Beantwoord

Amulet 515 opnamen bewaren

  • 22 July 2017
  • 5 reacties
  • 599 Bekeken

Misschien al eens gevraagd, maar wij zijn pas net klant. In de Ziggo en XS4All periodes hebben we mooie documentaires kunnen opnemen en ook bewaren.
Kan ik nu ook de opnamen op mijn Amulet 515 bewaren op mijn computer als de schijf vol raakt? Ik heb een thuisnetwerk, maar dat herkent de Media Hub niet. Op de site van AMT advanced media technologies lees ik dat het apparaat volledig in staat is om te gaan met het protocol. Maar ik kan nergens vinden hoe ik toegang krijg.
Klantenservice zegt dit niet te ondersteunen. Ik vraag ook geen ondersteuning, alleen toegang. Of moet ik dat op het wensenlijstje zetten?
Wie weet de antwoorden?
icon

Beste antwoord door Wouter_V 25 July 2017, 13:37

Bekijk origineel

5 reacties

Hai Atowapaul,

Helaas is de overweging om het 'kopiëren' van opnames naar een externe HDD of computer mogelijk te maken niet alleen een technische. Ondanks dat de hardware dit mogelijk zou kunnen, hebben we te maken met restricties van de content leveranciers. Door deze rechtenbeperkingen kunnen we de functionaliteit niet ondersteunen. Hiernaast is de content op de box ook versleuteld, en zou je deze dus ook niet kunnen bekijken na het kopiëren.

Ik begrijp dat het vervelend is omdat je zo mooie programma's niet vast kan stellen voor de langere termijn, maar ik hoop dat het e.e.a. verduidelijkt!
Hi Wouter,
Dank voor je reactie. In de eerste plaats wil ik benadrukken dat ik niets anders doe dan opgenomen programma's terugkijken, alleen doe ik dat vanaf een in principe onbeperkte schijfcapaciteit. Ik ga er namelijk niet in handelen of zo. Dus die rechtenbeperkingen zijn niet relevant, een uitgezonden documentaire of ander programma is publiek gemaakt. Verder heb Ik hier 2 reacties op:
1. Met de Humax van Ziggo kon het allemaal heel eenvoudig, maar misschien heeft dat te maken met het feit dat dat nog de goede oude coax kabel was, kun je niet zo fijn versleutelen. Met Filezilla kon ik snel overzetten.
2. In de tijd dat we klant waren bij XS4All kon het niet meer op die manier. Maar ik heb een methode gevonden om alles toch over te spelen, alleen moet dat "real time" gebeuren en je moet er een investering voor doen. Langzamer en meer werk, dat wel, vandaar dat ik met de Filezilla methode verder wilde, maar helaas. Hiervoor hoef ik dus niet bij T-Mobile te blijven. Jammer, maar ik red me wel met de zelfde methode als bij XS4All. Verder tevreden met T-Mobile Thuis, hoor.
Reputatie 7
@atowapaul, door de versleuteling en rechtenkwestie is het dus niet mogelijk om het extern op te slaan. Je kunt een mooie documentaire natuurlijk wel zolang als je wilt opslaan op de TV Box zelf, maar dan kan de opslagcapaciteit in het geding komen als je meerdere programma's op wilt slaan. Zou het voor jou dan opgelost zijn als je een (veel) grotere opslagcapaciteit had? Of zijn er nog andere redenen dat je de programma's extern wilt opslaan?

@Wouter_V: Bedankt voor je uitleg! Duidelijkheid ten top! 🆒
Hi Wouter en Sander, zoals ik al zei, ik kan het wel degelijk extern vastleggen, voor eigen gebruik op een later tijdstip. Een (veel) grotere opslagcapaciteit zou prettig zijn, maar niet noodzakelijk, dus als je een tip hebt, graag. Ik heb door de jaren heen inmiddels een verzameling opgebouwd van (voornamelijk) documentaires die ik nog eens wil kunnen terugzien. De capaciteit is dus flexibel, dat is wat ik wil en daarom bewaar ik sommige opnamen extern. Niet alle, natuurlijk, alleen die ik van blijvend belang acht. Uitleg graag gegeven, duidelijkheid is belangrijk.
Reputatie 7
Duidelijk! Fijn om te horen trouwens dat je tevreden bent over Thuis! 🙂 En knap dat het je wel lukt om de opnames veilig te stellen (hetzij live) op een extern apparaat. Een grotere opslag lijkt mij dan ook niet de oplossing, omdat je het extern wilt bewaren en dat gaat niet (via onze TV Box). Ik begrijp dat je een eigen Beeld & Geluid archief opbouwt. Mooi!

Reageer