Beantwoord

Automatisch standby TV decoder

  • 7 April 2020
  • 3 reacties
  • 1964 Bekeken

Ik word er doodmoe van, dat dat rot ding zichzelf na 4 uur uit zet.
Leuk als je 'n bepaalde zender kijkt, en lekker 'n serie (of meerdere) aan ‘t bingen bent.

Ik kan NERGENS vinden hoe dat automatisch standby gezeur UIT te zetten, ik wil die onzin helemaal niet.

Iemand 'n idee hoe ik dat kan veranderen met dat onding? Ben 't behoorlijk beu….

icon

Beste antwoord door Jason van Odido 7 April 2020, 17:07

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @Budgie82, het is inderdaad vrij frustrerend wanneer de TV Box ineens op standby schakelt na 4 uur gekeken te hebben. Daar kan ik me volledig in vinden, zeker nu we tot thuisblijven beperkt zijn. Jammer genoeg is dit niet aan te passen. We hebben dit namelijk geïmplementeerd om ervoor te zorgen dat er zoveel mogelijk rekening gehouden wordt met energiebesparing. Zo voorkomen we dat de TV en/of TV Box onnodig energie verspillen wanneer iemand deze vergeet uit te schakelen. Nogmaals: ik begrijp volledig wat je standpunt hierin is, maar het is niet aan te passen. Sorry voor het ongemak!

Wat wellicht een passend alternatief is, is om de TV Anywhere app te gebruiken. Hiermee kun je via je mobiele telefoon, tablet of laptop 35 van de TV zenders bekijken. Zo voorkom je dat iets op standby gaat terwijl je aan het genieten bent van jouw favoriete serie/film. Mocht je ook nog in het bezit zijn van een Chromecast of Apple TV kun je de app daarop installeren en dan alsnog op je Smart TV genieten van de zenders: TV Anywhere

Als ik iets anders voor je kan doen, dan hoor ik het graag. We zitten altijd voor je klaar! Stay safe! :muscle_tone2:

 

Leuk en aardig die app, maar ik zit op de bank. Dan ga ik niet de laptop pakken om TV te kijken.
Slecht idee was dat zeg, maak dan de optie om ‘t instellen op x aantal uren… Enne.. energie besparing? Dat ding staat de hele tijd standby als je niet actief kijkt, zoveel verschil is dat niet. Daarbij, de TV blijft vaak nog lang aan, ondanks dat de decoder uit is. Pointless….

Reputatie 7

Hey @Budgie82,

Ik denk graag met je mee! Je kunt uiteraard ook éénmaal gedurende die 4 uur even het geluid harder of zachter zetten of van zender te wisselen met je afstandsbediening. Dan registreert je TV Box een activiteit en dan gaat hij niet ongewenst op stand-by.  :slight_smile:

Reageer