Beantwoord

Android TV box icm t-mobile tv anywhere app

  • 24 October 2019
  • 10 reacties
  • 3006 Bekeken

Hierbij een vraagje, ik heb gisteren een Xiaomi Box S aangeschaft omdat onze TV box zelf defect is en we moeten wachten op een monteur dacht ik om via een Android TV box de app te downloaden.

Nu blijkt na aanschaf dat de T-Mobile TV app niet in de Play Store aanwezig is.

Zijn er andere boxen of is er een lijst met Android TV boxen die wel werken? 

Zit misschien te denken aan een NVIDIA Shield maar wil nu eerst weten welke boxen er zijn getest en welke dus wel werken voor dat ik de NVIDIA aanschaf en blijkt dat ook deze het niet ondersteund

icon

Beste antwoord door Waqqas 24 October 2019, 16:07

Bekijk origineel

10 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo@Johan.van.Marion 

 

Hier kan je de app downloaden. Ik keek net en de app staat gewoon in de play store.

 

Ik heb een Cobra V5 en hij staat gewoon in de play store helaas heb ik geen tv diensten van T-mobile.

 

 

Hoi @Waqqas ,
Heb je dit via je Cobra 5 gedaan ?
Ik heb namelijk wel de app op mijn telefoon maar zo juist geprobeerd om dit via de Android TV box te doen maar daar kan ik hem niet vinden.
Ik zag wel dat de Cobra 5 android 7.1 draait zou het daar mee te maken kunnen hebben (aangezien de Xiaomi op Android 8.1 draait)

Reputatie 7
Badge +15

Hoi @Johan.van.Marion 

 

Dat zou kunnen, Ik had vroeger de MX10 android 8 en daarop functioneerden streaming apps niet helemaal goed maar de Cobra v5 draait inderdaad op Android 7 en alles werkt perfect. Bovendien toen ik een downgrade naar Android 7 op de mx10 deed werkte alles weer perfect.

Op mijn Samsung Galaxy s9 met Android 9 zie ik hem ook gewoon in de store.

 

Ik weet niet precies of het bij jou zo is dat Android 8 het probleem veroorzaakt maar heb je anders een box met Android 7?

Hoi @Waqqas 

Nee heb op dit moment geen andere box om mee te testen, maar ben ook meer benieuwd bij wie het wel werkt en welke boxen zij hebben.

Zodat ik bij het inruilen van deze box de juiste kan nemen.

Ik wilde juist een box aanschaffen zodat ik mijn telefoon niet hoeft te gebruiken als streaming device maar juist de app op installeren om zo doende een onafhankelijk apparat te hebben waar op televisie gekeken kan worden zonder dat ik mijn telefoon.

Reputatie 7
Badge +15

Hoi @Johan.van.Marion 

Neem hier wens een kijkje.

Deze Android box draait op Android 7, je zou het kunnen proberen.

Ik zie de app wel op mijn Cobra v5 met Android 7 en kan hem ook installeren maar ik kan hem helaas niet testen omdat ik geen tv heb van T-mobile.

Hoi @Waqqas 

Start de app wel op Nadat hij geinstalleerd is? 

Zou het dan toch aan de Android versie op het apparat liggen?

Wat ik niet wil is om na een jaar met een apparat te zitten welke niet te upgraden valt in OS omdat de app geupdate is (als je begrijpt wat ik bedoel) dat heb ik namelijk als eens een keer gehad een paar jaartjes geleden.

Dus dacht als ik nu de nieuwste Android (is natuurlijk eigenlijk Android 9) versie neem heb ik daar in iedergeval geen last van.

Ik ga zodadelijk mijn Xiaomi retour brengen bij Coolblue zal daar ook eens na vragen en anders wordt het toch een Apple TV (maar goed die is dan weer veel duurder dan deze)

Reputatie 7
Badge +15

Hallo@Johan.van.Marion 

Op de Cobra v5 met Android 7 heb ik de app gestart zonder problemen maar helaas kom ik niet voorbij de inlogscherm omdat ik die gegevens niet heb.

Het is het proberen denk ik wel waard de MXQ box met Android 7 of ruil het om bij Coolblue met een ander op Android 7, op mijn telefoon doet hij het wel op android 9 maar op een android box is nog even testen 👍

Hoi @Waqqas 

Er is toch besloten om een Apple TV aan te schaffen, mijn vrouw wilde graag TV kijken.

Ik zal nog wel dit topic blijven volgen om te kijken of er een goed antwoord (ook van andere) komt op dit issue. Had ook al met T-Mobile zelf gebeld maar die geven aan dat er geen restricties op de app zelf zitten.
Misschien komt het ook wel dat de Xiaomi een officiele Android status heft en dus gebonden is wat wel en niet mag. Terwijl andere Android TV boxen dit misschien niet hebben.

@Waqqas Mijn dank alvast voor je tijd en moeite. en ik hoop meer reacties terug te zien.

Reputatie 7

@Johan.van.Marion Hmm dat is vreemd, de enige restricties die we hebben op TV Anywhere is een Android versie van 4.4 of hoger en uiteraard een T-Mobile Thuis TV abonnement. Is het inmiddels met een andere box wel gelukt? :)

Ja is inmiddels wel gelukt. Met Apple TV. Zit namelijk nog steeds te wachten op een T-Mobile monteur omdat mijn hoofd kastje het begeven heeft. 2weken om te constateren dat hij defect is en hem om te wisselen is erg lang.

Maar goed dit is een alternatief, helaas wel uit eigen zak betaald. Met dank aan T-Mobile thuis...of ergens maar niet echt thuis🤣😂🤣

Reageer