modem er even vanaf gehaald en de hdmi naar 3 gezet ipv 1, nu werkt alles weer! 🙂

Reageer