Beantwoord

Aria TV box

  • 25 April 2018
  • 10 reacties
  • 16005 Bekeken

Reputatie 6
Badge
Wat is dit voor box? En hoe kom ik er aan? Wat kan hij?

Moderator Edit: Dit is onze nieuwe TV Box zonder opnamefunctie. Klik hier voor de uitgebreide handleiding. ^Sander

icon

Beste antwoord door Hidden.nld 26 April 2018, 21:11

Bekijk origineel

10 reacties

Reputatie 7
Badge +1
Misschien leuk om even hier naar te kijken voor meer info

https://sparql.nl/nieuwe-sparql-box-nieuwe-mogelijkheden.html

Zoals je ziet kan deze ook UHD weergeven
Reputatie 7
Hallo stefan.1997,

De Aria is de opvolger van de Entone stb. en word ingezet bij nieuwe klanten.
Het verschil is dat deze geen spdif heeft maar 3,5mm jack voor audio uit.
De Aria ondersteund ook 4k maar is op dit moment nog niet in gebruik.
Reputatie 7
Badge +1
Dan krijgen de nieuwe klanten m.i. wel een veel betere stb dan de bestaande klanten, waarvan sommige zoals ik nog de oude Amino 140 hebben
Reputatie 7
Als ik het goed heb word de Amino 140 niet meer actief ingezet.
De Entone stb heeft een mogelijkheid voor smart dus die word nog wel even gebruikt voor mensen met een klassieke tv
Reputatie 2
Hallo T-mobile,

Bij aansluiting van mijn aboo zijn ook de aria 6 boxen beloofd dus daar was ik blij mee. Tot mijn verbazing kreeg ik gewooon de langzame entoine boxen. Dit valt gewoon onder het kopje bedrog en ben hier zeker niet over te spreken. Ik hoop dat hier iemand mij kan helpen want ik zou mijn boxen graag willen omruilen tegen de beloofde aria boxen!
Reputatie 7
@BeMu De 140 is inmiddels inderdaad wat verouderd, als je wil kan ik die voor je omruilen voor een 510! Voor nieuwe klanten bieden we de 610 aan maar de 510 voldoet ook nog prima en blijft voorlopig nog aangeboden worden. Als een 510 bijvoorbeeld defect gaat dan wordt deze vervangen door een andere 510 en niet een 610. op den duur zal de 510 natuurlijk wel steeds verder uitgefaseerd worden.

@Jlinders82 in het andere topic waar je in gereageerd hebt ben ik verder ingegaan op jouw situatie, als je daar nog vragen over hebt laat het mij dan (het liefst in dat topic zodat alles informatie bij elkaar blijft) weten!
Hallo stefan.1997,

De Aria is de opvolger van de Entone stb. en word ingezet bij nieuwe klanten.
Het verschil is dat deze geen spdif heeft maar 3,5mm jack voor audio uit.
De Aria ondersteund ook 4k maar is op dit moment nog niet in gebruik.


Wanneer wordt 4k wel ondersteund?
Reputatie 7
Hallo @Howie_nl,

Het is moeilijk te zeggen wanneer 4k wel beschikbaar komt. er is op dit moment geen markt voor (geen content)
De lineaire tv-zenders in Nederland lopen ver achter. Op dit moment is er één zender die in 4K te zien is: muziekkanaal Xite 4K. En dan alleen als je een speciaal 4K-abonnement hebt bij KPN. Xite 4K zendt de nieuwste clips uit. Het probleem is alleen dat veel clips nog niet worden aangeboden in 4K, waardoor er veel meer dubbelingen zijn dan op de normale Xite-zender.
Tijdens het WK Voetbal in Rusland bood de publieke omroep 4K-uitzendingen via de speciale zender NPO 1 UHD aan, maar dat ging verre van vlekkeloos.

10 euro extra per maand om 1 zender te kunnen zien in 4k welke nog niet eens alles in 4k uitzend is zonde van het geld.
De aria is nu rechtstreeks op een HDMI poort van de televisie aangesloten. Is het mogelijk om de Aria via een receiver aan te sluiten? Dus in een HDMI slot van de receiver en via de HDMI ARC ( Audio Return Channel) van de receiver in de HDMI ARC poort tv wordt aangesloten.
Reputatie 7
Hi Howie_nl,

Het aansluiten van onze boxen via een receiver is mogelijk. Let er wel op dat we in dit geval niet kunnen garanderen dat het beeld haarscherp is, omdat je de TV Box niet rechtstreeks aansluit. Veel kijkplezier!

Reageer