Beantwoord

Animo/aria 610x koppelen met Samsung QE55Q8FNA

  • 4 February 2019
  • 14 reacties
  • 1189 Bekeken

Hallo,

ik heb sinds kort een Samsung Q8 55inch. De afstandsbediening van Samsung zou je als universele afstandsbediening kunnen gebruiken maar het lukt me niet om te koppelen.

Heeft iemand ervaring met de combinatie?

Dank
icon

Beste antwoord door Niels90 14 February 2021, 16:34

Bekijk origineel

14 reacties

Reputatie 7
Hi @DVNIM, ik heb je zojuist een e-mail gestuurd met de koppelcodes voor de TV Box zodat je de Samsung afstandsbediening handmatig kan koppelen. Laat zeker nog even weten of het gelukt is! 🙂
Reputatie 1

@Brian, ik heb hetzelfde probleem. Zou je mij ook een koppelcode kunnen sturen?

 

Gr, Niels

Reputatie 7
Badge +5

Hoi @Niels90, geen probleem! Ik heb je meteen een e-mail gestuurd met deze informatie. Voor het gemak plaats ik het ook hier:

Je kunt alles over het koppelen van de afstandsbediening vinden op onze website: https://www.t-mobile.nl/klantenservice/thuis/tv/afstandsbediening Scroll wat naar beneden om de koppelcodes per TV te kunnen bekijken. Je kunt ook direct dit overzicht inzien: https://www.t-mobile.nl/Consumer/media/pdf/klantenservice/thuis/interactieve-tv/gebruiken/afstandsbediening/thuis-handleiding-afstandsbediening--codes.pdf Succes met het koppelen van de afstandsbediening!

Reputatie 1

Hallo @Cheyenne,

Ik merk dat ik niet duidelijk ben geweest. Ik wil graag mijn Samsung afstandbediening gebruiken voor zowel mijn televisie als de tv box van t-mobile. Met de door jou aangereikte snelkoppelingen, waarvoor dank, kan ik mijn tv aan en uit zetten maar kan ik bijv. niet Netflix openen of een andere app op de televisie..

Het gaat mij dus om de mogelijkheid om mijn Samsung afstandbediening te gebruiken voor de Tv-box.

Groeten!

Reputatie 1

Ter aanvulling op mijn eerdere bericht. Ik heb te maken met een Samsung Smart Hub. 

De UTP kabel van het Draytek Modem gaat in de tv box van T-mobile en de HDMI kabel van de tv box sluit ik in de Samsung Smart Hub. De Smart hub geeft het beeld via HDMI kabel door naar mijn tv.

 

Reputatie 7

Hoi @Niels90 ,

Dank je wel voor de opheldering! Dat geeft ons inderdaad wat meer inzicht in de situatie. Om het helemaal op een rijtje te hebben; ervaar je ook de problemen wanneer de TV Box direct is verbonden met de TV en de Smart Hub er tussenuit is gehaald?

Reputatie 1

Hallo @Boris,

Ik kan mijn tv niet direct aansluiten met de TV Box en moet altijd via de Smart Hub. Dit is het voordeel of nadeel van de televisie. Er gaat slechts 1 dun kabeltje naar de televisie. Voor de beeldvorming dit (klik) is de kabel die van de smart hub naar de televisie gaat. Ik dien dus altijd de TV box met een HDMI te verbinden met de smart hub.

Kan het zijn dat de tv box slechts bepaalde signalen/straling ontvangt? 

Reputatie 7

Hi @Niels90, dat zou inderdaad goed kunnen. De meeste universele afstandsbedieningen zijn wel geschikt maar soms is het even “prutsen” om ze werkend te krijgen. Ik heb helaas geen codes om de TV Box met andere afstandsbedieningen te koppelen, alleen andersom (de codes die Cheyenne al eerder doorstuurde). Ik heb nog wel even gekeken voor de Samsung afstandsbediening en ik kom deze link tegen maar ik weet niet in hoeverre die van toepassing is.

Reputatie 4

Ik heb ook een tv met zo’n Samsung box en 1 dun glasvezelkabeltje naar de tv. Het komt erop neer dat de HDMI ingangen op die box eigenlijk de tv ingangen zijn  

Ik bedien hier thuis allies met een Logitech harmony afstandsbediening icm een harmony hub. Daar zit ook een fysieke afstandsbediening bij due helemaal programmeerbaar is maar eigenlijk gebruik ik alleen maar iPhone en/of iPad als Harmony afstandsbediening 

Reputatie 7
Badge +16

Goedemorgen @Dennis25, dat heb je goed aangepakt qua setup! 

Als ik het goed begrijp kun je elke functie beheren met de Harmony en/of je iPhone/iPad, klopt dat? 

Reputatie 4

Ja dat klopt. De meeste toetsen staan al goed op basis van invoeren merk/type apparaat. En wat er niet in staat in in te programmeren. 
wij hebben het zo ingeregeld dat zelfs bepaalde lampen aangaan als we tv aandoen. 

Reputatie 1

@Dennis25 en @Jason dank voor de reacties. Ik zit niet direct te wachten op meerdere apparaten. Ik ga het alle stappen nog eenmaal proberen.

  • T-mobile tv box uit- en inschakelen.
  • HDMI ARC poort contoleren op smart box samsung + entone of vodafone als provider instellen OF
  • De tv-box niet als setup box maar als OTT box + entone of vodafone als provider instellen.

Ik hou jullie op de hoogte ;-) 

 

Reputatie 1

@Dennis25 en @Jason dank voor de reacties. Ik zit niet direct te wachten op meerdere apparaten. Ik ga het alle stappen nog eenmaal proberen.

  • T-mobile tv box uit- en inschakelen.
  • HDMI ARC poort contoleren op smart box samsung + entone of vodafone als provider instellen OF
  • De tv-box niet als setup box maar als OTT box + entone of vodafone als provider instellen.

Ik hou jullie op de hoogte ;-) 

Helaas, geen van de mogelijkheden is succesvol gebleken. Het lukt gewoonweg niet om met de samsung afstandsbediening de televisie via de Amino kast te gebruiken. Mocht iemand mij kunnen voorzien van een andere oplossing, hoor ik het heel graag!

 

Reputatie 7

Hey @Niels90 Jammer dat het niet geluktis :( Je zou misschien nog eens bij Samsung kunnen informeren, de Nederlandse tak heeft goede support, misschien dat zij nog een oplossing weten.

Reageer