Beantwoord

Aria box 610x wegwerken achter tv

  • 26 August 2019
  • 6 reacties
  • 3528 Bekeken

Beste,

Ik heb de mogelijkheid om mijn tv op te hangen voor het stopcontact en de LAN poort.
Ik vroeg mij af of het mogelijk is om de aria box achter mijn tv weg te werken zodat enkel de tv hangend zichtbaar is. Bijvoorbeeld door de amino 610x te laten reageren op bluetooth ipv infrarood via mijn samsung one remote of middels een Infrarood extender.
Als dit enkel kan via een infrarood extender, wat is dan de MHZ waarde van het infrarood en waar precies zit de ontvanger.

Wanneer u een andere goede oplossing heeft houd ik mij aanbevolen.

Ik hoor graag van u!
icon

Beste antwoord door Brian 30 August 2019, 11:01

Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 7
Badge +4
Goedemorgen @BoudewijnB,

Ophangen ziet er gelijk een stuk strakker uit. Zelf ook gedaan en kabels weggewerkt in de muur. Natuurlijk is het mogelijk om de Aria hierin mee te nemen. Houdt er wel rekening mee dat de afstandbediening via infrarood werkt. Als de aria in een andere hoek of de achter de tv geplaatst wordt, dan kan de decoder misschien het signaal niet meer uitlezen. Een extender kan je hierbij helpen. Wel zo handig voor bij het zappen.
Reputatie 7
Hi @BoudewijnB, ik weet van een aantal klanten dat de IR extenders wel werken op onze eerdere TV Boxen, voor de Aria 610 durf ik het niet met zekerheid te zeggen. Er bestaat namelijk een Amino extender maar deze lijkt zo op het oog niet te werken met de 610 (niet te verwarren met de 6). Een andere optie is zoiets als dit. Bij deze oplossing plak je letterlijk een verlengstuk op de ontvanger waarmee deze verlengd wordt met een kabel met aan het andere eind ook een ontvanger. Vaak werkt dit in de praktijk prima maar we kunnen de werking hiervan niet garanderen omdat dit niet officieel ondersteunt wordt door de fabrikant. Ik heb mijn best gedaan om te frequentie te achterhalen maar deze wordt niet vermeld in de handleiding, deze vind je hier.

Hoi,

 

is er al een werkend oplossing voor het verlengen van de IR van de amino 610x? Ik wil deze namelijk in een kast wegstoppen. Werkt bijv. Een standaard extender, bijv die op bol.com te koop is? Of hebben jullie een alternatief waarvan bekend is dat het werkt

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @Zaki87, een directe oplossing in de vorm van een specifieke Amino extender hebben we niet. Wat we echter wel hebben, is de bovengenoemde workaround van Brian. Daarmee kun je de IR op de TV Box verlengen. Het nadeel hieraan is dat we geen servicegarantie hierop verlenen omdat het externe hardware vereist die buiten onze eigen hardware ligt. 

Kun je eruit komen met Brians oplossing? 

Reputatie 3

Hoi @Zaki87 ik heb ook alles weggestopt in een kast en gebruik hiervoor een InfraRood verlenger van Marmitek. Dat werkt perfect.

Hier kun je verschillende modellen vinden : https://www.marmitek.com/nl/bedienen/infrarood-verlenger/  en zien hoe dat werkt.

Hopenlijk heb je hier wat aan.

 

Hoi allemaal,

 

ik heb de Wifi extender besteld die ook genoemd is bij Brian. @johnfeijen ik heb jouw reactie later pas gezien. Even kijken hoe dit werkt, anders moet ik inderdaad over naar Marmitek. Thx iig voor de snelle reacties.

Reageer