Beantwoord

ARTE niet in het Frans beschikbaar

  • 28 July 2018
  • 2 reacties
  • 534 Bekeken

Voor degenen die graag ARTE in het Frans kijken: dit is helaas niet mogelijk via T-Mobile. Deze tv-zender wordt enkel met het Duitse geluidskanaal aangeboden.

Van mijn vorige provider wist ik dat sommige Nederlandse tv-aanbieders ARTE niet tweetalig aanbieden. Daarom heb ik alvorens over te stappen gebeld met T-Mobile, aangezien deze informatie nergens op de website staat. Na 39 minuten bellen (lang in de wacht gestaan, verbinding verbroken...) was mij verzekerd dat je via T-Mobile ARTE in het Frans kon kijken.

Helaas kon ik nergens die optie vinden toen ik eenmaal was overgestapt.
Na twee chats bleek dat dit helemaal niet het geval was: ARTE is alleen in het Duits te zien.

De klantenservice die ik in deze contactmomenten heb ervaren is rampzalig:
- zeer lange wachttijden aan de telefoon
- telefoonverbinding die wordt verbroken
- personeel slecht op de hoogte (drie van de vier keer moest ik uitgebreid uitleggen dat ARTE een tweetalige zender was en moest het antwoord worden nagevraagd)
- de tweede chat was volgens mij met een robot, gezien de inadequate antwoorden die werden gegeven ('dag' werd niet geïnterpreteerd als 'ik sluit de chat af', maar als een begroeting; ik moest zelf uitspellen dat een tegemoetkoming op zijn plek was en welke; empathisch vermogen was slecht)
- ik zou teruggebeld worden na de eerste chat, dit is niet gebeurd
- ik heb gevraagd om met een leidinggevende te spreken, gezien de ernst van de fout, maar dit was niet mogelijk (ik was nooit overgestapt als ik wist dat ARTE niet in het Frans werd aangeboden)

Ik betreur het ten diepste dat er zelfs in het internationaal pakket geen Franse zender zit (alleen een Marokkaanse zender zendt deels in het Frans uit), terwijl er wel veel Duitse zenders bij zitten.
icon

Beste antwoord door Sander 6 August 2018, 10:10

Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 7
Hoi @cybele.anne

Ik heb het voor je gecontroleerd. Wij zenden Arte (de Franco-Duits cultuurtelevisiezender) in het Duits uit. Ik betreur het ten zeerste dat hier verwarring over is ontstaan. We communiceren nergens dat wij deze zender (ook) in het Frans uitzenden. Dan is het belangrijk dat we dit ook via onze servicekanalen goed communiceren.

De zender is beschikbaar in ons International zenderpakket. Hier zitten inderdaad vele Duitse zenders is. Ons aanbod wordt bepaald door de vraag van onze klanten. De Duitse zenders zijn in Nederland, zeker in het grensgebied, dan ook zeer populair. Daarom ben ik blij met jouw wens voor meer Franstalige zenders. Wij houden een wensenlijst bij hier op de Community. Zo hebben we onlangs nog een zender toegevoegd aan ons basispakket nadat dit op deze wensenlijst was geplaatst. Ik wil je dan ook vragen om deze wens in dit topic te vermelden, dan ga ik en mijn collega moderators hiermee de organisatie in!

Dan hoop ik dat we binnenkort meer Frans in ons pakket kunnen bieden!
Reputatie 7
Badge +4
@Sander Hier zit het issue van meerdere taalsporen bij een zender (net als Cartoon Network, Boomerang, Disney Channel, Eurosport 1 en 2), zoals aangegeven in de community wishlist. Deze zender bevat van origine beide taalsporen. Wellicht is het zelfs op ODF mogelijk dat er een ander taalspoor gekozen kan worden. Net als bij ZIGGO. Bij KPN/KPN Wholesale wordt dit bij ADSL nooit aangeboden, tenzij de zender beschikbaar wordt gesteld met Frans en een kanaal beschikbaar wordt gesteld met Duits. Zoals jij voorstelt.

Bij glas is men bij KPNkennelijk aan het experimenteren met hun nieuwere UHD decoder. Dus er lijken mogelijkheden te ontstaan om dat wellicht ook mogelijk te maken voor jullie diensten. Met alle technische mitsen en maren natuurlijk en/of KPN Wholesale hier aan meewerkt. Zou mooi zijn en veel meer van deze tijd zijn.

Reageer