Beantwoord

Audio uitgang werkt niet

  • 14 March 2018
  • 3 reacties
  • 110 Bekeken

We zouden ook graag de tulp uitgang werkend krijgen op de tv-box. Mijn vriendin is deze week overgegaan op t-mobile, maar de tulp werkt dus niet. Dus als jedat werkend zou krijgen, zou dat super zijn.
Daarnaast nog een andere vraag, we wilden de tv aansluiten op het internet middels een utp kabel. En dit gedaan op advies van mediamarkt met een switch, de kabel de uit de router komt verbonden met de switch en die gesplitst naar de tv en de interactie box. Alleen komen er dan error meldingen, dus lijkt niet te werken. Heb jij een optie om dat voor elkaar te krijgen, De router staat redelijk ver onpraktisch bij de tv vandaan, dus 2e utp kabel trekken is erg lastig
icon

Beste antwoord door Brian 16 March 2018, 15:46

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 2
Veel TV's ondersteunen Wifi, dus misschien is dat een mogelijkheid? Dus de TV-box via de kabel en de TV zelf via Wifi. Als de TV niet Wifi ondersteunt, dan kun je altijd een "wireless bridge" kopen (paar tientjes) om je TV wel draadloos te maken.

Slecht verhaal trouwens over de Mediamarkt. TV en Internet over 1 kabel (en splitsen via een switch) is alleen mogelijk bij KPN (en dochters). De verkoper heeft je eigenlijk verkeerd geïnformeerd.
Reputatie 7
Badge +2
Hallo Bobbels,
Een eenvoudige en goedkope optie om het tv en internet signaal over 1 utp kabel te laten lopen is gebruik te maken van een z.g.n. "utp-optimizer". (Een speciale splitter die 2 x 4 aders gebruikt) (Max. 100 mb internet)
Reputatie 7
Hi bobels, super dat je vriendin klant bij ons is geworden, van harte welkom! Als je mij via een privébericht de postcode en huisnummer, de geboortedatum en de laatste vier cijfers van het rekeningnummer van je vriendin door wil sturen dan laat ik de tulp uitgang activeren!

De switch is een iets lastiger verhaal, poort 3 en 4 op de modem zijn namelijk gereserveerd voor de TV en poort 1 en 2 voor internet. De makkelijkste manier is om dan poort 1 of 2 aan te sluiten op de switch voor internet maar de TV wel rechtstreeks op de modem aan te sluiten. Er ís een manier om dit anders aan te sluiten zodat je alles via één kabel vanaf de switch naar de modem kan laten lopen maar hier is wat technische kennis voor vereist 🙂

Reageer