Beantwoord

Antenne aansluiten op router

  • 27 October 2017
  • 12 reacties
  • 1804 Bekeken

  • is een nieuwe Poster
  • 3 reacties
Ik heb een B618 LTE Router ontvangen. Aangesloten en het werkt prima.
Daarnaast heb ik een antenne besteld voor een beter signaal; de ANT-4G20-KN.
Hoe sluit ik deze antenne aan op de router? Er zitten 2 aansluitpunten achter op de router. Alleen deze aansluitpunten zijn veel kleiner dan de aansluitdoppen van de kabel. Hebben jullie een verloopje ofzo?
Kan ik die bestellen of moet ik wachten op de installatiemonteur die zo'n verloop heeft?
Of heb ik iets over het hoofd gezien 😉?
icon

Beste antwoord door Tabali 23 November 2017, 10:20

Bekijk origineel

12 reacties

Ik heb begrepen dat zo'n verloop niet op voorraad is!? Dus de monteur kan geen afspraak maken om te installeren!? Heel vreemd dat het abonnement wel direct in gaat vanaf levering??? Ik wil de uitprobeermaand optimaal benutten, maar dat gaat zo niet lukken als de antenne pas 3 weken na levering hangt???
Reputatie 6
Het is dus de uitprobeermand laten verstrijken of zelf 2x TS9 naar SMA Female adapterkabeltjes ('pigtails') bij de 1 of andere grote webwinkel kopen.

Wat voor waardes krijg je bij:
http://192.168.8.1/api/device/signal

Misschien zal/kan een buitenantenne niks verbeteren.
@Juldou

Excuses voor de late reactie. Maar dat heb je inderdaad goed gezien. Niet zo fijn dat dat niet direct is geregeld.
De B618 heeft inderdaad een andere aansluiting voor een externe buitenantenne: TS-9 in plaats van SMA.
Er moet dus een koppelstukje worden gebruikt om de buitenantenne aan te sluiten op het modem. Wij hebben dit al uitgezet bij de installateur.

Heb je dit al opgelost? Anders kunnen we kijken voor een tussenstukje. Laat me weten hoe het ervoor staat.

@robholl

Daar heb je inderdaad wel een punt. Omdat je hier natuurlijk niets aan kunt doen lijkt het me losich dat we een uitzondering maken en de periode van de testmaand voor je verlengen.

Is dat een idee?
Ik heb nog geen bericht van de installateur, dus ik gebruik mijn router nu nog steeds zonder de buiten antenne! Of ik ruil de router bij T-Mobile om voor een router met de juiste aansluitingen, SMA in plaats van TS-9, of de installateur komt langs (maar wanneer?) om het met koppelstukjes te installeren en vanaf die tijd de testmaand verlengen met minimaal een maand!?
@robholl

Het klopt inderdaad dat er wat vertraging is in het logistieke proces. Excuses daarvoor.
Ik ga hier direct mee aan de slag. Je zult het koppelstukje zo spoedig mogelijk ontvangen. Ik schat dat dit twee a drie werkdagen kan gaan duren. Wat betreft de testmaand moet dat mogelijk zijn aangezien je het zo niet maximaal kan testen.

Nogmaals ik ga mijn best doen om het zo snel mogelijk te regelen.
Reputatie 3
Hier dus ook. Geen pigtails geleverd. B681s heeft TS9 en de antenne SMA male. Heb twee pigtails bij Conrad besteld... kost wel bijna EUR 33,-

Dat had dus echt wel in de doos moeten zitten T-mobile! Minpuntje.
@GrannySmith

Ja klopt helemaal. Ik ga ervoor zorgen dat die kosten op je volgende factuur gecrediteerd worden!
Helemaal gelijk

Ik hoop dat ik zo wat terug kan doen!
Reputatie 3
@GrannySmith

Ja klopt helemaal. Ik ga ervoor zorgen dat die kosten op je volgende factuur gecrediteerd worden!
Helemaal gelijk

Ik hoop dat ik zo wat terug kan doen!


Klasse. Ik zie de vergoeding graag tegemoet. EUR 31,98 om precies te zijn. Moet je daar nog wat voor weten? Zoals klantnummer o.i.d.?
Reputatie 7
Nee hoor, jouw forumaccount is gekoppeld aan jouw telefoonnummer en Tabali heeft de vergoeding al doorgevoerd! 😃

Kan iemand mij zeggen hoe de router in te stellen op het gebruik van de externe antenne(s). In het instellingen menu van de router kan ik dat niet vinden. 

Wellicht heb ik de Admin wachtwoord van de router nodig?

Reputatie 7
Badge +9

Hi @OnnoJ36 

Van welk modem maak jij gebruik? Wordt er om een admin wachtwoord gevraagd? De standaard gebruikersnaam en het standaard wachtwoord zijn beide "admin".

Kom je zo verder?

Ik heb hetzelfde probleem. Ik heb direct bij het afsluiten van mijn 4G voor Thuis abonnement een externe antenne bijbesteld echter deze nooit aangesloten.

De modem heeft tot dusverre altijd prima gewerkt maar nu ben ik overgestapt naar tv kijken middels de Canal Digital App en is de internetsnelheid niet toereikend om probleemloos tv te kunnen kijken. Ik wil daarom nu alsnog de externe antenne aansluiten om zo mijn internetsnelheid te verhogen. Echter passen de kabels (SMA) van de Konig 4G antenne niet op de modem (B618S-22d). Niet bepaald Plug & Play dus. 

Is het mogelijk dat ik hiervoor ook koppelstukjes kan ontvangen? 

Reageer